1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1

http://www.univendi.com/shop/product_info.php?products_id=8740

Had nog bijna gelijk ook, 119,90. :)
    Mogelijke koop.
    Wat klachten erover maar die moeten met firmware upgrade (hoe dat ook precies werkt) gefixed zijn.

Me pc is net gecrashed (zie topic ergens) en als hopelijk me data gered kan worden wil nu ik wel eens een backup kunnen maken van mijn belangrijke bestanden, mappen e.d. naast natuurlijk veel meer ruimte.

Laatst bewerkt: 6 apr 2009
  2. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    o.. je wilt een interne schijf

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als het goed is is het probleem met die Barracuda's gefixed Tco, en kan je dus gewoon zo'n ding kopen. Voor de zekerheid kan je vragen bij de shop waar je koop of het met de nieuwste firmware er al op staat, zal vast wel aangegeven staan op die schijven (anders is Seagate dom:+).

4. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zolang het maar goedkoop is, goed en veel op kan.
    Kom je toch bij intern uit.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Weer een update! :+ Heb onlangs een verse installatie van Vista gedaan, en de problemen zijn nog steeds niet opgelost. 8) Mja, nieuwe games als Hawx e.d. doen het prima, dus blijkbaar zijn het gewoon incompatibiliteits problemen met Crossfire en 'oudere' games. Merk wel dat met Catalyst A.I op standaard spellen over het algemeen vloeiender draaien dan op geavanceerd. Zelfde framerate maar dan zonder gestotter. HDMI via de DVI->HDMI dongle blijft een ramp, dus heb 'm nu maar weer via VGA aangesloten.

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jongens, ik krijg nu voor de 2e keer in 1 week deze melding:

Enig idee wat ik hiermee moet:confused:

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zorgen dat de apparaten met een statisch ip allemaal een uniek ip hebben. Als het niet nodig is dat een apparaat een statisch ip heeft zet hem dan op automatisch en laat je router het werk doen.

8. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uhm, ik heb echt totaal geen verstand hiervan. Kun je me het mischien een beetje in Jip en Janneke taal vertellen:9

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan de router een ip-adress op 2 manieren laten maken.

1. Automatisch.
    De router geeft een apparaat het eerst volgende ip-adress wat beschikbaar is.

2. Statisch.
    De apparaat ( pc/laptop/console) beslist met welke ip-adress het wil werken.

Als je zegt dat je er geen verstand van heb , ga ik er vanuit de router zelf de ip-adressen maakt.
    Dis is namelijk de standaard instelling van een router.

Je even alle netwerkinstellingen van jouw apparaten controlleren.
    Deze moeten allemaal op Automatisch staan !!.

10. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik op "netwerk" klik staat er:

Netwerkdetectie is uitgeschakeld. Netwerkcomputers en apparaten zijn niet detecteerbaar.

Moet ik die netwerkdetectie dan inschakelen?

Het is mischien een stomme vraag maar ik ben altijd bang om dit soort dingen te wijziggen.:9

Laatst bewerkt: 18 apr 2009
  11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een persoonlijke keus.

Ga er vanuit dat er een WEP (128bit) of WPA/WPA2 encryptie aanwezig is , dan kan je de netwerkdetectie (SSID) zonder problemen inschakelen.
    Jouw netwerk zal dan zichtbaar zijn , als de buren zou scannen op netwerken bij hun in de buurt.

12. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow, dus dat hier helemaal niks mee te maken?

Ik dacht namelijk dat ik dat dan bij netwerk moest doen.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet de netwerkinstellingen van pc/laptop/console controlleren ;)

14. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb op mijn Videokaart een DVI-I aansluiting zitten maar kan daar ook een DVI-D aansluiting op worden aangesloten?

Edit ; Oplossing al gevonden het kan gewoon worden aangesloten

Laatst bewerkt: 23 apr 2009
  15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
  16. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    zie volgende post; -->

Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Op een HDD zit een chip met een ROM voor de aansturing van de schijf, deze kan worden geupdate. Ik weet niet of dat in Windows kan, dat ligt eraan of de fabrikant er een tooltje voor heeft gemaakt die in Windows werkt, anders zul je het in DOS moeten doen met een bootable diskette/cd.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Een hele tijd geleden volgens mij ook al eens gepost hier, al tijden krijg ik wanneer ik een geluidsapparaat (koptelefoon of boxen) aansluit aan de achterkant van mijn PC maar geluid uit 1 kant. De geluidskaart op het moederbord zal dus wel kapot zijn.

Echter, ik gebruik nu gewoon al tijden de aansluiting op de voorkant van mijn computer, nu is me alleen iets opgevallen. Wanneer er geen muziek aanstaat maar ik bijvoorbeeld mijn koptelefoon op heb dan hoor ik een soort stoor geluidje, het is lastig te omschrijven maar het stoort enorm :+ Wanneer ik dan muziek luister hoor ik het niet omdat het volume van de muziek het stoor geluid overstijgt.

Iemand die überhaupt snapt wat ik bedoel en eventueel een oplossing heeft? Of moet ik gewoon een nieuwe geluidskaart kopen? Iemand tips dan? :+

19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ok de Seagate 7200.11 1.5TB versie wordt hem niet. Te veel klachten en kapotte schijven ook al is er betere firmware nu.

.12 moet stuk beter zijn en heeft ook 500 GB platters.
    Grootste versie is (alsnog?) 1TB.

http://www.techtree.com/India/Revie...720012_ST31000528AS_1TB/551-101336-632-7.html

Zijn er nog andere soortgelijke schijven die goedkoop/betrouwbaar zijn maar wel dezelfde kwaliteiten hebben? (7200 RPM, 32MB Cache).

Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Een andere bestaat helaas nog niet.. die zijn allemaal 5400 rpm.

Deel Deze Pagina