1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn, na het uitval probleem constateer ik zojuist weer iets nieuws op die oh zo fijne NASA PC van mij. Na het updaten van Catalyst Control Center naar 7.2 keek ik ff of alles nog zo ingesteld stond zoals ik het wil hebben. Ik zag dat CrossFire uitstond, dus ik vink dat vakje weer aan....krijg ik de melding dat CrossFire niet mogelijk is, iets met het moederbord :confused:

    Hier de exacte melding :

    "CrossFire is currently unavailable. No communication channels can be established between the selected CrossFire capable cards. This may be a motherboard issue and may be resolved by choosing other slots for your CrossFire capable cards."

    Ofwel, het zal wel. Mag Informatique hier ook weer even naar kijken als ik van de week langsga om de voeding te laten vervangen.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2007
  2. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, dat zal hoogstwaarschijnlijk gewoon de nieuwe driver zijn. Deze voegen niet echt veel toe, laten wel veel weg. Gewoon terug naar 7.1. Ik zit nog op 6.9, heb nergens problemen mee! Sowieso heeft dit niets met informatique te maken, ook niet met hardware, maar met software.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, nou ja als ik die melding krijg en het woord "motherboard" komt erin voor dan denk ik persoonlijk gelijk aan een hardware probleem. Anders kijk ik het nog ff aan, misschien werkt het over een paar dagen wel gewoon. Hoe ga ik anders terug naar 7.1 ?
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Download Driver Cleaner Pro, delete alle drivers van Ati, install 7.1:)
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, klinkt eng....maar bedankt voor de tip :+
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, er kan niets foutgaan. Stoor je er niet aan dat de drivers in het lijstje blijven staan na deleten, dit hoort zo.
     
  7. mad94

    mad94 MP

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik heb een vraag. Wanneer ik mijn pc opstart is het bios de instellingen vergeten, m.a.w. de instellingen zijn gereset. Kan het zijn dat de batterij van het moederboard aan vervanging toe is? Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

    Thanks in advance.

    Regards,

    Mad94
     
  8. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja das de eerste keuze waar ik naar zou kijken.
    Hoe oud is ie?
     
  9. mad94

    mad94 MP

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi telkamp

    Een jaartje of 3.

    Kan je zomaar de batterij vervangen?
     
  10. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja als je zorgt dat je wel ff je pc uit zet, en goed kijkt welk type erin moet, dan moet het niet al te lastig zijn.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dus, want vreemd genoeg kon ik CrossFire net gewoon aanvinken....zonder enig probleem :eek:
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou, hij is wel huge:eek:. Okay, Koper neemt warmte beter op maar alu smeert het sneller de lucht in:+. Opzich ziet het er wel goed uit dus. Maar je zou er zo'n Zalman ding op kunnen zetten.
     
  13. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een vraagje:

    Als ik mijn computer opstart zie je het bekende Windows xp laadscherm (zie plaatje). Nu is het probleem dat ie daar vastloopt en er ongeveer 30 (!) minuten over doet om bij het blauwe inlogscherm te komen.. :emo: Waar kan dat aan liggen?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2007
  14. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan zoveel zijn maar mssn HDD stuk?
    Doe verder een mem testje, en hoe is de performance in windows?
     
  15. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Zodra windows is opgestart doet ie het perfect, snel en kan ik alles zoals normaal doen. Ik weet niet precies wat je met een mem test bedoelt, hoe doe ik dat?
     
  16. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.memtest86.com/ van deze site kan je een programmaatje hiervoor downloaden, maar ik betwijfel of het hier aan ligt.
    Kwam het zo maar ineens?
    Graag wat meer info.
     
  17. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    De dag voordat dit gebeurde hoorde ik om de paar minuten een harde 'tik' binnenin de kast, en na iedere tik liep de pc ongeveer 2 sec vast. Heb gekeken of ik iets vreemds zag, maar ik kon de oorzaak niet vinden. Daarna heb ik de pc gewoon afgesloten en de volgende dag deed ie dit... Ik zal zo even de mem test doen, moet eerst m'n eigen pc opstarten. :x
     
  18. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk ligt het dan aan je harde schijf,die aan het kapot gaan is.
     
  19. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd dat is vaak een teken van een stervende hdd, probeer eens met speedfan ofzo de SMART gegevens van je hdd uit te lezen.
    Hier staat namelijk veel in over hoe de hdd er aan toe is intern....
     
  20. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem:

    Het gaat om het volgende; Ik zou graag mijn videokaart (radeon 9200) iets harden willen laten draaien, nu heb ik al in mijn bios de videokaart setting op 4x gezet, maar hij blijft als ik de catalyst center op 1x staan. En zodra ik deze op 4x zet en mijn computer herstart (dat geeft hij zelf aan dat je dat moet doen) en dan weer bij die CC kijk dan staat hij weer op 1x bij dat smartgart gedeelte.En dan staat er zo een zinnetje bij van dat die smartgart kijkt of het veilig is ofzoiets, is er een manier om dat te omzeilen of weet iemand iets?

    /edit Bij het smartgart gedeelte zijn wel alle dingen beschikbaar te kiezen dus 0X(daar staat ie op) 1X, 2X,4X en 8X

    Misschien hebben jullie ook mijn system specs nodig:

    Processor: Amd Sempron 2600+ kloksnelheid 1.81
    Werkgeheugen: 1gb
    Moederbord:Gigabyte GA-7N400 Pro2
    Videokaart: radeon 9200 128 mb
    Voeding 350 watt

    Gr Dave
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina