1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC gecrashed

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zeroine 83, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uiteraard, waarschijnlijk zou ik precies hetzelfde reageren:9. Nja iig sort of.

:+

Dat is wel klote. Dan mag je die 5000 euro wel ff vermelden. Dat is immers niet niks. Jammer dat veel bedrijven zo idd werken en dan heb je je PC niet eens gekocht bij MediaMarkt of een andere lijpe zaak. Maar gewoon bij een goede (internet)winkel.

Laatst bewerkt: 22 sep 2006
  2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke dan, dan zitten we in elk geval op min of meer dezelfde lijn met elkaar wat betreft deze zaak :b: ;)

EDIT : Ik heb tijdens het gesprek vermeldt dat het om een PC ging van 5400 euro, dat heb ik er nadrukkelijk bijgezegd. Maar de medewerker zei gewoon dat ik de voeding er maar uit moest halen en daarmee terug moest komen....dat was zijn eerste response.

3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    wat een service.. je had hem toch bij Komplett gekocht? mss kan je bij tweakers zo'n recensie schrijven over die shop. :cool:

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Informatique.

5. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    schrijf je daar een resentie en vermeld je dr bij wat een ***************** service die zaak geeft.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Sterkte negen vriend,maar je had er volgens mij er aan toevoegen dat je voor de gamesindustrie artikels schrijft,en gezien hun ontvangst had je moeten zeggen dat je wel van plan bent om te schrijven hoe het er aan toegaat als een peperdure pc binnen de maand stuk is,de service al niet meer je dat is en dat je ,je lezerspubliek dan wel zal vertellen hoe bepaalde ketens hun klanten zoal behandelen.....
    Wedden dat ze dan het vuur uit hun sloffen gaan lopen.:+

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whehe, das wel een hele gemene manier om m'n zin te krijgen svennies }:] 8) Maar ik snap je punt, ookal schrijf ik niet echt meer voor de gamesindustrie maar goed :+

Nee laten we niet te hard van stapel lopen en gewoon ff afwachten hoe het aankomende dinsdag gaat. En nog belangrijker : hoe de eventuele service daarna is mocht ik op korte termijn weer met defecten komen te zitten :eek:

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waar komt die slechte service vandaan dan? Voorlopig vind ik nog geen enkel punt waarin tot nu toe de service van Informatique ontbreekt. Als zij zeker denken te weten dat het de voeding is, zeggen dat je die alleen hoeft mee te nemen, ze je de moeite besparen om een hele pc mee te nemen.. Dat ze niet naar je toe komen om de voeding uit je pc te halen vind ik ook niet echt raar. Er zijn weinig shops die dat doen. En dat ze niet naar de rest van de pc gaan kijken, zou ik ook geen punt vinden als ze weten dat het de voeding is. Als zij ervan uitgaan dat het de voeding is, en het dat ook is lijkt mij het allemaal prima? Als dat het niet is, is het een ander verhaal, en dan wijzig ook mijn mening. Maar voorlopig snap ik Informatique ook nog wel, en een voeding eruit halen is echt niet moeilijk. En aan jouw verhaal te horen vinden ze het ook geen punt wanneer jij de hele pc meeneemt, en ze zelf de voeding eruithalen. Lijkt me allemaal nog wel in orde.

Het is eigenlijk niet hun schuld dat die dingen kapot gaan, je kan hun wel blamen bij defecten maar zo simpel ligt 't in feite niet. Zij kopen hun onderdelen in, ze maken ze niet zelf. Ik heb ook ooit eens m'n pc gekocht, waar de hd kapot van was. Eerst werd een poging gedaan tot het repareren wat tot niets uitliep, en toen werd er een nieuwe ingeplaats, die vervolgens ook kapot was. Dit is gewoon domme pech, die eigenaar van die webshop (niet Informatique ;)) kocht ook gewoon zijn onderdelen in, ging er zuinig mee om kwa transport etc. Soms heb je gewoon productiefoutjes e.d. Voor mij was het dus meer blame Maxtor. Maarja zolang het wordt vervangen, zonder kosten voor mij vind ik het niet erg. Nu begrijp ik ook wel dat je baalt, 5400 euro en nog een defect. Ik baalde ook van die hd, en mijn pc was 800. De prijs doet er niet echt toe, ook in die prijsklasse doen zich defecten voor. Het blijft gewoon apparatuur, en dat kan stuk gaan, of stuk zijn. So be it.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het verhaal dan niet helemaal goed begrepen, want nergens heb ik gezegd dat ik van Informatique verlang dat zij naar mij toe komen voor de reparatie. Wat ik wel gezegd heb, is dat ik voor vervoer afhankelijk ben van anderen en daarom wel zeker wil zijn dat de boel gefixed wordt als ik met mijn pa die 80 km naar Informatique ga rijden. En dat ik het raar vind dat een medewerker over de telefoon schijnbaar al kan "zien" dat het defect 100% zeker bij de voeding ligt.

Ik heb die PC daar ook niet voor niks in elkaar laten bouwen, mij ontbreekt simpelweg de technische kennis om er zelf aan te gaan liggen sleutelen dus ik ga die PC ook niet open maken ofzo. De hele systeemkast daar mee naartoe nemen vind ik geen probleem, en ik verlang alleen van ze dat ze het probleem even wat nader onder de loep nemen voor het bedrag van die aankoop. Het is erg makkelijk om over de telefoon te zeggen dat ik "alleen ff de voeding eruit hoef te halen en mee naar hun hoef te nemen", terwijl ik gewoon nog niet de zekerheid heb dat het probleem echt daar ligt. Als het straks wel alleen de voeding blijkt te zijn geweest prima, is het iets anders, ook prima....het maakt me allemaal niks uit wat het straks blijkt te zijn, als het maar gemaakt wordt.

En om misverstanden te voorkomen : ik geef Informatique ook niet de schuld van het defect, want dat kan je altijd en overal overkomen met elektronica....daar heb je gelijk in.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    het is natuurlijk wel belachelijk dat ze zeggen dat JIJ de voeding eruit moet halen, als je al aangegeven hebt dat je een leek bent zeg je toch als informatique: "nou meneer komt u maar even langs ik probeer de voeding te vervangen om het probleem op te lossen" voor de mensen daar is het nog geen 10 minuten werk.....en je krijgt nieuwe garantiezegel

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep , je hebt helemaal gelijk,het beste is dat je er zelf afblijft.
    Stel je voor dat je die medewerker zijn raad opvolgt en de voeding eruit haalt,kunnen ze later moeilijk doen wat de garantie betreft omdat je hem zelf opengemaakt hebt.
    En ik bedoel immers ook niet dat je daadwekelijk een artikel erover moet schrijven..;) maar een beetje druk in die richting zetten geeft die gasten wel de nodige speed om je snel voort te helpen...ze kunnen immers nooit weten wat jij echt gaat doen.:+ :b:

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ja oke, ik snap um ;)

Nee maar das dus precies mijn punt : ik heb uitgelegd waarom ik dat hele ding bij hun in elkaar heb laten bouwen, omdat ik idd een leek ben op dat gebied. Dus daarom vond ik het een beetje "makkelijk" overkomen van die medewerker om dan te zeggen dat ik alleen ff de voeding eruit hoefde te halen en mee te nemen. Plus het feit dat ik nog niet 100% procent overtuigd ben dat het defect daar ligt, ookal wist de paranormaal begaafde medewerker dat al wel 8) :+

Maar goed, ik denk dat het verhaal nu wel duidelijk is. Ik wacht gewoon lekker dinsdag af en heb er gewoon vertrouwen in dat ik dinsdagavond weer aan de slag kan met mijn monster :)

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het gaat wel over de slechte service van Informatique. Ik heb niks met informatique, nog nooit wat gekocht, ken niemand daar. Maar ik vind het altijd zonde als zo'n zaak gelijk als slecht kwa service wordt afgedaan. Want volgens mij valt dat nog wel mee. Je doet alsof ze je gedwongen hebben om die voeding eruit te halen anders geen service. Nadat je zei dat je een leek was op dat gebied vonden ze het toch oké dat je gewoon je hele pc meenam? En tuurlijk doen ze computer van je nog even aan als ze de voeding erin hebben gezet. Nogmaals, als het de voeding is, dan zie ik niet in wat ze fout doen. Als het niet de voeding is dan wijzig ik m'n mening. Maar ik voor totdat het tegendeel wordt bewezen. En dat er geen reparatie afspraak gemaakt hoeft te worden is toch juist beter? Dan zit je niet vast aan een tijd of dag. Dat het zou kunnen dat je dan lang moet wachten of ze zeggen meneer we hebben geen tijd voor u vandaag. Dan wordt het weer een ander verhaal, maar dat moet nog bewezen worden.

Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom je een pc hebt gekocht bij een zaak als Informatique, als het 80km ver is. Waarom niet wat dichterbij vraag ik me dan af, zeker als je afhankelijk van vervoer bent, en je pc heel erg belangrijk voor je is aangezien het je dagelijks vermaak is. Dan zou ik eerder een paar euro's meer betalen in de buurt...

14. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het eens met danger. En als iemand een pc van 5400 euro koopt, is het 99/100 keer het geval dat deze gebruiker de voeding zelf wel kan vervangen. Wacht eerst maar af voordat je commentaar geeft. En ga er ook niet van uit dat als je een nieuwe voeding hebt, deze over een maand weer doorbrandt.

15. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een redenatie..dus bij het kopen van een Ferrari kunnen 99 van de 100 kopers zelf de brandstofpomp vervangen? Begint het je al te dagen..

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat nou voor een onzin. Tuurlijk niet. Dat is ook appels met peren vergelijken. Een pc is iets wat je relatief makkelijk uit elkaar haalt, vooral zulke basisonderdelen. Een auto is een compleet ander verhaal. Het percentage met een ferrari dat weet hoe je iets vervangt in hun auto ligt ook vele malen lager dan het percentage van mensen die hun voeding kunnen vervangen met een pc van 5400,-

Als iemand een ultra-high-end pc koopt, heeft deze er bijna altijd tot dusverre verstand van dat hij een voeding kan vervangen, wat echt makkelijk is. Ik wil Zero niet voor de gek zetten ofzo hoor, maar ik bedoel te zeggen dat zo'n voorstel van informatique echt niet gek is. en als ze, nadat is gemeld dat zero dat niet kon/wilde, het ding zelf zouden monteren, zie ik niet wat er fout/slecht is aan de service.

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  17. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mijn bescheiden mening lopen er veel kabels vanuit de voeding naar de andere systeem onderdelen. En aangezien dit een highperfomance systeem is moet je zorgdragen voor een goede airflow, dus bij terugplaatsen van de voeding zul je terdege rekening moeten houden met de route van de kabels. Het uit-en inbouwen van de voeding is bij een 5400 pc een preciezer karwei dan bij een 1000 euro pc (meer warmte > goede airflow nodig > dus niet prop er maar ff in). En dan moet hij ook nog 80 km er naar toe, en stel dat het vervolgens het moederbord is, moet hij dan maar weer terugrijden en dan "ff" het mb uitbouwen?

En als hij al heel verstand van hardware zou hebben, dan zou dit het logische verhaal zijn:

1) Zoek goede onderdelen uit > laat de leverancier het systeem in elkaar zetten zodat je geen risico loopt bij het assembleren.
    2) Als iemand voor de beschrijving hierboven kiest, dan ga je natuurlijk ook bij problemen zelf geen onderdelen uitbouwen want dan loop je dus het risico dat ze het op jou gaan afschuiven als er tijdens het uit/inbouwen iets misgaat.

18. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    er zit toch een verzekering op om te voorkomen dat mensen er zelf aan gaan liggen kloten en dan terug gaan "omdat het het niet meer doet." en ze kunnen het nooit helemaal zeker weten als ze het niet gezien hebben?:confused: wanneer je ze dan belt en je moet het dan maar zelf even dr uit halen en komen ruilen ,zonder dat er iemand naar kijkt die dr voor geleerd heb en die het voor zn werk doet, is dat nou niet echt zo'n goeie service lijkt me zo...=(

en over die druk dr achter zetten weet ik het ook zo nog net niet. ze kunnen dan ook allemaal vragen stellen en zo om het je te laten bewijzen maar ik weet, dat is vergezocht.

wat ik wel zou doen is ze even zeggen dat het je tegen valt zo behandeld te worden, vooral omdat je daar een fiks bedrag naar binnen hebt gedragen.

ik zou btw wel een betere voeding dr in laten zetten.komt de airflow ook ten goede(kan het miss ook aan hebben gelegen. als ze de draden verkeerd hebben gelegt en er is geen goede airflow geweest...)
    maargoed, we zullen gwn af moeten wachten tot dinsdag....succes zou ik zeggen:thumbs:

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom zijn jullie nu allemaal bezig over de airflow? Probeer in Zero z'n case maar een de airflow te verhinderen met een paar kabels, dat ding is er gewoon te breed voor. Bovendien zal een iets slechtere airflow er niet voor zorgen dat de voeding kapot gaat, zo'n ding kan wel wat warmte aan.

Moest Zero nou zo'n klein standaard ATX caseje hebben dan zou het de airflow wel eens kunnen verhinderen, maar in de Stacker 830... . Ook doet iedere fatoenslijke pc winkel moeite om de draden wat bij elkaar te houden en/of weg te werken. Het is een soort van finishing touch voor moest de klant ooit de case openhalen om te zien hoe het er allemaal uitziet.

20. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Die case is inderdaad erg breed, airflow zal daarin ook geen probleem zijn.

Waar we het in ieder geval over eens zijn is dat we hopen dat Z3r0's pc wordt gerepareerd, zodat hij weer leker kan gamen\o/ :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina