1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC gecrashed

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zeroine 83, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk zal zijn pc gerepareed worden, maar de vraag is wanneer ie klaar zal zijn. Want wie weet heeft de voeding nog wat andere onderdelen mee naar het hiernamaals getrokken en heeft Informatique die niet in stock }:] (wat ben ik toch een sadistje :+).

2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop niet dat zn mobo stuk is :lol:

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ach, Asus zal nog wel moederborden hebben. Ze houden wel altijd een aantal over voor RMA's ;).

4. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    was ook maar een grapje hoor\o/, zoek jij het nieuwtje maar ns op :p

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Weet ik wel ;) en opzoeken ga ik niet doen want ik zit alweers eens op smallband. Maar het was gewoon om Zero gerust te stellen, dat als zoiets moest gebeuren, dat er geen reden tot paniek is. In het "slechtste" geval vervangen ze het onderdeel gewoon met een nieuwere series :).

6. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien toch eens de hele post lezen. Of kun je via smallband alleen de eerste regel van een post lezen. :lol:

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Niet lachen, dat gebeurt soms wel echt :mad:. Maar ik had het niet alleen over moederborden ;) (ik had het eerder over de grafische kaarten aangezien die de kortste levenscyclus hebben in de productie).

8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    OfftOpicy.

Smallband: Tegenovergestelde van broadband

Broadband:
    Engels; Breedband (brede band)

Internetverbinding met een grote capaciteit, dat wil zeggen dat deze verbinding veel data gelijktijdig kan binnenhalen.

dus het tegenovergestelde is niet echt goed, heb je dat echt? :+

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb dat echt, in Belgie werkt men nog met download limieten. Wie er over is valt op smallband (ISDN snelheden) of moet per GB (of 5) bijbetalen. Gelukkig zijn er al kleinere providers die een grotere limiet aanbieden en werken met mediumband i.p.v. smallband en ze zijn bovendien goedkoper dan de grotespelers. Alleen zitten wij hier waarschijnlijk vast aan een 1-jaarscontract, gelukkig is dat in februari afgelopen :) :+.

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    wow :eek: ik dacht dat die download limieten enz overal al waren verdwenen :):
    heb je al keer bij moeten betalen ofzo :+ ik download elke dag wel meer dan 5 gig dus zou dan wel veel moeten betalen :x 8)

/Mod En die 5 gig zal vast allemaal legaal zijn =(

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat Belgie nog het enigste land is dat downloadlimieten hanteert. Daarboven is dit ook nog eens het duurste land :mad: |:-.

Nog niet, dat is een optie die je kan nemen maar is niet verplicht. Gelukkig zit ik bij Belgacom/Skynet (ADSL), kan ik tenminsten nog wat online gamen \o/.

12. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    :eek: duurdere prijzen voor lagere snelheden tov Nl :eek:
    mss een tip, verhuiz naar nederland :+

ik dacht al, als die smallband zelfs je online gaming ging afnemen dan was het hellemaal erg! :D

13. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ging iets mis blijkbaar

14. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om heel eerlijk te zijn, als je toch daar naartoe gaat ... en ze zeggen dat het de voeding is. Dan zie ik het probleem er niet van om de kast eventjes mee te nemen en ze er een andere voeding in te laten zetten ter plekke. Wellicht handig om dan toch afspraakje te maken (of gewoon wat langer wachten als het druk is).

Paar minuutjes is het klaar. Persoonlijk zou ik dat dan ook gewoon voorstellen.

Hou ons maar op de hoogte hoe het afloopt ;)

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ TheProf82, Danger, en iedereen die nog meer denkt dat ik vanaf mijn problemen de zaak "Informatique" (gevestigd in Bergschenhoek) als een bedrijf met kwalitatief slechte service bestempel : Ik weet niet hoe jullie die indruk gekregen hebben, maar ik zal dan nu alsnog proberen het een en ander recht te trekken.

Ten eerste is er in mijn eerste posts in deze thread idd sprake van enige frustratie, dit komt enkel omdat het mankement toen net pas had plaatsgevonden. Iedereen die net heel zijn vermogen uitgegeven heeft aan een PC en daar voor een groot deel van afhankelijk is zou zo reageren, lijkt me, ware het dat mijn eerste reacties (PC de deur uit, zooi op marktplaats, bla bla bla) idd wat overdreven waren als ik nu teruglees.

Ten tweede : Ik ben enkel minder te spreken over de manier waarop de medewerker aan de telefoon al kon "zien" dat het 100% zeker de voeding is die stuk is. Ik vind dat namelijk altijd overkomen als een beetje een gemakkelijke houding, een ervaring die ik wel met meerdere helpdesks heb, niet alleen met die van Informatique.

Over het feit dat ik niet zelf de voeding eruit ga halen : ik beschik die kennis simpelweg (nog) niet, en heb vooralsnog geen zin me er wel zo in te verdiepen dat ik het wel kan....misschien in de toekomst, maar nu nog niet. Als ik zelf onderdelen zou kunnen inbouwen had ik namelijk een stuk goedkoper uit kunnen zijn door alles los te bestellen bij de goedkoopste winkels. Het feit dat ik een dergelijk dure PC in elkaar heb laten bouwen heeft dus simpelweg te maken met gebrek aan kennis. Nergens heb ik echter gezegd het een probleem te vinden de systeemkast mee te moeten nemen naar Informatique. Dat ik voor een winkel die 80 km verderop gevestigd is gekozen heb heeft te maken gehad met de specifieke onderdelen in kwestie, vraag dit anders na bij Arjan want hij heeft me hiermee geholpen. Ik besef mij dat het niet de meest slimme keus is geweest, aangezien ik idd voor elk wissewasje 80 km zal moeten rijden in de toekomst....nogmaals, door gebrek aan kennis. Maar hier kan ik mee leven.

Zo, is het dan nu eindelijk een beetje duidelijk ? Ik vind niet dat Informatique in zijn algemeenheid een slechte service verleent, we zitten simpelweg nog in een te vroeg stadium om daar over te oordelen, maar ik was alleen minder te spreken over de "houding" van de medewerker van de helpdesk. Ik weet niet hoe jullie daarover denken, maar ik vind het nogal frappant dat iemand over de telefoon kan zien waar precies het mankement zit. En dat is het hele eieren eten, niet meer en niet minder.

EDIT : Heb zojuist de thread nog even doorgelezen. Het zijn meer de reacties van andere users geweest die de service van Informatique als slecht bestempelden, ik heb hier zelf met geen woord over gerept....behalve dus het bovenstaande verhaal. Case closed lijkt me ? Nu gewoon ff aanstaande dinsdag afwachten :)

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Met andere woorden...Informatique zuigt:lol: :D 8)

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij die conclusie wil trekken, be my guest :) Maar nergens beaam ik een dergelijke statement =(

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een flauw grapje hoor:) veel succes verder met je pc...

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb nogal moeite met het onderscheiden van een flauw grapje van een gemeende statement, zeker op een forum....kan ik niks aan doen. Maar dank je, komt wel goed :)

20. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, het was na 1'en he8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina