De officiƫle specs van Crysis: ---------------------------------------------------------------------------------- Minimum Requirements CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz Graphics: Nvidia 6200 or ATI X1300 - Shader Model 2.0 RAM: 768MB on Windows XP or 1GB on Windows Vista HDD: 6GB Internet: 256k+ Optical Drive: DVDSoftware: DX9.0c with Windows XP -------------------------------------------------------------------------------- Recommended Requirements CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D) Graphics: Nvidia 7600 or ATI X1600 Pro (SM 3.0) or DX10 equivalent RAM: 1.5GB+ HDD: 6GB Internet: 512k+ (128k+ upstream) Optical Drive: DVD Software: DX9.0c with Windows XP ---------------------------------------------------------------------------------------- Edit: meer info: forum Crysis Edit2: nog meer info over welke GPU's/CPu's wat kunnen: 2e Topic op Crysis-forum
Meh, officiele specs... deze dateren van januari. Maar veel zal het uiteindelijk niet verschillen denk ik .
Ik was een paar dagen geleden op gametrailers nog eens naar Crysis aan het kijken(filmpje met die helikopters, invallende rotsen als je er op schiet,...), en fuck he, die graphics zijn niet normaal. Echt het mooiste van het mooiste wat men tot nu toe heeft laten zien. Damn...
Ik denk nou echt niet dat je recommend een 7600 nodig heb want je zal echt wel een betere videokaart moeten hebben voor deze game lijkt mij
Als je die threads op dat forum een beetje doorleest, kom je 't volgende tegen: En: Met een 7600 zou je 'm blijkbaar toch goed moeten kunnen draaien, alleen niet op de hoogste settings.
ja ok dat wordt aanbevolen maar bij andere games staat meestal bijv een 1900xt en dan weet je ook dat je dan alles op high kan spelen maar hier dus niet en maakt die van direcx 9 maar gerust een 1950xtx en die direcx 10 ff een dikke 8800gtx dan kan je wel alles op high spelen
Als je wat cerder leest zie je bij de meeste grafische kaarten staan op welke settings je waarschijnlijk kan spelen. Ben al blij dat ik voldoe. Samen met de upgrade in juli naar een Quad, moet dat wel lukken
De recommenend specs zijn nooit voor high en het was al lang bekend dat Crysis (net zoals Far Cry) zeer geoptimaliseerd ging zijn. Ik kon in der tijd met m'n Radeon 9000 (low-end kaartje) Far Cry op low-medium draaien @1024*768 terwijl je toch minstens een 9800 Pro nodig had om de game fatsoenlijk op high te spelen. Dit was wederom hun doel met Crysis om het ook goed te laten bollen op oudere systemen.
De eisen vallen me in ieder geval niet tegen, ervan uitgaande dat het daar een beetje bij in de buurt gaat komen. Als een developer hem goed kan draaien op zijn X1900XT, dan lukt het mij toch ook met twee keer een X1900XT Hoe dan ook ben ik begonnen met sparen voor een 8950GX2 + hoogstwaarschijnlijk ook gelijk nieuwe voeding dan
Al dit representatief is voor de performance in echt DX 10 titels is dat een domme zet. Bovendien als die kaart hetzelfde gaat zijn als de 7950GX2, ga je een moederbord nodig hebben dat SLI ondersteund (dacht ik) . Anyway, ik heb het volste vertrouwen in Crytek dat ze de game nog zeer speelbaar gaan maken voor de mensen met oudere pc's. Je hoeft al alleen maar naar Far Cry te zien en je weet dat die mannen het kunnen .
Nja het was Arjan die me weer iets in m'n kop gepraat heeft Ik wil in ieder geval over een tijdje een DX10 kaart gaan kopen. Welke dat dan uiteindelijk definitief wordt zie ik wel. Maar ik heb nu een CF moederbord, kan daar geen SLI op dan ? EDIT : Laat maar, heb je al op MSN
Nee, SLI gaat niet op een CF moederbord en andersom ook niet. Ik zou als ik jouw wachten op de 2de generatie DX10 kaarten. De eerste generatie DX10 kaarten zal, net zoals bij DX9 (Radeon 9700 Pro, over de Nvidia FX reeks zullen we maar zwijgen) niet echt denderend zijn in hun DX10 performance. Alhoewel het bij native DX10 games en met wat betere drivers de performance wel wat beter zal zijn, kan je nog steeds niet praten over een denderende prestatie . Edit: Ik zet het toch neer . Misschien dat andere mensen er ook wat nuttigs aanvinden .
http://www.shops.nl/product/149771/ deze ga ik halen, lekker cheap ass directx 10 kaart. Jammer genoeg geen 512mb maarja 256 is genoeg voor Crysis, zolang de rest van je pc maar snel genoeg is.
Misschien iets voor in de startpost : als ik GameSpot moet geloven is de release van Crysis 11 september @ Excess-Denied : Maar ik kan Crysis nu ook wel prima draaien hoor Het gaat mij er meer om, dat ik over onbepaalde tijd gewoon wil upgraden naar een DX10 opstelling. Mezelf kennende wordt dat dan tegen die tijd gewoon weer de dikste kaart die er op dat moment te krijgen is
Hehe okeej, ja DX10 is wel de toekomst op pc gaming gebied. Alleen +700euros voor een kaart neerleggen zit jammergenoeg nu niet in me budget hehe
Met 8500 GT zal Crysis niet al te vet zijn. Denk niet dat je hoger moeten mikken dan de low-settings.
Hoezo niet? Want ik denk dat het er ook aan ligt of je duo/dual core hebt of single. En de hoeveelheid ram geheugen...zulke dingen zijn bij mijn weten net zo belangrijk als de videokaart. En de kaart ondersteunt DX10...
Eingelijk zijn alleen de graphics het bijzondere aan deze game.Er komen zat shooters uit dit jaar,die bijna in de beurt komen van de graphics van Crysis.Ik wacht liever even af met upgraden,want mooie graphics zullen we ook zien op de Xbox360 dit najaar.