1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Welk merk/model moederbord heb je?

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn edit van een tijdje terug deze: Moederbord:Gigabyte GA-7N400 Pro2

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Yo gasten,ik heb een groot probleem: Als ik me internet kabel in me pc doe dan geeft hij nergens verbinding aan. Het is een net nieuw moederboord en heb de LAN in bios aangezet,maar toch zie ik nergens dat hij een lan verbinding maakt! Wat kan ik hiertegen doen?

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Stuurprogramma geïnstalleerd van de onboard netwerkkaart?

Surf even naar nvidia.com en download/installeer de meest recente nForce driver voor jouw chipset (nForce2 Ultra 400).

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    JE bedoelt met stuurprogramma een driver? Ik heb iedergeval geprobeert om de driver te downe en te installeren maar het lukte niet. Ik had hem gebrand op een cd en probeerde hem te openen maar hij gaf dit aan: Is geen geldige wn 32-toepassing. Ik heb trouwens windows xp 64 bit en een ASUS M2N-MX moederboord.

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je de 32 bit of 64 bit versie van 't stuurprogramma (driver) gedownload?

Edit:

Zo te zien zijn alle versies opgenomen in 't setup bestand, zowel 32 als 64 bit enz...Maakt dus niet uit welke je download, ze zijn allemaal hetzelfde.

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Als het goed is de 64 versie,maar als het goed is staat ook de 32 versie op de cd ( heb alles op een cd gezet en uitgepakt op de nieuwe computer.) Maar nog wilt hij het niet doen.

Laatst bewerkt: 21 apr 2007
  8. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hu Nvidia? ik heb een ATI :p ?

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Er zit een NVIDIA chipset op je moederbord, je videokaart is inderdaad een ATI ;)

Probeer 't eens handmatig:

Start => Configuratiescherm => Prestaties en onderhoud => Systeem => tabblad Hardware => Apparaatbeheer => Overige apparaten => Ethernet-controller (dubbelklikken) => tabblad stuurprogramma => Stuurprogramma bijwerken => "Nee, nu niet" aanvinken, volgende => "ik wil zelf kiezen" aanvinken, volgende => "ook op deze lokatie zoeken" aanvinken, en dan op bladeren klikken. Zoek nu even het WINXP64 mapje op in 't bestand dat je hebt gedownload/uitgepakt van Asus support, klik het INF bestandje aan en ga verder tot ie klaar is met installeren.

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Er staat bij overige apparaten geen ethernet controller bij.

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    En onder 'Netwerkadapters'?

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ér staan geen netwerkadapters=(

13. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm de nForce2 Ultra 400 staat nergens bij? of ik kijk verkeerd

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ah klopt, hij staat onder nForce 1/2. :)

15. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik ben nou verder maar wat moet ik kiezen? U.S English of International?

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb gisteren mijn nieuwe moederbord (Asrock K7NF2-RAID) geinstalleerd.
    Tijdens het installatie liep MCE2005 steeds te zeiken dat er problemen waren met de ACPI.
    F5 ingedrukt (ACPI uitgeschakeld) en MCE2005 zo kunnen installeren.

De PC loopt nu als een sneltrein , het is zelfs sneller dan met mijn vorige Chaintech Apogee moederbord.

MediaCenter start nu binnen een paar seconden op , bij de Chaintech duurder het altijd >20sec.

Kan ik de ACPI achteraf in XP nog weer inschakelen ???
    Ik moet nu steeds handmatig de pc uitzetten en wil dit natuurlijk graag weer automatisch hebben.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Maakt volgens mij niet uit, heeft met localisatie te maken (Duits/Frans/Spaanstalig enz...)

Hmm, je kan vanuit XP ACPI installeren/inschakelen...kan zijn dat er zich problemen voordoen (mijn ervaring dan) dus misschien eerst even belangrijke spullen veiligstellen. Als je naar apparaatbeheer gaat, en je klikt 'computer' open, wat staat er dan?

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er staat Standaard-pc !!!!

Belangrijke spullen veiligstellen is niet van toespassing , door de nieuwe moederbord heb ik toch een volledige herinstallatie moeten doen.

Alle mijn data staat nu veilig op een externe Lacie HDD (Porsche Design) :9

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Oké hehe dat scheelt :D

Als je standaard-pc open klikt, kun je via 't tabblad stuurprogramma op 'stuurprogramma bijwerken' klikken. Kies voor 'nee nu niet' en dan volgende. Kies voor 'ik wil zelf kiezen' en weer volgende. Dit keer kiezen voor 'niet zoeken' en wederom volgende. In de meeste gevallen is dit de juiste keuze: 'Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC'

20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb gisteren de Geforce 6200 AGP 8X gekocht 256mb, en geinstalleerd maar het gaat allemaal zo langszaam nu. Me vorige kaart was maar 64mb de Geforce 420MX maar daar ging alles wel veel sneller, hoe komt dit? Games starten langzamer op, en me pc duurt nu een eeuwigheid voordat ie afgesloten is. Terwijl ik zou denken met 256mb dat alles juist wat sneller zou moeten gaan. Ik heb gewoon de drivers geinstalleerd vanaf de bijgeleverde cd.

Weet iemand hoe dit kan, of wat er verkeerd is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina