1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  2. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    thnx Gerjan! ik ga dat is ff proberen:)
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik ben op zoek naar een kleine upgrade, aangezien ik mijn 7900 gtx vervang voor een 4870 en ik dan een 7900 gtx overhoudt.

    Het enige wat ik nodig heb is een moederboardje met een processor. Pci-e 16x is een must.
    Iemand suggesties? Budget rond de 250 euro
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dit moet eigenlijk in de nieuwe pc/onderdelen thread, maar goed.

    Quad-core:
    AMD Phenom II X4 920
    ASUS M3A78

    Dual-core:
    Intel Core 2 Duo E8400
    Gigabyte GA-EP35-DS3

    In software dat niet geoptimaliseerd is voor meer dan 2 cores die de dual-core setup sneller, maar heb je software die meer dan 2 cores ondersteund gaat de quad-core setup sneller zijn.

    Voor de quad-core setup heb je ook een een Intel variant maar die is trager (Q8200) of duurder met gelijkwaardige performance (Q9300).
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Oh my bad sorry :)
    Tja, voor wat ik er mee doe of de toekomst zou ik denk ik voor die phenom gaan, maar ja ik heb in mijn andere pc een E6600 (de heethoofd die gelapt moet worden ;) IHS probleempje). Is die E8400 koeler en sneller? Dan knal ik die E8400 in mijn game pc en die E6600 in de andere.

    Thx Pegas!
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als het op "core tegen core" performance aankomt is de E8400 sneller, maar van zodra de software overweg kan met meer dan 2 cores valt dat verschil weg en is de Phenom zelfs soms sneller.

    Die E8400 is koeler en zeker sneller dan de E6600 :).
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja maar het is niet voor in mijn hoofd pc, het is gewoon belangrijk dat ik een nieuwe processor heb met een moederboard dat een pci-e kaart kan hebben.
    Dan vind ik voor mijn hoofdpc een E8400 wel makkelijk :)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mja ruil ze dan maar om 8)
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik zie het inderdaad, de convert tag. Ik las er snel over heen en dacht dat het om een format ging, vandaar dat ik het nog eens poste -minder omslachtig- op een andere manier. Nooit geweten dat Windows kon coverten. Thanks, scheelt me weer wat tijd met een ander device!
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Gister een WD Externe schijf gekoch, ik heb hem eerste geformateerd maar nu is ook alle WD software ook eraf en heb ik er alleen de mappen Afbeeldingen, muziek, downloads er op gezet.

    Maar nu is de naam van het apparaat "untitled" weet iemand hoe ik nog een naam kan toewijzen?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met rechtermuisknop en dan kiezen voor eigenschappen !!
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Yup, doet het nu wel. Bedankt!
     
  13. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Vraagje, hoe heet zo'n apparaatje dat je in je pc doet via USB en aan de andere kant 4-8 USB openingen heeft?

    1000th post\o/:b:
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    een usb hub
     
  15. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn PC freezed de laatste tijd vrij vaak.. ik heb al een memtest gedaan en daaruit kwamen geen errors. Tijdens de installatie van de PC kreeg ik in het begin een melding overclocking wasn't succesfull maar ik heb hem zelf nooit overclocked.. iemand een oplossing hiervoor?
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je BIOS resetten naar standaard instellingen? (zou overclock melding moeten laten verdwijnen).

    Wat bedoel je precies met freezen van je PC? (blauw scherm, complete vastloper (muis loopt ook vast), plotse restart etc. etc.)
     
  17. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Complete vastloper kan dan totaal niets meer doen muis loopt ook vast dan inderdaad
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Even de batterij die op het moederbord zit eruit halen en er weer in stoppen :) Wel eerst de computer uitzetten en stroomloos zetten ;)
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik had wel een keer toen ik me videokaart 50% overclock instelde dat me pc compleet vastliep inderdaad.. maar dat zou het niet zijn denk in jou geval. Eerder spyware ofzo..
     
  20. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem. Mijn externe harde schijf (maxtor basics dextop) Word door geen een van de 3 computers meer herken. Hij word wel elke keer weergegeven als aangesloten, maar ik kan hem steeds niet openen. Dan komt er te staan: :\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

    Hier heb ik nog nooit problemen mee gehad, iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?
     

Deel Deze Pagina