1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Deze thread is bestemd voor mensen die problemen hebben met onderdelen van de PC, voor softwaregerelateerde problemen kan je een eigen thread aanmaken.

    Na bijna 1200 posts en heel wat blije forummers rijker (nou ja in ieder geval hebben ze geen computerproblemen meer), hier deel 2 :)

    Handige Harrie Hardwaresites:
    www.tweakers.net
    www.hardware.info
    www.bouweenpc.nl
    www.tomshardware.com

    Vorige delen:
    Deel 1
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  2. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    dringende vraag ! :

    Ik heb een nieuwe brander gekocht (pioneer 215D)
    maar deze moet je aansluiten via SATA. heb ik dus gedaan zie foto.

    moeten er verder nog stekkertjes bij ? want pc herkent hem niet software instal lukt ook niet want hij vind de drive niet.

    drive kan wel open en dicht maar als ik dvdtje erin doet komt er ook niks op het scherm.

    Kan iemand mij helpen ?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je moet het nog aansluiten op de voeding. Of wel via een kabel speciaal voor SATA (of enkel SATA HDD's?) die uit je voeding komt of via de gewone molex met eventueel een omvormer naar die SATA aansluiting.
     
  4. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    hee bedankt voor je reactie maar, Huh voeding ? hij werkt gewoon al ik kan hem al open doen enzo en ik zie en hoor hem lezen als ik er een disc in doet :confused:

    edit: het is geen harde schijf he een brander
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet dat het om een brander gaat, maar hebben branders via SATA dan geen extra voedingskabel meer nodig? :eek: Wist ik niet (dvd speler en brander zijn hier nog via IDE aangesloten) :+.
     
  6. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm blijkbaar niet dan :confused: maar ik heb nu een gewone sata erbij geprakt en die in het moeder bord maar nog geen nieuwe hardware gevonden :mad:
     
  7. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt hem al op de voeding aangesloten, je moet hem nu nog de brander met een SATA hem op het moederbord aansluiten. Dus gewoon zo'n kabeltje als hieronder:

    [​IMG]
     
  8. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    jaa die heb ik PRECIES nu ook erbij geprikt ! en als ik de pc boot zie ik staan, SATA 1: Pioneer 215D bij het opstart scherm

    maar nu kan ik hem nergens terug vinden helaas !!
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Hihihi Pegas 8)
    In mijn picca miste je ook al wat.. wat is er aan de hand? :eek:
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Staat ie in de bios ook goed aangegeven?
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb gewoon geen ervaring met een dvd-rom via SATA, is veel te modern voor me :+.

    En jouw pict telt niet, dat stond helemaal onder je blauwe lijn O-).
     
  12. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kort vraagje: hoevel kbs kan er maximaal door zon standaard ethernet kabel?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan, wat versta jij onder een standaard ethernet kabel? :+
    Er zijn verschillende soorten ethernet kabel, en dat bepaalt ook je snelheid:
    Je kan het ook omschrijven als: is het Cat5 (100MBit), Cat6 (1GBit) of Cat7 (10GBit) kabel?
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  14. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dankje daar had ik genoeg aan :)
     
  15. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Weet niet of ik het nu in het goede topic zet maar mijn muis lijkt overleden te zijn.

    Ik heb de Logitech MX1000 nu zo'n 3 jaar. Gister kwam ik terug van studiereis en de muis werkt gewoon nog goed. Tot vanochtend. Hij reageert nu gewoon totaal niet meer. Lasertje misschien kapot?
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Probeer je muis is in 'n andere PC, zonder de drivers te installeren maar gewoon de standaard plug 'n play drivers van windows te gebruiken?
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groot is de kans dat mijn hardeschijf is overleden als ik een stuk of 100 (zo niet 200...) keer onderstaande melding krijg bij een checkdisk wat automatisch opgestart wordt door Vista omdat vista niet meer wil opstarten?: :{

    "Bestandsrecordsegment 6700 is onleesbaar."
    "Bestandsrecordsegment 6701 is onleesbaar."
    etc.
    etc.

    Het betreft een Samsung F1 640 GB van ~2 maanden oud :x

    Lijkt me sterk dat dit een softwarematig probleem is. Lijkt me het verstandigst als ik een RMA aanvraag...? :{
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mja ziet er slecht uit voor je HDD, dat word wel 'n RMA, mail maar 's je probleem naar het bedrijf waar je HDD vandaan komt, krijg je 't vanzelf te horen ;)
     
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    En idd. Je hebt gelijk. Ik moet hem opsturen en krijg een nieuwe toegestuurd. :)
    Schijnt wel vaker te gebeuren dat een HDD overlijdt. Meestal is het óf in de begin periode óf helemaal aan het eind van zijn leven. Als hij het eenmaal een half jaar tot een jaar goed werkt dan blijft hij meestal ook werken. Mijn HDD behoorde dus tot de eerste categorie...

    Baal alleen wel dat ik nu alles kwijt ben wat er op de schijf stond... (moet ik alles weer opnieuw downloaden:x)
     
  20. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hey,

    Ik heb vandaag de Saitek Cyborg mouse binnen gekregen. Maar als ik de software en zo heb geïnstalleerd staat er alleen maar het icoontje van de Saitek Cyborg Mouse, En niet de profile editor? Opnieuw installeren helpt niet...


    Gr Daan
     

Deel Deze Pagina