1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, we hebben er nu een nieuwe videokaart in gedaan en nou hebben we weer beeld, dus blijkbaar is de videokaart kapot gegaan

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Sinds een week gaat mijn pc bij het opstarten elke keer weer de diskcontrole uitvoeren (chkdsk), terwijl ik mijn computer toch echt wel normaal afsluit elke keer ! Dit is vrij iritant, aangezien ik het ook niet weg kan drukken omdat mijn toetsenbord niet reageerd binnen de 10 seconden waarop je op een knop kan drukken. Het opstarten duurt nu dus bijna 2 x zo lang :9

Is dit soms een instelling die ik al dan niet perongeluk ergens heb ingesteld ? Of is er een andere manier om er vanaf te komen ?

3. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Is het slim om een 2 pins Fan aan te sluiten op een 3 pins stekkertje op het moederboord zonder verloop kabeltje of iets?

Want ik heb hier een Fan liggen die uit een Voeding komt.

4. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Sinds gisteren krijg ik tijdens het spelen van games, maakt niet uit welke, een vastloper van mijn computer, dit ook met het welbekende blauwe scherm.

Wat er dan gebeurd is het volgende. Ik speel het spel ( in dit geval dan als voorbeeld C&C3 ). Ik kan het spel dan bv 2 minuten spelen. Dan slaat het beeld volledig vast, begint het geluid te haperen en loopt daarna ook volledig vast. Dan begint mijn videokaart te piepen (1 lange piep of 2 korte piepjes), komt het blauwe scherm tevoorschijn en reboot mijn pc zich vrijwel gelijk automatisch.

Na het opstarten krijg ik het welbekende scherm voor mijn neus gestopt met de melding dat het systeem is herstelt van een ernstige fout. Sindsdien had ik vrijwel direct het vermoeden dat het aan mijn videokaart ligt. Zojuist gaf de foutmelding dat het inderdaad aan mijn videokaart ligt en heb ik direct weer alles geupdated. Maar het probleem blijft zich voortdoen. Telkens de vastlopers en telkens blijft mijn videokaart piepen.

Ik heb de laatste dagen ook niks geïnstalleerd oid. Ook is mijn systeem volledig standaard (niet overgeclocked).

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen of kan ik beter op mijn gevoel afgaan en morgen naar de computerzaak gaan en mijn systeem helemaal laten nakijken. Want ik erger me hier echt groen en geel aan 8) (Zie mijn sign voor mijn computer specs)

ps: het komt echt alleen voor tijdens het spelen van games, niet als ik op internet zit of op mijn bureaublad zit.

Laatst bewerkt: 2 mei 2007
  5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Ik hou bij nader inzien mijn mond maar, voordat ik weer iets achterlijks zeg en daar naderhand op een al dan niet subtiele manier op gewezen wordt....

Laatst bewerkt: 2 mei 2007
  6. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag kijken of de drivers van mijn videokaart up to date zijn. Alleen hoe kom ik erachter welke videokaart ik heb en welke drivers ik moet hebben.

7. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Typ in uitvoeren dxdiag en dan kijk je naar Videokaart

8. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  9. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ga naar start ->rechtermuisknop deze computer -> dan beheer/manage. Dan moet je naar de event viewer en dan naar de system logs. Kijk welke event het is waardoor die uitvalt, en dan kan je bij help and support het zelf proberen de oplossing te zoeken, als het niet lukt moet je hier nog maar een keer proberen.

10. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik had even een vraagje, weet iemand wat er met mijn cpu aan de hand is?
    Volgens Everest is mijn cpu nu telkens 78 graden en dit is extreem hoog, terwijl ik niks aan mijn pc heb verandert (vroeger hing de cpu langs de 55graden), nu heb ik er echt een grote fan in gedaan en het is wat minder. De temperatuur ligt nou rond de 65 maar dit vind ik nog steeds veel aangezien ik eerst dan nog wel zonder die cooler 55 had.

Ik heb als cpu een AMD Athlon XP
    En btw de rest van mijn computer zn temperatuur ligt rond de 30.

Sensoreigenschappen
    Sensortype ITE IT8712F (ISA 290h)

Temperaturen
    Moederbord 32 °C (90 °F)
    CPU 66 °C (151 °F)
    Aux 31 °C (88 °F)
    Maxtor 6Y080L0 28 °C (82 °F)
    WDC WD2500KS-00MJB0 31 °C (88 °F)

Koelingsventilatoren
    CPU 3125 RPM

Spanningswaarde
    CPU Core 1.65 V
    +2.5 V 2.75 V
    +3.3 V 3.30 V
    +5 V 4.38 V
    +12 V 12.16 V
    +5 V Standby 4.76 V
    Debug Info F 36 FF FF
    Debug Info T 31 32 66
    Debug Info V 67 AC CE A3 BE 60 55 (77)

Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    zit de cpu fan soms niet helemaal goed meer erop?

12. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal ik vanavond nog checken, heeft iemand nog andere oplossingen?

13. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je pc denk ik even schoonmaken denk ik. Ik had het ook, toen had ik het stof er een beetje uitgehaald en het ging een stuk beter.

Dan heb ik ook nog een vraagje: Na hoeveel punten in 3dmarks (06) merk je echt vershil in framerate bij games? Dus dan bedoel ik bij 200 of 1000 punten etc..

Nog een klein vraagje: Kan iemand Cellfactor revolution echt goed draaien zonder ageia physics kaart?

14. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde onlangs dat iemand die zeer goed presterde in 3DMark, het zeer slecht deed in games. M.a.w., gewoon zelf uittesten met FRAPS :)

15. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja het zij zo :9

16. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope die zit er nog goed op en draait nog.

17. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleempje kwa drivers, ik heb sinds vandaag Windows Vista Ultimate, maar de drivers van mij videokaart ( Nvidia Geforce 6600 128MB ) werken dus niet, want ik kan me resolutie ook niet hoger dan 1024 X 768 zetten terwijl hij op 1440 X 900 zou moeten kunnen/gaan.

18. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je niet zegt welke driver-versie je hebt ,welke versie van Vista en ook niet of je de drivers/profiles voor je monitor hebt geinstalleerd, is dit dus een beetje glazen bol kijken.

Wat heb je precies gedaan/geprobeerd?

19. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de driver van de Nvidia site gedownload de Windows Vista 32 bit versie, ik heb deze geinstalleerd, toen hij klaar was met installeren moest ik me pc opnieuw opstarten, heb ik gedaan tot 5 keer toe, maar nogsteeds werkt de driver niet...

Ik heb gewoon de laatste driver van de Nvidia site.

20. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    En? Welke monitor wordt er gedetecteerd? Moet je daar niet een driver ofzo voor hebben? Of een color-profile?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina