1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Brightness van je monitor veranderen (dus hardwarematig) en niet softwarematig via nvidia drivers? :)

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb sinds eergister een nieuwe pc, losse onderdelen gekocht via azerty en door een vriend van me in elkaar laten zetten. Het probleem is nu dat hij het gister gewoon deed en ik uhm aan had laten staan om windows updates te downloaden/installeren, en ik werd vanochtend wakker en me pc stond opeens uit. Toen ik uhm weer probeerde te starten hoor je uhm half opstarten en je hoort geen piepje ofzo en ik krijg geen beeld. Ook het lampje op de voorkant brand niet, die van het moederboord brand wel gewoon trouwens. Wat kan het probleem zijn.. wel raar dat ie het gister nog gewoon perfect deed en alle onderdelen zijn nieuw dus lijkt me niet dat er al iets kapot is?

Hier trouwens me pc:

Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class HD502HI - Vaste schijf - 500 GB -
    intern - 3.5" - SATA-300 - 5400 tpm -buffer: 16 MB

196157 Corsair XMS2 Xtreme Performance - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM
    240-pins - DDR2 - 1066 MHz / PC2-8500 - CL7 - 2 V

56577 Processor - 1 x Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775 Socket
    - L2 6 MB - doos

86849 ASUS P5QL PRO - Moederbord - ATX - iP43 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial
    ATA-300 - Gigabit Ethernet - High Definition Audio (8-

96306 Sapphire RADEON HD 4850 - Grafische adapter - Radeon HD 4850 - PCI Express
    2.0 x16 - 512 MB GDDR3 - Digitale Visuele Interface

56013 Chieftec Mesh Series CH-01B-B-SL - Midtowermodel - SSI CEB1.01 - voeding
    400 Watt - zwart, zilver - USB/FireWire/Audio

82661 Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM -
    22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - beige

Kheb geen idee wat het probleem is.. Kan wel naar een pc winkel gaan maar dat kost natuurlijk goud geld om alleen al de pc te onderzoeken.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is de maximale snelheid in XP voor een N-Wifi kaart ??

Krijg namelijk de N-kaart in mijn Asus niet hoger dan 65Mbps ?!?!
    Heb hier in huis een dual N-router die tegelijk een G en N signaal uitzend , het gekke is dat de Asus het N netwerk helemaal niet ziet ?
    Zelfs niet met een handmatig installatie !

Nu vraag ik me af og het probleem door XP veroorzaakt wordt of door de N-kaart in Asus !

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dat kost €10 ofzo. Laat anders die vriend van je ernaar kijken? ;)

5. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, dan krijg ik het niet zo mooi als ik het software matig doe, geen idee waarom dit gebeurt?

EDIT: En opgelost, had even spybot geinstalleerd en een scan laten uitvoeren, nu geen last meer van.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Even een crosspost, aangezien het waarschijnlijk mijn HDD betreft en niet zozeer de software:

Wilde ik net PC aanzetten, wilde ie niet opstarten (had ik tijdje terug ook al). Eerst bleef ie hangen op scherm met de teksten als press tab to.. en press del to...
    Hard uitgezet en weer aangezet, krijg ik window met message als:
    Configuratie probleem in ARC-ROM software. Probleem met OSloadpartition.
    Wat de hell is dit nou weer? Nog nooit gehad en hoop niet dat er opnieuw een HDD naar de klote is (deze zit er pas een paar maanden in). Erna startte ie wel gewoon op.

7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Das het probleem die woont uur rijden van me vandaan:) Maar ik heb uhm toch maar naar computer winkel gebracht en ze gaan uhm onderzoeken, na ff snel kijken kon hij nog niks vinden. Gaat wel 35 euro kosten om enkel te onderzoeken wat het probleem is... mja die vriend van mij heeft niet de apperatuur om alles na te kijken dus moet wel.

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    35 euro wtf, passen ze die prijzen aan aan de economische stand van de bewoners in de omgeving? 8)

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De plaatselijke pc-boer vraagt tussen de € 40 en € 50.
    En ik woon gewoon in een Boeren-gat.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Gisteravond laat toen ik PC wilde uitzetten, viel me beeld weg. Eén scherm ging in standby stand, de ander leek in een soort van screensaver stand te komen, zonder actieve screensaver. Kon dan ook niets anders doen dan PC hard uitzetten door aan/uit knop ingedrukt te houden. Tobo ledje bleef branden, zelfs als ik kabel eruit haalde en er weet in stopte, of aan/uit knop op voeding uit en weer aan zette (bij 1 van de 2 ging ledje van tobo pas weer uit).
    Vanmorgen startte de PC ineens vanuit het niets op.
    Zou dit echt door die bijna lege batterij op het mobo komen?

11. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    De PC op kantoor van m'n ouders is erg langzaam, tijdje terug geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd maar ook dat leek niet echt te helpen. Nu zat ik te denken om er wat nieuw geheugen bij te prikken (nu maar 512 MB DDR SDRAM), zal dit schelen of moet ik het probleem toch ergens anders gaan zoeken?

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Programma's e.d. zullen er wel sneller van opstarten, en als je een videokaart heb die gebruikt maakt van het gewone werkgeheugen is 512mb wat aan de magere kant ja ;)

13. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel de aanschaf waard dan lijkt me. Bedankt iig.

14. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @ [2k]

Je kan ook proberen een hard-reset op je moederbord te doen, er zit als het goed is een knopje naast je batterij die je in kan drukken waardoor het moederbord helemaal gereset word, als dat niet werkt is het zeker waard om een nieuw batterijtje voor je mobo te kopen...

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Thnx, ga het thuis eens proberen.

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Nou Mycom heeft ook geen reet uitgevoerd buiten het opnieuw installeren van Windows Vista. Gisteren opgehaald en net weer een crash/blauw scherm. Nu weer met Bad_Pool_Header. Kutzooi 8)

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    http://www.ultimatebootcd.com/

Download bestand, brand cd, start op van cd, draai memtest / hdd test e.d.

(weet niet hoe technisch je bent, anders heb je vast wel een maat die je kan helpen)

Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hoeft niet meer, was gisteren weer langs gegaan en krijg vandaag een andere nieuwe. :+

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Okay.
    Toch blijft het hebben van zo'n boot cd erg handig :)

20. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraagje ..

Ik wou vandaag de pc van me vriendin opnieuw instaleren .
    Maar kwam toch wat dingen tegen en weet nu niet meer wat ik moet doen .

Normaal als ik me eigen pc opnieuw wil instaleren ga ik gewoon naar de BIOS

BOOT DEVICE PRIORITY

1ste Boot Device : CDROM
    2nd Boot Device : HARD DISK
    3rd Boot Device : CDROM
    4th Boot Device : DISABLED

Als ik dan de cd van windows erin deed en starte de pc opnieuw op .
    Vond het de cd van windows en kon zo alles opnieuw instaleren .

Maar nu bij de pc van me vriendin maakt het niet uit wat ik doe .
    Of hoe ik de Boot Divice ook zet Ik krijg altijd de zelfde fout op deze pc .

DISK BOOT FAILURE , INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Nu heb ik zeker al 3/4 verschillende windows erin gedaan en dit blijft gewoon komen .
    Weet nu gewoon even niet meer wat ik moet doen .

Hoop dat iemand me hier kan helpen?
    Mischien dat ik iets verkeerd heb staan in de bios of zo?

Gr Shadow

Laatst bewerkt: 3 apr 2009

Deel Deze Pagina