Sinds gisteren krijg ik tijdens het spelen van games, maakt niet uit welke, een vastloper van mijn computer, dit ook met het welbekende blauwe scherm.
Wat er dan gebeurd is het volgende. Ik speel het spel ( in dit geval dan als voorbeeld C&C3 ). Ik kan het spel dan bv 2 minuten spelen. Dan slaat het beeld volledig vast, begint het geluid te haperen en loopt daarna ook volledig vast. Dan begint mijn videokaart te piepen (1 lange piep of 2 korte piepjes), komt het blauwe scherm tevoorschijn en reboot mijn pc zich vrijwel gelijk automatisch.
Na het opstarten krijg ik het welbekende scherm voor mijn neus gestopt met de melding dat het systeem is herstelt van een ernstige fout. Sindsdien had ik vrijwel direct het vermoeden dat het aan mijn videokaart ligt. Zojuist gaf de foutmelding dat het inderdaad aan mijn videokaart ligt en heb ik direct weer alles geupdated. Maar het probleem blijft zich voortdoen. Telkens de vastlopers en telkens blijft mijn videokaart piepen.
Ik heb de laatste dagen ook niks geïnstalleerd oid. Ook is mijn systeem volledig standaard (niet overgeclocked).
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen of kan ik beter op mijn gevoel afgaan en morgen naar de computerzaak gaan en mijn systeem helemaal laten nakijken. Want ik erger me hier echt groen en geel aan
(Zie mijn sign voor mijn computer specs)
ps: het komt echt alleen voor tijdens het spelen van games, niet als ik op internet zit of op mijn bureaublad zit.
Klik om te vergroten...