PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28

Nou ik ben dus naar pc winkel gegaan en ze zeiden dat alle hardware in orde was en tijdens het vervangen van onderdelen etc hadden ze uhm weer aan gekregen alhoewel ze niet wisten hoe dat kwam... Dus ik had uhm weer meegenomen(met me eigen onderdelen er weer in) en weer windows etc geinstalleerd en deed het allemaal perfect, heb ook wat games erop gezet en de rest van de dag deed ie het goed. Toen heb ik uhm voor de zekerheid maar uitgezet voordat ik ging slapen en volgende ochtend deed ie het ook gewoon weer met opstarten. Vervolgens ging ik weer wat dingen installeren en ondertussen ging ik naar de sportschool en daarna nog bij een vriend langs dus was ongeveer 5/6 uur weg, ik kom terug en me pc stond opeens weer uit... En wat ik al dacht hij startte weer niet op! Precies hetzelfde probleem weer. het probleem doet zich dus blijkbaar voor als ik de computer voor een langere tijd heb aanstaan. Iemand een idee?

Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Minder lang aanzetten?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Een computer zou 24/7 aan moeten kunnen staan zonder problemen.
    Misschien is je voeding of je moederbord niet helemaal in orde, je zou beide RMA kunnen sturen. Gewoon voor de zekerheid.

4. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    ... slaat toch nergens op dat ik max 3/4 uur pc aan kan hebben, bijv als ik een grote file moet downloaden is dat nogal kut:)

5. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Kan niemand me hier mee helpen? =(

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

400W voor een voeding is echt weinig. Er is een goede kans dat het aan je voeding ligt die het naarmate je computer warmer word niet meer trekt. Kan ook zijn dat een programma zoals een virusscanner gaat draaien als je computer inactief is waardoor er meer processorkracht nodig is en je voeding ook harder moet werken en het dan niet meer trekt. Dat zou ik tenminste denken, maar het zou ook net zo goed een moederbord probleem kunnen zijn. En je weet ook zekerdat je niet hebt ingesteld bij energiebeheer dat je computer na 3 uur automatisch uit moet schakelen he. :+

@ hierboven

Wat je zou kunnen doen is om de computer van je vriendin te maken door hem via de CD op te starten, en dan op het beginscherm te klikken op: "Windows herstellen" (zit een verschil tussen XP en vista dus het moet zoiets zijn) en dan automatisch herstellen. Je kan ook kijken als je vriendin een ATA schijf hebt of de jumpers nog wel goed staan. Lijkt mij raar dat ze opeens niet meer goed staan maar ik heb het ook een keertje gehad dat ze het opeens niet meer deden.

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    400W moet toch genoeg zijn voor dat ding, maar hij kan natuurlijk niet deugen :+

8. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hmm, als i khet goed lees, start ie helemaal niet op van de cd, en krijgt hij daarbij een foutmelding. hij komt dus niet in de cd zelf..
    Wat zijn jumpers btw? want ik heb het probleem zelf ook:mad:

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Maar hoe kan het dan dat me pc uberhaubt niet meer opstart?:)

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Moederbord kaput.

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Als het moederbord kapot was had ie het toch nooit meer kunnen doen? Ik bedoel hij deed het dus weer voor een tijdje. Nja kga uhm nu denk ik bij andere pc winkel brengen.

12. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Voedingen kunnen raar doen als ze in 1 keer worden uitgeschakeld. Als je de stroom er helemaal afhaalt en er dan weer opdoet, doet hij het dan wel weer? Als het zo is dan is het een goede kans dat het aan je voeding ligt.

@ daanhocky:

Volgens mij zegt die dat hij hem wel vanaf de CD kan opstarten maar dat hij de harde schijf niet pakt. Jumpers zitten achterop je ATA schijf waarmee je ze als master of slave instelt. Jumpers

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heb hetzelfde probleem en het wordt maar steeds erger en erger :+.

Ik heb moeite met mijn pc op te starten en als ik mijn voeding opzet hoor ik soms knetterend geluid en soms stopt het zelfs niet tot dat ik ze terug afzet. Maar zelfs als ik het geluid niet heb krijg men pc soms niet opgestart en lig ik 5 minuten te proberen vooraleer het lukt. Ook valt hij de laatste tijd soms gewoon uit (ook al is die niets aan het doen). Een ander vreemd probleem is dat als ik mijn pc uit zet (of als ie uitvalt) en ik laat de voeding daarna nog eventjes aanstaan (of heel de tijd, maakt niet uit), dan wil de pc niet meer goed opstarten. Hij start wel op (tenminste de fans toch) maar de koeler van mijn grafische kaart vlieg niet eventjes op volle toeren zoals hij normaal doet én ik krijg gewoon geen beeld.

Nu is het 2de probleem al een tijdje aan de gang maar dat vond ik niet zo erg. Het eerste probleem komt echter steeds vaker voor en wordt erger en erger. Ook heb ik juist gemerkt dat de meeste ledj's van de fan in mijn voeding kapot zijn (vind ik eigenlijk goed mja :+). Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar volgens mij is dat het niet. Tijd voor een nieuwe voeding dus *sigh*.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hmm jij hebt dus ongeveer hetzelfde probleem als ik, ik krijg uhm echter uberhaubt nie meer aan nu maar ik ben ook niet 5 minuten aant proberen moet ik zeggen.

15. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    wow, iedereen heeft ineens dezelfde problemen.. misschien komt het door een virus ofzo.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja een virus die voedingen opeet :+

17. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    :lol:

Dat zou wel mooi zijn, word je op een dag wakker is je hele voeding opeens weg. 8)

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik een nieuwe HD wil kopen welke HD heeft de beste prijs/TB verhouding?

1.5 TB's? Had er 1 ergens gezien voor 120 euro ongeveer dacht ik.

19. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Deze heeft goede recensies, hij is ook heel erg stil wat ik wel heel erg kan waarderen. De goedkoopste 1.5T HDD die op tweakers stond was 180 en die had ook niet hele goede recensies, maar 120 voor een 1.5T is zeker een goede prijs.

20. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    bij opusshop.com -> 1TB 90 euro

Deel Deze Pagina