1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds kort voor het eerst draadloos internet van KPN. Ik zit pal boven de modem (wel een verdieping hoger) maar de signaalsterkte is nog nooit verder gekomen dan Laag. Als ik de draadloze usbstick in mijn computer aansluit zegt die echter wel dat de hub traag is en de stick snel, kan het daar aan liggen?

Ook gaat mijn internet veel te traag, kan het aan de hub liggen? Ik krijg over een paar dagen als UPS opschiet mijn nieuwe Dell computer wil het daar ook even op proberen.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    meestal als je draadloos wil, heb je wat beters nodig dat de standaart router van je provider

3. Ik heb de THOMSON SpeedTouch 780, is die niet goed?

4. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem mensjes:eek:

ik had mijn pc tijdje niet gebruikt (doet er niet echt toe denk ik maar oke ik doe gewoon even mijn verhaaltje:p)

Toen ik hem vorige week eindelijk weer eens aanzette had ik geen beeld.. ik had geen beeld als ik beeldscherm aansloot op welke 3 uitgangen voor beeld dan ook.
    Het eerste waar ik dan aan denk is dat het beeldscherm kapoet is.. Dus ik 5 andere beeldschermen geprobeerd..
    Geen beeld op alle 5 de beeldschermen.

Nou ik dus beetje in het rond vragen aan vrienden van mij (die leuk ict opleiding doen etc. en allemaal 10en halen (wat mij dus laat denken dat ze er wel verstand van hebben)) en die zeggen van ja je Moederbord is kapot (want ik had ook geen beeld als ik monitor op moederbord aansloot).
    Dus ik gelijk nieuwe moederbord + processor + weet ik veel wat allemaal besteld..

Net eindelijk binnen.
    Ik netjes alles aansluiten etc.

en raad eens..
    weer geen beeld..

Ik heb echt van alles geprobeerd maar niks werkt.
    Als ik de hd ontkoppel en dan de pc aanzet dan komt er ook niet iets te staan van no boot device found of wat dan ook ik heb gewoon geen beeld.

Dus heeft 1 van jullie misschien een idee wat er mis is? want het enige wat overblijft van mijn oude setup is de hd maargoed het blijft wel raar dat ik ook geen beeld heb als ik die hd ontkoppel.

Hulp gevraagd!:)

Alvast bedankt.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    heb nu weer problemen,
    ik heb voor in mijn pc kast 2 usb poorten zitten, gewoon aangesloten enzo, maar als ik er nu een device in stop.
    dan geeft ie aan dat hij het appartaat niet herkent. en als ik hem achter in mijn pc stop. doet hij het wel gewoon :confused:

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Heey jongens, ik heb een probleempje met een monitor. De philips 220WS. Als ik hem aansluit krijg ik 2sec beeld endaarna zwart. De hertz en resolutie zijn zoals het boekje het aangeeft als ideaal.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de leverancier al gebeld en die heeft ook geen idee... Zou iemand een idee hebben waar het aan ligt, anders gaat hij morgen terug.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wordt stront ziek van mijn pc, heb nu xp opnieuw geinstaleerd. maar nu wil ik internet explorer openen, start de pc opnieuw op:mad:. kom niet verder als de pc opstarte.

Weet iemand wat er kan zijn

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt niet als een Windows probleem iig. Ook omdat je USB poorten gaar doen enzo. Check je logboeken, check of er condensatoren zijn opgeblazen op je moederbord. Dat soort dingen.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    er zit pas een nieuw moederbord in, en de usb poorten zijn gefixed, zat een kabeltje verkeerd om.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    5 ~ 10% van alle IT voorraad is op voorhand al defect he:). iig check je geheugen, voeding en vaak willen de logboeken nog weleens iets kwijt.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hoe kom je in de logboeken

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Windows XP:
    Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken.

Ik zit zelf sinds anderhalve week ook met een probleem.
    Mijn Asus A6Ja (laptop) geeft soms opeens een zwart scherm. Ik kan dan niks meer doen en moet dan opnieuw opstarten door te resetten.

Ik heb het idee dat het alleen af en toe gebeurt als ik een videobestand open.

In de logboeken kan naar mijn idee niks relevants vinden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Wel heb ik op 10-01 1GB extra ram geheugen erbij geplaatst. Dat verliep gewoon helemaal goed eerst geen problemen.

Verder heb ik in het register een aantal instellingen aangepast, voor optimalisatie van het geheugenbeheer (DLL's die in het RAM geheugen worden geplaatst etc. zodat er zo min mogelijk gebruik wordt gemaakt van het virtuele geheugen).

Dit is het enige wat ik kan bedenken waardoor het zou kunnen komen, ik heb verder niks wat me te binnen schiet wat het zou kunnen zijn.

Maar misschien moet ik het wel helemaal niet in de hardware zoeken? Tot nu toe is het nog alleen bij videobestanden geweest (die bv. geopend worden in Windows Media Speler of Nero Showtime).

Als het weer gebeurt zal ik beter op letten of het écht alleen bij videobestanden is (ik kan me vaag herrineren dat het ook een andere keer was, toen was ik gewoon in de verkenner aan het bladeren).

Wat ik vind in de logboeken:
    Toepassing:
    Type gebeurtenis: Informatie
    Bron van gebeurtenis: ATI Smart
    Categorie van gebeurtenis: Geen
    Gebeurtenis-ID: 105
    Datum: 29-1-2008
    Tijd: 12:03:44
    Gebruiker: n.v.t.
    Computer: LAPTOPKEVIN
    Beschrijving:
    The service was started.

Bron van gebeurtenis: Avg7UpdSvc
    Gebeurtenis-ID: 1
    Tijd: 12:03:46
    Beschrijving:
    Service started

Bron van gebeurtenis: Bonjour Service
    Gebeurtenis-ID: 1
    Tijd: 12:03:47
    Beschrijving:
    Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (Bonjour Service) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: mDNSResponder started
    .

Bron van gebeurtenis: RaySat_3dsmax2008_32 Server
    Gebeurtenis-ID: 3
    Tijd: 12:03:55
    Beschrijving:
    Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (:cool: in bron (RaySat_3dsmax2008_32 Server) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: MI_RAYSAT_3DSMAX2008_32_SERVICE environment variable not found, using default; .

Type gebeurtenis: Fout
    Gebeurtenis-ID: 2
    Beschrijving:
    Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2) in bron (RaySat_3dsmax2008_32 Server) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: (1632) getservbyname: De aangevraagde naam is geldig en is in de database gevonden, maar beschikt niet over de juiste bijbehorende gegevens om om te zetten. (0x2afc); .

Gebeurtenis-ID: 3
    Beschrijving:
    Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (:cool: in bron (RaySat_3dsmax2008_32 Server) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: RaySat_3dsmax2008_32 Server service stopped; .

Beveiliging: niks
    Systeem

Bron van gebeurtenis: EventLog
    Gebeurtenis-ID: 6009
    Tijd: 12:03:18
    Beschrijving:
    Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Multiprocessor Free.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron van gebeurtenis: EventLog
    Gebeurtenis-ID: 6005
    Tijd: 12:03:18
    Beschrijving:
    De Event Log-service is gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron van gebeurtenis: Application Popup
    Gebeurtenis-ID: 26
    Tijd: 12:03:16
    Beschrijving:
    Toepassingspop-up: : \SystemRoot\System32\ATMFD.DLL failed to load

Gegevens:
    0000: 00 00 00 00 02 00 6c 00 ......l.
    0008: 00 00 00 00 1a 00 00 40 .......@
    0010: 17 00 00 c0 6c 02 00 c0 ...Àl..À
    0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Bron van gebeurtenis: Tcpip
    Gebeurtenis-ID: 4201
    Tijd: 12:03:26
    Beschrijving:
    Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{A6EB9DB5-57F7-4257-B87C-0EE3AC69A4E1} met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.

Gegevens:
    0000: 00 00 00 00 02 00 50 00 ......P.
    0008: 00 00 00 00 69 10 00 40 ....i..@
    0010: 02 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Type gebeurtenis: Waarschuwing
    Bron van gebeurtenis: Server
    Gebeurtenis-ID: 2511
    Tijd: 12:03:47
    Beschrijving:
    De Server-service kan de share Thunderdome pakket niet opnieuw maken omdat de map I:\download\Thunderdome pakket - Thunderdome pakket.nzb yEnc (124) niet meer bestaat. Voer 'net share Thunderdome pakket /delete" in om de share te verwijderen, of maak de map I:\download\Thunderdome pakket - Thunderdome pakket.nzb yEnc (124) opnieuw.

/ EDIT:
    Net had ik het nog mooier:
    Systeem bleef even hangen en startte daarna vanzelf opnieuw op (zonder BSOD of wat voor melding dan ook)

In de logboeken staat opnieuw de melding van 3D Studio Max. Volgens mij is dat de tijd dat het systeem vast loopt zeg maar. Zometeen even een gewone herstart doen om te kijken of het niet toevallig een probleem is tijdens het opstarten.

Laatst bewerkt: 29 jan 2008
  13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Hey! Dat mag niet he :+

Probeer anders 's 3D Studio Max opnieuw te installeren?

14. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wel legaal geript Thunderdome pakket, die ik uiteraard zelf helemaal gekocht in mijnbezit heb, delen in een eigen netwerk O-) :+ Ahum haha.

Maar ik zal inderdaad eens even 3D Studio Max opnieuw installeren, of even uitvogelen wat die service inhoud. Vraag me af of ik die uberhaupt wel nodig heb. Eens kijken of het probleem dan over is.

Viel me de tweede keer vandaag inderdaad op dat elke keer 3D Studio Max naar voren kwam in de logboeken.

15. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zojuist een extra gig aan RAm in mijn computer erbij gezet.

Alles goed en wel, wordt herkend enzo. Ik vraag me alleen af hoe ik bij dxdiag aan deze rare getallen kom:

Memory: 1918MB RAM

En bij display staat dan:

Aprox. total memory: 700.0 MB

Waar is die 1918 op gebaseerd van mijn RAM. De videokaart is intern, dat moge duidelijk zijn. Ati Radeon X1200 Series.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je ATI X1200 heeft Virtueel Geheugen, dat verklaart de 700MB bij je display.

Normaal geheugen gaat altijd 'n beetje verloren aan weetikveel wat, overhead ofzo, net als bij harde schijven het geval is. Alleen is 1918 ipv 2048 (neem aan dat je nu 2048 heb) wel een groot verschil. Bij mij staat er 1022 ipv 1024...

17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel gaf het geheugen eerst aan? (voordat je er extra RAM geheugen erbij had gezet)
    Als je videokaart intern is haalt die het geheugen van het RAM geheugen af. Zou dus 128MB zijn, met de 2MB die Lenny-t aangeeft, kom je totaal nog op 2048MB = 2GB RAM uit.

(ik denk dat het zo zit...)

18. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Wat vinden jullie van deze PC? Is dit een degelijke pc?
    Ik heb zelf nog een 265 MB videokaart liggen, en nog 512 MB Ram geheugen. Deze twee in de pc zetten, en in mijn ogen heb je een top PC?

Graag jullie mening. Linkje:

Klikkerdeklik

19. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Niet geschikt voor gamen, voor de rest prima.

20. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 't gamen heb ik me X360, maar voor downloaden, films monteren, ect wel?
    Dat zou prachtig zijn.. _O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina