1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [PC] Crytek's Crysis

Discussie in 'Games' gestart door baszs, 24 jan 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Totdat de uiteindelijke systeemeisen van het spel bekend zijn is het zinloos om daar een antwoord op te proberen te geven. Nog even afwachten dus :)

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Met een pc van rond de €1000 zal je Crysis al kunnen draaien. Hoe blijft echter de vraag tot dat de systeem vereisten zijn vrijgegeven zoals Zero al zei.

3. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is best ****. De mijne is 'slechts' 850 waard :)

4. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Ach, ik spaar elke maand een beetje bij, tegen de tijd dat de game uit is moet ik wel een goede PC kunnen kopen. Momenteel wil ik echt een nieuwe PC voor Crysis. Toendertijd deed ik precies hetzelfde voor Half Life 2. Ik kocht een PC die Half Life 2 goed kon draaien, en dat wil ik nu hetzelfde doen met Crysis.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich gaat het wel een leuke graadmeter zijn jah. Als je Crysis kunt draaien weet je dat je voorlopig andere PC games ook nog wel even gaat kunnen draaien (tenminste, daar ga ik dan ff vanuit) :+

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Voorzichtige aanname: als je Lost Planet (PC-editie) kan draaien, dan kan je Crysis draaien maar andersom is nog maar de vraag.

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Gaat Lost Planet dan zulke hoge systeem eisen hebben? :eek:

Eigelijk kan je dan wel zien dat de 360 nog aardig mee kan komen met de pc, als je zulke hoge systeem eisen nodig hebt. Okeej het ziet er uitaard wel wat minder mooi uit als op de pc maargoed, vind Lost Planet wel goed draaien op de 360.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja op de PC heb je sowieso altijd een Windows (en weet ik veel wat nog meer) op de achtergrond draaien, daarom alleen al liggen de systeemeisen voor PC games hoger dan op een console.

Of zeg ik nu weer iets stoms ? :+

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Haha nee das idd waar, een console heeft dat allemaal niet en hoeft de kracht maar op 1 ding uit te oefenen. Maargoed vond het gewoon wel apart dat blijkbaar Lost Planet nog hogere systeem eisen heeft als Crysis.

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    +
    Lost Planet is een van de eerste DX10-games die uit gaat komen voor de PC. Alleen de voorlopige benchmarks van de demo zijn echt zoooo bizar slecht terwijl de demo op DX9 echt als een zonnetje (en mooier) draait.

Als dat een voorbode is voor de manier van programmeren en/of emuleren van bepaalde functies + wat ik heb gezien van Crysis, zou je voorlopig kunnen zeggen "als je de demo van Lost Planet goed kan draaien, dan draait Crysis without worries!"

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke. Ik hoop alleen niet dat we straks veel Vista/DX10-only games gaan zien, ofwel games die je alleen kunt draaien als je Vista en een DX10 kaart hebt. Was namelijk voorlopig nog niet van plan mijn systeem te gaan upgraden, dus als ik games als Crysis, Lost Planet, BioShock etc. ook nog gewoon onder DX9 en XP kan draaien (en dan bedoel ik ook fatsoenlijk kunnen draaien) ben ik al een heel blij mens :)

En anders heb ik altijd nog een 360, dat wel....maar o.a. shooters/RTS speel ik bij voorkeur liever op de PC.

Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Denk ook niet dat ze mensen met DX9 en XP in de steek laten hoor, want dan zouden ze een hele hoop geld mislopen. Want bijna iedereen die ik ken die Vista heeft heeft op de achtergrond ook nog XP draaien aangezien Vista nog zoveel problemen heeft (vooral met programma's). Ik persoonlijk neem pas Vista als het eerste service pack er is, en de ergste bugs verholpen zijn.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Vista komt er bij mij voor het einde van dit jaar sowieso nog niet in. Dan voorlopig nog maar geen Halo 2 op de PC spelen, of Crysis etc. onder DX10 draaien.

Wat ik me trouwens afvraag en wat niet direct betrekking heeft op alleen Crysis : is het zo dat games die onder DX10 en bepaalde hardware draaien ook gelijk beter draaien dan diezelfde games onder DX9 en diezelfde hardware, of is het alleen het grafische aspect wat mooier wordt ?

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    We gaan ietwat off-topic maar wijs jij eens bugs aan in Vista die jou hinderen in het dagelijks gebruik? Vista doet ook gewoon nog DX9 en eventueel extra DX10; ik heb op dit moment nog geen programma wat niet onder Vista werkend te krijgen is met een beetje moeite; zelfs oude meuk onder "Microsoft Java Virtual Machine (tijdperkje 1999) doet het gewoon.

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb zelf geen Vista, maar hoor van veel mensen dat veel games er niet onder draaien, en oudere versies van bijvoorbeeld Photoshop. Kan het uiteraard mis hebben, maar dat hoor ik van veel mensen, daarom hebben ze op de achtergrond XP om die programma's te kunnen gebruiken.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja daar ben ik dus ook (gedeeltelijk) bang voor. Dat games die ik nu graag en veel speel en die gewoon goed werken onder mijn huidige hardware en OS, dat die onder Vista misschien toch minder goed draaien of bugs gaan vertonen waar ik momenteel geen last van heb. Kijk dat een World of Warcraft het perfect doet onder Vista geloof ik achter mekaar, maar ik speel op de PC ook weleens minder bekende games (de underdogs zoals ik ze noem), en ik zou het toch zonde vinden als ik die dan niet goed meer zou kunnen draaien.

Mijn "angst" is dus helemaal niet gebaseerd op feiten, heb zelf ook nog maar weinig van Vista gezien/gelezen....maar ik durf het risico nog niet te nemen, zeker niet zolang ik die betreffende games graag speel. Weliswaar dat ik daar volgend jaar anders over denk, als Vista wat langer op de markt is. En ook niet onbelangrijk : als ik weer geld heb voor nieuwe hardware :+

Nee maar ik vergelijk het een beetje met het backwards-compatible verhaal op bijv. de 360 : bepaalde (vaak bekende en populaire) Xbox games werken perfect op de 360, maar de ondersteuning is voor veel andere games nog lang niet optimaal. En vaak zijn dat de underdogs.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    photoshop cs,cs2 en nu cs3 werken allemaal prima op vista.

Heb zelf ook nog niks niet kunnen draaien. Anders heb je altijd nog xp sp2 compatibility modus

Zelfs director 8.5 werkt :9 en dat programma is toch al van 2001/2002

18. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ah okeej, naja ik hoorde vandaag weer andere verhalen. Maargoed voorlopig neem ik zelf geen Vista totdat er een service pack is, en totdat ik genoeg geld heb om weer een nieuwe machine te kopen hehe

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    DX9 vs DX10 filmpjes beschikbaar op gametrailers :).

DX9 is al zeer mooi, maar in DX10 is het gewoon nog mooier. Vooral de lichteffecten en de rook.

Laatst bewerkt: 26 mei 2007
  20. cydroid

cydroid -=AaD=-

Leuk Bevonden:
    0
    leuk als je een 8800 3dkaart hebt :p die dx10 hardware heeft :p
    maarjai k moet vanaf vandaag verplciht over op vista... en moest daardoorn ieuwe geluidskaart kopen wantm n oude werkt niet meer op vista.,.. kwa drivers..
    Shadowrun alleen voor vista :'-(

Deel Deze Pagina