Na besloten te hebben om een nieuwe pc aan te schaffen, heb ik vandaag alle onderdelen binnen gekregen, zodat ik zelf lekker mijn nieuwe pc in elkaar kon gaan knutselen.
Dit is mijn setup:
Antec NinedHundred
Coolermaster Realpower M620w
MSI X48c Platinum Edition
Intel Core2 Duo E8400
OCZ PC6400 800mhz ReaperX HPC
Samsung Spinpoint F1 750gb 32mb cache
Club3D HD4870 512mb GDDR5 OC Edition
Alles hoort precies op elkaar afgestemd te zijn, en ik verwachtte ook dat het zou werken.
Na alles uitgepakt te hebben, begon ik met assembleren. Geen enkel probleem, alles zat in elkaar en ik was niets vergeten, alles zat op de goede plek. Dus, moment supreme, ik start 'm op, alles begint netjes te draaien. Ik hoor een lichte piep, positief dus. Alle fans draaien op volle toeren, harddisk pruttelt braaf en de dvd brander leeft ook. Videokaart draait ook op volle toeren.
Maar ook al draaide alles, ik krijg maar geen beeld. Verschillende monitoren aangesloten, geen effect. Er is geen signaal. Ik denken, dat moet de videokaart zijn, misschien DOA? Ik mijn oude videokaart erin, weer geen signaal. Videokaart doet het dus gewoon goed.
Wat gegoogled, ligt misschien aan je interne geheugen. 2 andere ramsetjes geprobeerd, incl de Corsair Dominators, geen effect, terwijl ze allen inclusief mijn Reapers compatible zijn met het MSI moederbord.
Daarna alle kabels langsgelopen, maar alles zat perfect op zijn plaats. Niets kunnen vinden wat zou kunnen duiden op een hardwareconflict. Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het aan het moederbord ligt... Ik ben ten einde raad, weet 1 van jullie misschien hier een oplossing voor?
Bvd
Edit: Het viel me pas op na het lezen van een aantal reviews dat ik de switch cards er niet bij heb gekregen. De verpakking zat dan ook niet meer in plastic toen ik het kreeg van Alternate. Is dit erg? Werken mijn modules wel zonder die switch cards? Je hebt namelijk gewoon aparte ddr2 en ddr3 sloten. Mijn ddr2 reepjes zitten in de ddr2 slotjes, maar switch cards heb ik dus niet.. Heb ik die persé nodig? Misschien dat daar dan het probleem ligt..
Laatst bewerkt: 7 nov 2008