PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je 'm een keer uitgezet terwijl hij niet veilig verwijderd was?
    Dan kan hij corrupt raken, en dat is ook gebeurd nu.
     
  2. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe kan ik dat oplossen, de schijf formatteren en kijken of hij het dan weer doet?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja, of scannen op fouten.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  5. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb de laatste tijd echt een gigantisch irritant probleem met mijn pc. Alleen de laatste maand geloof ik?

    Ik heb pc op kamer en heb dan zo'n stopcontactdoos met mooie oranje knop aan/uit etc. Dus die druk ik uit ga ik slapen! Logisch toch? Maar goed wil ik achter de pc en druk de knop aan, niks aan de hand! Maar soms krijgt dan de pc geen stroom en doet die niks. En soms krijgt die even stroom. hoor je de ventilators ook opstarten en houdt het op. En dat had ik dan gewoon soms echt tig keer achter elkaar, heb kast los gehad kijken of er wat los zat, niks stekkers achterin eruit en weer in gedaan ook niks. en dan probeer je het nog keer en whola! Hij doet! En dan doet hij het ook meteen de hele dag weer. volgende dag doet die weer precies zelfde weer zo vaak zitten klooien met dat ding en dan doet die het pas. En dan doet hij het soms meteen maar dit word echt heel frustrerend...
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo'n mooie Twentse stopcontactdoos heb ik ook :b:

    Probleem kan natuurlijk ook worden veroorzaakt door een slecht werkende schakelaar op de pc zelf.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik vraag me af of het uitmaakt dat je de stekkerdoos uitschakelt. Je kan het natuurlijk proberen door de stekkerdoos gewoon een paar dagen niet uit te zetten :+
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan je veel simpeler controlleren ;)
    Als de pc niet werkt dan moeten de andere apparaten ook problemen hebben.

    Er kunnen andere oorzaken zijn.
    1. Schakelaar op pc.
    2. Verbinding schakelaar naar moederbord zit los.
    3. Voeding werkt niet lekker meer.
     
  9. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt ik ga van het ene probleem naar de andere. Word er gewoon chagrijnig van.

    Pc aan en uit gaan is nog niet helemaal gefixt maar nog mee te leven.

    Irritante is nu dat mijn monitor nu gewoon soms weg valt. Gewoon zwart scherm. En dat om de zoveel minuten. kan er nog net niet de klok op gelijk zetten. Maar ik druk scherm uit en waar aan en hij doet het weer paar minuten. Ik snap er niks van. Alles stekkers eruit en erin gedaan, computer lang uitgelaten etc. Niks werkt. Krijg nog net geen computer uit raam gooi neigingen....
     
  10. donsjonnie

    donsjonnie Xbox One

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd slim om gewoon eens rechtstreeks stopcontact te gebruiken.

    Maar ik heb een vraag over een videokaart.
    Weet niet of het in dit topic hoort maar vind het niet zo nodig om er een nieuwe voor aan te maken.
    Ik wil een videokaart kopen die 2 beeldschermen kan aansturen tegelijkertijd.
    1 via hdmi en 1 via vga.
    Is dit mogelijk? zoja, weet je ook wel merk/type?
    Ik hoef er niet op de gamen, het is voor het simpele huis tuin en keuken internet.

    Edit: even voor de duidelijkheid, videokaart word mbv pcie aangesloten.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bijna alle videokaarten hebben tegenwoordig twee uitgangen (meestal 1DVI, 1VGA) ;)
    De HDMI monitor kan je dan via een DVI-HDMI converter aansluiten.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog even een update :+

    Ondertussen heb ik nog een andere voeding geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Echter, het probleem verdwijnt nu wel zodra ik crossfire uitschakel. Heb de videokaarten opnieuw van pci-e slot gewisseld en ook nu is het probleem opgelost zolang crossfire maar is uitgeschakeld. Als ik de velen andere klachten op fora mag geloven speelt dit al sinds driver versie 7.11 (november 2007). Mensen hebben contact opgenomen met Ati support, maar die komen ook niet met een oplossing. Zelf heb ik niet eens een reactie van ze gekregen. Zal de volgende keer nog eens geld aan hun hardware uitgeven....=(

    Edit: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=262&threadid=98211 zelfde probleem
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je in de ATI CCC niet v-Sync altijd aan laten staan?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat mij betreft heeft Ati de driver support met de HD4 reeks toch verknoeit. Zo had ik meer dan een half jaar last van die atimkdag.sys fout dat je pc voor een paar seconden bevroos of zelfs voor een BSOD zorge (heb een record van 5 BSOD's op 1 dag door die fout). Nu besloot ik in januari om de 9.1 drivers eens gewoon over de 8.12 drivers te installeren, iets wat ik normaal nooit doe (gebruik nog altijd drivercleaner) en ervoor ook al had geprobeerd. En wonder boven wonder had ik er ineens geen last meer van (en nog steeds niet) :confused:. Nu ben ik wel blij dat dat probleem verholpen is, maar ik ben helemaal niet meer van plan om mijn drivers nog up te daten voor deze kaart want wie krijg ik dat probleem dan ineens weeral terug. Mijn volgende grafische kaart zal toch terug een Nvidia worden denk ik.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Pff, over die bug lees je ook ontzettend veel klachten. Ik snap echt niet waar ze mee bezig zijn. Sinds 8.6 beloven ze telkens verbeteringen, maar veel heb ik er niet van terug gezien. Nu zit er in 9.2 weer een bug die ze in 8.12 hebben opgelost. Ook blijft de slave videokaart in Windows continu in 3d mode hangen, met als gevolg hogere temperaturen. Op het moment heb ik nog een support ticket openstaan bij Sapphire, maar ik overweeg sterk om m'n 4870's in te ruilen voor een GTX285. Kan je eindelijk de games waar nvidia een zak geld voor heeft gegeven eens fatsoenlijk draaien. :x Jammer dat je op een Intel X48 geen SLI kan draaien. :mad: Hm, in dat geval zou je met een GTX295 één core niet kunnen gebruiken?
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm heb een weekje last gehad van die bug die je kon krijgen bij meer dan 4gb en crossfire. Maar na een reïnstall van de drivers nergens meer last van gehad. Ook niet met de nieuwe drivers.

    Heb 2x hd4850 en 8gb geheugen op een P5e welke geflasht is naar een rampage formula ( x38 )
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vsync kan je in het CCC wel forceren maar het lost bij mij helaas het probleem niet op. Wel als ik 16x AA forceer, maar daarmee draai je meteen de framerate in games de nek om! 8) Het probleem zit 'm ergens in de manier waarom de frames van twee kaarten worden samengevoegd. Bij 16x AA worden de frames op een andere manier verwerkt en samengevoegd, daarom is het in dat geval niet zichtbaar. Lijkt mij dat zoiets op driver niveau opgelost kan worden, maarja, laat dat nou net het probleem zijn met Ati. :eek:
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nog beter, je kan gewoon beiden cores gebruiken op je Intel moederbord. SLI zit mee op de grafische kaart zelf en werkt dus zoals zijn voorgangers (de GX2'en) op elk soort moederbord ;).
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aha, hmm dat is wel heel interessant! }:]

    Nu kan ik ineens geen DX10 games meer in full screen spelen... flinke underscan. In het CCC heb ik underscan al goed ingesteld om volledig beeld te kunnen krijgen op 1080p. Dit is met de HDMI dongle van Ati. Zodra ik een DVI->VGA adapter gebruik en 'm analoog aansluit heb ik wel volledig beeld, maar natuurlijk geen 5.1 geluid. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer goed. Heb ook al Catalyst 8.12 en 9.1 geprobeerd maar helaas. :x Snel dumpen die handel.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan bij die ATI kaarten toch instellen hoe je ze kaarten in CF wil laten samenwerken? Dat ze niet allebei een half scherm renderen maar beeld voor beeld omstebeurt?
     

Deel Deze Pagina