1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    k heb het met meerdere stekkertjes geprobeerd dus daar ligt het niet aan ;)
    mn comp stond gewoon bij het aansluiten op mn stereo, k wisselde zelfs wel eens om van pc speakers -> stereo en andersom toen mn pc aanstond.

K dacht dat geen kwaad kon, omdat er tog alleen maar geluid wordt doorgegeven dacht ik dat dat niet erg was :+

2. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    probeer eens via je phono INGANG want AUX is eigenlijk een uitgang.

hier geeft aux enkel een minitoontje langs de front, en phono doet het hem wel.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dr zit alleen maar een aux op mn radio. maar het probleem is niet dat ik alleen op mn radio alleen het rechterkanaal geluid geeft, maar op mn pc speakers, koptelefoon etc.
    ik ga denk ik wel gewoon een nieuwe geluidskaart halen, zo duur zijn die nu ook weer niet.

maar dan vraag ik me toch af of het door mijn stereo komt, want anders koop ik een nieuwe geluidskaart en dan heb k over een maandje weer hetzelfde probleem

4. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja dan is prolly de jacket kapot.

als je je speakers of koptelefoon aansluit moet je je instelling terug op stereo zetten.

Kijk eens rond voor een Audigy soundkaartje, die zijn best goed en niet te duur!

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok zal es kijken. maar weet iemand of het iets te maken heeft met dat ik mn stereo erop heb aangesloten?

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Weet iemand goede software om je videokaart te controleren op eventuele defecten?
    Ken alleen het testprogramma van 3D Max, maar achterhaald volgens mij geen defecten.
    Mn VGA fan is naar de malle moeren (maakt takkeherrie). Heb hem een tijd uitgehad maar m'n pc gaf sinds laatst een paar keer een BSOD en afspelen van filmpjes liep niet meer zoals het hoorde. Heb vga fan weer aangezet, maar herrie is niet om aan te horen ( af en toe is het weg en ben ik blij).
    Nu kan ik mn pc opnieuw laten repareren, waarbij ik hem ruim 1,5 week kwijt ben, maar dan betaal ik liever zelf een goede vga fan, als mn kaart verder ok is en zet ik die er zelf gewoon op. Het betreft een ATI Radeon 9600 XT 256mb vga-kaart.

edit: met vga fan aan zelfde probleem. Wilde zojuist een filmpje kijken op skoften en poef, BSOD.
    Wordt dus laten repareren en hopen dat ik nog in garantietermijn zit, dacht van wel.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  7. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    @ corossi: kan zijn, maar dat is niet te achterhalen. als je de kabels meermaals gewisselt hebt terwijl je pc aanstond denk ik eerder de jackets.

@ 2K: waarom haal je je geen koeler voor je vgakaart? Arctic VGA koeler ATI Silencer zijn uitermate goed en hoor je niet!
    maar moet je zelf eens googlen welke versie past op de 9600XT

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zit een kooler op, maar die maakt een takkerherrie, dus heb stekkertje eruit getrokken. Kan wel een nieuwe halen, maar zal probleem niet oplossen. Voorheen, toen koeler nog goed werkte, hoorde je hem ook nauwelijks.

9. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar uwen graka zonder koeling zetten is wel zeer ongezond! Uw graka wordt heet, heel heet... ;)

Kentucky Fried Radeon :D

en dat kan heel zeker uw probleem oplossen, een verhitte graka werkt nog maar half. Is gelijk nen auto zonder koeling (water) rijden zal hem nog doen, maar doempen ook :D

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    8)
    Maargoed mij probleem;
    Als ik geluid uit me speakers laat komen, komt dat. Alleen het rare is als ik aan de volume knop zit van me speaker gaat de andere ruisen en af en toe komt er geen geluid uit en af en toe van zeer slechte kwalitiet, ik vind het zelf een bizzar probleem en kom er maar niet achter hoe het komt?iemand tips/advies/antwoordt?
    ik ga nu opzoek naar foto`s en type e.d. van me speakers...

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Jup, maar hij is wellicht al overhit geraakt (en stervende), waardoor ik BSOD's krijg. Als ik fan aan heb en de kaart dus aanvaardbaar koel blijft (moet blijven) doet het probleem zich nu ook voor, dus heb ik fanstekkertje maar weer unplugged. Laat de pc wel eens ophalen/repareren en dan krijg ik hopelijk nieuwe graka. Zou dan al 2de keer zijn dat ie wordt vervangen in nog geen 2 jaar tijd (vorige keer merkte ik niet eens dat ie aan vervanging toe was).

12. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ahwel da kan goed zijn dat met een deftige koeler hij terug bolt... ;) maar laat er dan ook geen standaard fanneke van 40mm ofzo opzetten... just my 2 cents

13. AnXiouS

AnXiouS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen ik heb een vraag, mijn moederbord is onlangs kapot gegaan, en ik ga nu dus een nieuwe kopen nou had ik begrepen dat 7800GS de allerlaatste VGA-kaart is. en dat een PCI-E slot ook een stuk sneller is en de videokaarten zijn er goedkoper voor. Nou dacht ik dus laat ik een MB met PCI-E slot erin kopen, nou heb ik 2 MB op het oog: 1 met VGA en 1 met PCI-E
    maar, de 1 met VGA heeft een 865PE intel chip en de 1 met PCI-E een Intel 915PL chip.. welke is chip is sneller? en is het waar met VGA/PCI-E poorten?

14. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
  15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Op PCI-E gebaseerde videokaarten zijn tegenwoordig nagenoeg altijd sneller dan de op AGP gebaseerde videokaarten. En met het oog op de toekomst is het wel fijn om nu een moederbord te hebben met PCI-E sloten. Een aantal voordelen en features waar de 915PL chipset wel over beschikt en de 865PE niet: PCI-E x16 en PCI-E x1 sloten en 8-kanaals High Definition audio.

Ik neem aan dat je wel een moederbord op het oog hebt met 915PL chipset waar een socket 478 processor op past? Ze zijn er wel, maar de meeste moederborden past alleen een socket 775 processor op.

16. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ff een kort vraagje: hoe verander ik mijn poorten voor limewire?? want hij blijft hangen op ''verbinding maken'', ik heb al op de site gekeken ven limewire zelf en heb daar de instrcuties gevolgd maar hij werkt nogsteeds niet, is er iemand die weet hoe dit moet??

Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  17. AnXiouS

AnXiouS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey arjan super bedankt voor je antwoord!
    ik heb idd een mb gevonden met PCI-E en socket 478
    de Asus P4GPL-X i915PL, SATA, GLAN, S/PDIF, 8CH die ga ik nu dus ook kopen
    thnx nog! _O_

18. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Het geluid van mijn pc is met heel veel ruis!
    Eerst ruisde het geluid van mijn boxen. Toen verwisselde ik het kabeltje van de headset in die ingang en daar ruisde het dus ook bij! Het ligt dus niet aan de boxen of headset!
    Misschien ligt het aan de geluidskaart of de ingang ofzo?!?

Alvast bedankt! _O_

(hopelijk stel ik dit in het goede topic :))

19. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste heeft het PCI kaartje WPA beveiliging(=betere beveiliging voor draadloos), de USB niet. Tevens moet je er op letten bij USB dat je een USB2 systeem hebt, want USB1 heeft een beperkte doorvoersnelheid. Ik zou gaan voor de PCI omdat ie sowieso WPA heeft.

20. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Limewire maakt gebruik van UPnP, dat is het meest handige, mits je router het ook aankan (en het moet uiteraard ook aan staan.) Je zou dus even in de instellingen van je router moeten kijken, iets van open ports of port forwarding, afhankelijk van het type router, daar zou je dus ook UPnP moeten vinden. En Limewire ook instellen voor UPnP.

Handmatig ports openzetten kan ook, je kan anders even kijken op: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina