PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik had even een vraag heb nu windows vista maar mn geluidskaart is n creative soundblaster live 1024 value maar die wordt niet meer ondersteund maar op mijn moederboord zit ook n onboard geluidskaart maar die staat niet geactiveerd ofso want krijg geen melding van en als ik m'n reciver erop aansluit ook geen geluid dus hoe activeer ik dat ding iets met bios of moet dan de pc open en draadjes verwissellen ? in beide gevallen n t liefst zo duidelijk mogelijke uitleg want zo goed ben k er ook weer niet mee dat ik maar gewoon ff wat aankloot

mvg

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje.

Ik heb sinds kort een irritant probleem, af en toe begint (Denk ik) de fan keihard te draaien waardoor me computer een enorm geluid maakt. Dit is vooral kut omdat ik me computer vaak snachts aanlaat staan om te downloaden e.d.
    Nou weet ik niet zeker of het de fan is want ik heb het nooit eerder gehad en het gebeurd nu regelmatig. Als ik dan een paar keer programma''s open en sluit/minimaliseer dan gaat het weer terug normaal. Weet iemand hoe dit komt? Ik snap dat jullie waarschijnlijk niet kunnen helpen omdat jullie het niet kunnen horen. En ik geloof dat op de tijden dat het gebeurd me CPU ook naar 100% schiet(Dit weet ik niet zeker en ik zal volgende keer dat het voorkomt even kijken en hier updaten)

Edit: CPU gaat inderdaad naar 100%.

Laatst bewerkt: 11 jun 2007
  3. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    @ Eman, dave123, Melbuuln

Bedankt voor de reactie.

4. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0

Als je CPU 100% moet werken gaat meestal de CPU Fan sneller draaien om de temeperatuur zo laag mogelijk te houden.

Je zou een kunnen proberen een andere CPU koeler erop te zetten en kijken of het dan nogsteeds is, anders weet ik het niet.

5. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    heb nmog ff een vraagje:

ik wil er nog n geheugestrip bij doen maar ik weet dus niet precies welke ik er nu in heb zitten (volgens mij ddr2) maar hoe en waar kan je dit precies zien? (draai onder vista home premium) want ik zag dat er nogal verschillen in zaten

dit is de dichtsbijzijne computerzaak hier dus misschien kan iemand er een aanraden heb nu 512 wil naar 1 of 2 gig: http://www.computer-winkel.nl/producten.asp?Groep=Geheugen

6. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan gratis het programma Everest downloaden, dan zie je alle gegevens over je pc.

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Voor het achterhalen van systeeminfo kun je het beste CPU-Z downloaden. Krachtig, klein en het belangrijkste het is een Freeware programma. Na het starten, klik je op de tab "Memory" en klaar is Kees! ;)

8. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    oke heb dat cpu daar staat ddr dus dat beteknt dus dat ik gewoon DDR heb en geen DDRII ?

9. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, want anders staat er DDR2 vermeld. ;)

10. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ja oke vroeg het ff voor de zekerheid want bij dxdiag staat ook nooit bij vermeld precies dus ik d8 ff checke ;)

11. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Is goed, DDR2 wordt zo aangegeven:

12. final fantasy

final fantasy FF lover

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of een masterdvd het probleem bluescreen weg kan krijgen.

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Oke ...

Ik deed net mijn pc aan. Toen maakte 'ie al een redelijk hard geluid (zal wel stof zijn)

Daarna kreeg ik op Skype met een maat de hele tijd keiharde ruis (Alleen bij mij)

Daarna wilde ik dus kijken of de stekkertjes goedzaten, en voelde dat er een flinke spanning op me case stond :eek: Voelde het echt flink in me vingers (nu 5 minuten geleden, voel het nog tintelen !)

Iemand enig idee wat ik nu kan doen ?

14. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Sinds kort krijg ik deze error:
    Is dit ernstig?

En als ik CTRL+ALT+DELETE druk krijg ik dit:

Hoe krijg ik het weer normaal.. ik kan er nu niks meer mee..

15. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds enkele tijd herkent mijn computer mijn telefoon (Samsung E900) niet meer (voorheen wel). Nou ja, hij herkent de telefoon wel, want in de taakbalk popt een ballonnetje met "Samsung Mobile USB Device" o.i.d. (hij duidt hem ook aan als WMC ACM 1.0 App). Dan komt de wizard nieuwe hardware gevonden tevoorschijn, en zie ik dit:

...maakt niet uit in welke poort ik de telefoon druk, hij blijft dit aangeven. Resultaat is dus dat ik niet in mijn telefoon kan komen. Heb ook het USB stuurprogramma geïnstalleerd dat op de bijgeleverde schijf stond.

Heb vrijdag een nieuwe iPod gekocht. Bij de iPod komt de wizard nieuwe hardware tevoorschijn, en kan ik kiezen uit automatisch of handmatig installeren. Automatisch installeren resulteert in dezelfde foutmelding als die bij mijn telefoon. iTunes is overigens gewoon geïnstalleerd (nieuwste versie).

Toen plugde ik mijn externe harde schijf (Maxtor OneTouch II) er maar in om te kijken of die het ook niet deed, maar vreemd genoeg kon ik die meteen accessen.

Waar kan het probleem liggen? Als ik mijn geheugenkaart uit mijn telefoon haal, en hem in de adapter, en dan in de cardreader stop, kan ik er wel bij, dus de telefoon is het grootste probleem niet.

16. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een probleempje

Ik had een dvd/cd speler in mij computer zitten. Deze heb ik eruit gehaald en er een dvd/cd brander voor in de plaats gezet. Alleen nu kan hij de cd's en dvd's wel lezen. Maar ik kan niks branden hoe kan dat?

17. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ff een klein vraagje k sag een tijdje trug in de bios staan van primary video device die stond op AGP maar kon m ook op PCI zette dus als ik dat zou doen zou ik gewoon een pci videokaart kunne kopen begrijp ik dit goed ?

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    pci is wat anders als pci-e ;)

nog ouder dan agp volgens mij

19. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    oke dan doen we dat maar niet he :p

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    ik heb een vraagje, ik wil misschien extra boxen kopen. Ik heb nu geluid (BBE digital en virtual dolby surround) van een 940MW. Maar ik zou nu graag door mij hele kamer geluid willen hebben :). Dus zeg maar uit het beeldscherm en uit andere boxen(aparte). Kan dat en hoe moet je dat dan doen ? :p zou het willen voor mijn xbox360 en pc. Bedankt :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina