Het nut van trainingen is dat je je spelers op speciale dingen extra kan laten trainen. Zo heeft je spits meer profijt van extra training op bijvoorbeeld afwerken, terwijl je verdedigers andere dingen nodig hebben. Dus als je voor elke positie een apart trainingschema maakt zullen je spelers sneller verbeteren op de stats die ze nodig hebben. Als je de schema's goed maakt teminste.
Ik ben er nu een beetje mee begonnen en het heeft zeker effect. Heb een speciaal trainingsschema voor huntelaar gemaakt en hij heeft er in 9 wedstrijden al 14 inliggen. Waarvan 4 tegen PSV
ik heb net een nieuwe laptop gekocht namelijk HP Pavilion dv6000 alleen als ik Fm opstart dan word het beeld een heel klein beetje wazig, ik zie wel alles gewoon maar je ziet duidelijk wazigheid, weet iemand hoe ik het echt scherp kan laten maken?? misschien iets met instellingen ??
Nog een vraag; Ik ben nu naar Bayern Munchen overgestapt, wilde meteen van me laten spreken met wat aankopen Wilde dus Taiwo kopen, na veel biedingen kon ik dan een contract gaan aanbieden. Hij eiste een Wedstrijdpremie van 20K(zoiets). Dat kon ik hem alleen geven als ik zijn Elftalstatus op Topspeler zette. Dus mijn vraag is: Maakt die elftalstatus wat uit, heeft het gevolgen?
Volgens mij maakt het weinig uit zolang je hem in de basis zet, ik denk dat hij eerder begint te muiten als hij regelmatig ernaast staat itt iemand die een rol als reserve heeft.
Iemand tips voor mij, het is namelijk zo dat wanneer ik meestal de rust in ga met een mooie voorsprong en vervolgens de tweede helft in ga het andere team bijna elke keer weer terug komen. Zo net ook weer, ging de rust in met een 1-2 voorsprong en uiteindelijk verloor ik met 3-2. Gebeurt me wel erg vaak, in de pauze zeg ik meestal dat ze hun hoofd niet omlaag moeten houden maar door spelen, ook wat spelers wisselen heeft niet echt vaak nut.
Ze flink op hun donder geven Of als je op zeker wil spelen een verdediger erin gooien voor een spits?
Ben opnieuw begonnen met NAC, hopelijk mag ik nu wat langer blijven dan vier jaar. Als je de resultaten bekijkt dan gaat dat in elk geval wel lastig worden met 18 punten uit 14 duels (11e plaats, maar dat is erg vertekend aangezien iedereen een verschillend aantal wedstrijden heeft gespeeld). Bovendien lig ik al uit de beker (1-3 PSV, derde ronde). Dat spel is trouwens net echt, als ik wel van PSV had gewonnen moet ik in de vierde ronde uit tegen Feyenoord . Enkele opvallende uitslagen dit seizoen 8-2 gewonnen van De Graafschap en 3-2 gewonnen van Ajax thuis beide. Tegen Ajax viel de winnende pas in de blessuretijd . Heb slechts twee aankopen gedaan: Kasper Hamalainen en Mika Aaritilo. Vooral over Aaritilo ben ik erg tevreden. Overigens heb ik Amoah nog achter de hand als goede spits . Tot nu toe was het zo dat een van beiden steeds geblesseerd was, waardoor ik 4-3-3 kon spelen. Nu zijn beide spelers weer fit en ga ik denk ik 4-4-2 spelen: ------------Zoetebier---------------- Elshot - Penders - Zwaanswijk - Mtiliga --------De Graaf ---- Molhoek-------- Kolkka------------------------Lurling ---------Amoah------Aaritilo--------- Zoiets gaat de opstelling dan worden denk ik. Helaas geen plaats voor Feher, die wel goed speelt de afgelopen weken.
Ben weer verder gegaan met ajax en gaat nog steeds voortreffelijk. Ik sta na 18 wedstrijden op de 1e plek met 50 punten. Heb nog niet verloren en pas 2 keer gelijkgespeeld. Ondertussen al wel PSV en Feyenoord beiden met 4-0 vernederd. Sowieso zijn feyenoord en PSV slecht want ze staan respectievelijk 9e en 7e. Huntelaar doet het nog steeds goed en heeft er nu 21 inliggen alleen is nu wel langdurig geblesseerd. Gelukkig heb ook Berg een contract aangeboden want zijn contract liep af op 1-12-07. Is een prima invaller als dembele of suarez slecht spelen. Ik speel heel simpel 4-4-2 met 2 verdedigende middenvelders en 2 opkomende middenvelders. Op dit moment speel ik met de volgende opstelling: -------------Stekelenburg----------- Angulo--Heitinga--Barzagli--Vermaelen Kennedy--Gabri--Maduro--Emanuelson ------Dembele---Suarez------------- Als Huntelaar weer fit is over een maand dan komt hij erin en neemt dembele de plek in van suarez. Emanuelson doet het echt heel erg goed in de rol waarbij hij altijd opkomt. Ondertussen al 5 doelpunten en 7 assists. Mijn spelers heersen sowieso in het assist klassement en ik bezet de 1e 3 plekken. Kennedy met 9, emanuelson en huntelaar beiden met 7. Ook in de CL ga ik erg goed. Ik zat in een poule met B.Jerusalem, Schalke en Barca. Ben er heel goed uit gekomen met 13 punten. De 4 wedstrijden met Schalke en B.Jerusalem gewonnen en thuis gelijkgespeeld tegen barca. Uit wel kansloos met 5-2 verloren en dat was wel jammer In de volgende ronde staat er een ontmoeting met Real Madrid op het programma. Heb wel redelijk wat aankopen gedaan: - Barzagli voor 19 miljoen. De helft van mijn transferbudget was ineens weg. Maar hij is elke euro waard. - Dembele voor 8 miljoen. Ook hij is het zeker waard. - angulo voor 2 miljoen. Doet het tot nu toe prima als rechtsback en is pas 20. Heeft wel een conditionele achterstand waardoor hij soms een wedstrijdje moet passen. - defour voor 5 miljoen. Goed talent alleen speelt hij weinig omdat ik in dit systeem geen positie voor hem heb. Soms laat ik hem als rechtshalf spelen maar dit is met wisselend succes. - Lulinha, komt pas op 1 januari en kost maar 3,7 miljoen - Berg, gehaald met vrije transfer doet het prima als stand-in voor de vaste spitsen. Hij heeft in 3 wedstrijden nu 3 keer gescoord en ieder keer hooguit 30 minuten meegedaan. - sahko, ook gehaald met vrije transfer, weet nog niet of het wat is.. Heeft een paar keer meegedaan tegen slechtere tegenstanders en 1 keer in de beker. Maar hij is nog jong en kan zich nog goed ontwikkelen. - nog een hele zooi jeugdspelers uit nederland voor in mijn -19 elftal. Ik hoop dat ik in de nieuwe transferperiode nog wat geld krijg want heb nog maar 7 euro over
Ik ben nu een tijde Aston Villa. Ik zit nu in het derde seizoen. Ik sta nu 12 na 14 wedstrijden. Vorig seizoen 8e geworden en was dus geplaatst voor de zomerbeker. Via die beker uiteindelijk toch nog geplaatst voor de UEFAcup. Ik speel zelf 4-4-2 met een verdedigende middenvelder en een, 2 meekomende middenvelders op links en rechts en een AMC. -------------------Carrizzo--------------- Ochs--Curtis Davies---Gary Cahill----Srna ------------------Reo-Cocker------------- Maloney------------------------------Barry --v--------------Donovan--------------v-- ---------Delfouneso-------Agbonlahor----- Heb elk jaar een transferbudget van rond de €35 miljoen. De laatste aankopen waren: David de Gea, van Atletico 2 miljoen, moest een 2e keeper hebben. Dit was een goede aanwinst en ook nog een koopje. Gary Cahill, van Celtic voor €11,5 miljoen, voor de centrale verdediger positie. Jorge Martinez, voor €8,75 miljoen van Catania, niet te duur. Multi aanvallende middenvelder plus aanvaller, kan op deze posities AMRLC en AC.
Ik speel nu met VVV Venlo, gaat redelijk goed! Bezet na 5 wedstrijden de 7e plaats geloof ik, al zijn er een aantal clubs zoals Heerenveen en PSV die echt dramatisch gestart zijn in de competitie.. Heb 2 spelers gehuurd, Stanton Lewis van Ajax, en Toizo uit Denemarken. Beide zijn voor de breedte, aangezien ik al voldoende voorraad heb voor het eerste elftal. Ik heb van Ajax met 1-0 verloren, maar ik vond dat we wel goed mee kwamen, en er kwamen een paar mooie acties voor het doel van Stekelenburg. Twente heb ik tegen gelijk gespeeld, van Heracles en Excelsior heb ik gewonnen, en ik weet nou ff niet wie ik nog meer van verloren heb.. VVV is echt een mooie ploeg, ik laat ze gewoon aanvallend spelen, behalve tegen Ajax ging ik iets rustiger te werk, maar het gaat echt boven verwachting goed! Hoop van de zomer Amrabat voor veel geld te kunnen verkopen, misschien dat ik in de Beker enig succes weet te behalen, door wat verder te komen. (heb in de eerste ronde RBC met 6-1 verslagen , moet nu tegen Telstar, dus verwacht wel nog verder te komen). Ik heb gezegd bij m'n verwachtingen dat ik bovenin het rechterrijtje wil eindigen, en als ik deze lijn weet door te trekken, en misschien een zekerheidje erbij kan zetten op het middenveld, omdat ik daar nog wel wat mis, misschien een oude hond die een stapje terug wil, dat ik dan die doelstelling ook waar kan maken. Maar in de eerste plaats maar is ervoor zorgen dat ik niet onder die degradatie streep kom te staan
Lijkt me ook wel een uitdaging om met een wat slechter team proberen te stunten. Een eerstedivisionist bijv laten promoveren en Europees voetbal proberen te halen, heb je weer een hele andere kant van het spel.
dat is het leukste aan FM vind ik. Met een kleine ploeg de top proberen te halen. Heb het al een tijdje niet meer gespeeld, ga zo maar weer eens een game beginnen. Weet alleen nog niet met wie. Misschien Go ahead eagles, ergens in spanje of italie. Had een leuke game met hellas verona, maar heb een nieuwe pc dus ik heb die savegame niet meer . Was al in de serie a en stond in de top 5.
Ik heb dat met Go ahead een keer gedaan, met de 2007 versie. Gepromoveerd en uiteindelijke een aardige subtopper geworden. Het zelfde heb ik ook in de 2007 versie met roda gedaan, alleen die hoeft niet te promoveren, ik ben daarmee kampioen geworden en heb met die club toen de uefa cup en champions league gewonnen. Hoeveel tijd ik daar wel niet aan kwijt ben geraakt.
Hellas Verona was dat niet die vroegere Italiaanse topclub die nou in de 3e divisie speelt? En @ Chillco; de CL met Roda gewonnen, damn, ik kom nog geen eens voorbij de kwartfinales met Ajax Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Dat gebeurde ook pas na een seizoen of 10. Ik haalde, als de spelers wilden komen, deze weg bij de reserves van betere clubs, vaak uit Frankrijk en enkele talentjes uit Brazilie. Distel Zola vergeet ik nooit meer van dit team, een dmc en daarnaast nathan sturgis een amerikaan, deze was ook een topper. Speelde altijd, nu nog steeds, 4-4-2 met een dmc en amc, toen was dat een goede opstelling, maar nu in FM2008 wordt het misschien tijd om mijn tactiek te veranderen.
Ben zelf ook met de Go Ahead Eagles bezig. Tijdje niet meer gedaan, binnenkort maar weer eens oppakken. Stond er goed voor, stond op punt te promoveren. En heb de kwartfinale van de beker gehaald, alleen was Feyenoord een maatje te groot.
Nu met Venlo is het heel lastig om met de ruit te spelen.. Met een wat zwakkere ploeg is dat gat op het middenveld wat minder makkelijk te belopen, waardoor je gewoon veel kracht verliest op dat punt. een verdedigende middenvelder achter 4 middenvelders werkt op zich wel, dat ga ik nog ff verder uitzoeken, kijken of het haalbaar is om 4-1-4-1 te spelen tegen grote clubs, lekker ingraven Mja ik hou er niet van om geen aanvallend voetbal te spelen, dan ga ik wel met PSV spelen