1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [PC]Dark Messiah of Might and Magic

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 29 aug 2006.

1. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vette game _O_ zeker de MP!

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben hem nu aan het installeren, zeer benieuwd :)

3. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Vertel maar je First Impression =D

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal wel een mini-review schrijven als ik de game een tijdje gespeeld heb :)

5. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    sp & mp hoop ik }:]
    Already thx for the review

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal beide in het kort bespreken ja :) Je moet me alleen wel ff de tijd geven om de game uitgebreid te spelen :cool:

Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  7. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier is mijn review: VET (maar wel te linair, het zou pas echt mooi geweest zijn moest ge wa meer vrijheid hebben..maarja)

Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, dan volgt nu mijn eerste impressie wat betreft de Single-Player (Multi-Player ben ik nog niet aan toegekomen).

Het is idd zoals hierboven gezegd wordt een vrij lineair spel, wat betreft de afwerking van de levels. Net als in een shooter werkt je gewoon leveltje voor leveltje af, en kun je meestal maar een richting volgen....alleen doe je dat in dit spel in een Fantasy Setting met zwaarden/bogen/magie etc. in plaats van met geweren/granaten etc.

Het is ook niet veel zoeken geblazen, meestal is het vrij duidelijk waar je heen moet en zelfs aan het begin van een bepaald stuk krijg je een boodschap als daar ergens een verborgen voorwerp te vinden is. Ik ben er nog niet in geslaagd zo'n voorwerp over het hoofd te zien, dus echt moeilijk is het niet om ze te vinden. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je tijdens het spel constant hulp krijgt van ene "Xana", een soort vrouwenstem die in je hoofd zit en die je als een soort van Cortana uit Halo verteld wat je moet doen en waar je heen moet. Het is erg moeilijk om in dit spel te verdwalen of niet te weten wat je moet doen want op die punten wordt het je vrij makkelijk gemaakt.

Dan het aspect waarvoor je deze game koopt : de combat. Je zou kunnen zeggen dat deze na een tijdje begint te vervelen, maar ik vind hem persoonlijk zo gaaf gedaan dat ik het hier (nog) niet mee eens kan zijn. Je kunt je vijanden op allerlei verschillende manieren doden. Gewoon onthoofden met je zwaard, doorboren met je zwaard, door hun hoofd schieten met je pijl en boog, gewoon een of ander zwaar voorwerp (zoals een krat of iets dergelijks) naar ze toe gooien, ze in een ravijn schoppen, tegen spikes aan trappen, als ze onder een stellage staan de stellage afbreken zodat de pleuris op ze neer valt....en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Dit allemaal dankzij de overduidelijke aanwezigheid van een zeer goede Source Engine. In mijn ogen maakt de manier waarop je jezelf uit diverse situaties kunt redden het lineaire spelverloop wel goed, want je kunt hetzelfde stuk nog eens herspelen en je vijanden op een andere manier bewerken dan je de vorige keer deed....mogelijkheden genoeg. Je vijanden vechten uiteraard ook terug, en soms krijg je hele gave zwaardgevechten bestaande uit blocken/uithalen/weer blocken....in ieder geval een stuk minder "houterig" dan in Oblivion het geval is.

Tot zover dan ook gelijk de vergelijking met Oblivion, want afgezien van de FPS view en de Fantasy Setting is Dark Messiah overduidelijk een echte actie game. De enige RPG invloeden die erin zitten is je character-building. Je kunt kiezen of je de Melee, Magic of Stealth kant opgaat met je character....of een combinatie van die drie. Sommige wapens/armor vereisen dat je een bepaalde skill hebt behaald in een van die richtingen voordat je ze kunt gebruiken. Ik heb gemerkt dat het spel prima te spelen is als je je voornamelijk focust op Melee en gewoon je Strength zo snel mogelijk omhoog pompt. Zorg er daarnaast voor dat je de Healing Spell leert en je zult tegen weinig problemen aanlopen. Ook qua Healing Items kom je genoeg tegen, maar persoonlijk heb ik er daarvan nog geen enkele hoeven te gebruiken omdat de Spell meestal voldoet. De rest van de Spell's en Stealth skills zijn leuk voor erbij, maar niet eens echt noodzakelijk voor een goed en gemakkelijk spelverloop. Dit neemt niet weg dat het niet leuk is om gewoon een en ander uit te proberen, want er zit bijvoorbeeld een leuke Freeze Spell in waarmee je je tegenstanders kunt bevriezen en daarna Sub-Zero stijl kapot kan trappen. Ik persoonlijk vind het leuk om van alle aspecten wat te nemen, maar ook voor mij zijn de Melee zaken het belangrijkst.

De manier waarop je overigens je Skill Points verdient is door Objectives in het spel te halen, dus niet door vijanden te doden. Naarmate je verder komt in het spel zul je dus altijd sterker worden, of je nu 10 of 100 vijanden gedood hebt. Al met al had het spel op sommige punten zeker beter gekund, maar ik vind hem ook zeker niet slecht. Als jullie nog vragen hebben hoor ik ze graag :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2006
  9. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Goede review :thumbs:
    Hoe zijn de vijanden in sp?

10. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jammer van de bugs die erin zitten.
    Op een gegeven moment krijg je een lightning shield die zogenaamd indestructible is, maar hij gaat na een tijdje gewoon kapot net zoals elk ander normaal schild. Ook heb je echt enorm lange laadtijden als je de textures op high zet. (dit ligt niet aan mijn systeem, hebben heel veel mensen last van)
    Ik ben trouwens zelf wel vaak de weg kwijt geraakt, maar denk dat jij dat level nog niet gehad hebt :)

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is inmiddels een patch uit die een aantal bugs zou moeten verhelpen. Alhoewel mij nog niks storends is opgevallen. De laadtijden vind ik ook nog wel meevallen, en ik draai um op 1920x1200 met alles maxed out (behalve AA, die staat op 2x).

De vijanden zijn tot nu toe nog niet zo gek gevarieerd, alhoewel die Goblins wel grappige opmerkingen maken soms. Beetje net als de Grunts uit Halo :+ Ben al wel een hele heftige draak (ben ff de naam kwijt) en een Cyclops tegengekomen :cool:

Laatst bewerkt: 9 nov 2006
  12. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ben nu bij chapter 7. Het spel is toch een stuk beter als dat ik dacht. De combat is gewoonweg heerlijk.. Leuke omgevingen. Goede animaties. Veel verschillende monsters en bazen. Vind de reuzenspinnen toch net iets teveel van het goede (ik hou niet van spinnen ;)) Maar dat neemt niet weg dat ze wel leuk af te slachten zijn :).

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon spiezen als ze op hun rug liggen :cool: Dag dag spinnetje }:]

14. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem mischien ook spelen.. :eek:!

15. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb em gister uitgespeeld. Echt een super bagger einde (verhaal stelde eigenlijk ook totaal niks voor, maar toch) :mad:

16. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik weten wat er zo slecht aan is kan je dat in een spoiler plaatsen?

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb um nog niet uit, verhaal stelt tot nu toe idd niet veel voor....maar das ook niet waarom je een titel als deze koopt in mijn ogen.

18. shonosuke

shonosuke Guest

Ik denk eraan om morgen GoW te ruilen voor dit spel
    Is online het waard?

19. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Online is eigenlijk een variant van battlefield maar dan in het middeleeuws sfeertje..
    Je kiest een klas: ( o.a knight / mage go on ) en je krijgt een paar skills op het begin als je kilt krijg je exp en dan ga je in de game level up en kan je andere skills erbij krijgen..

:)

20. Inf1nity

Inf1nity Guest

Algemeen vraagje: Kan deze game tippen aan Oblivion op grafisch EN gameplay gebied?

Deel Deze Pagina