1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer mijn laptop aan mijn tv aan te sluiten om zo de nodige filmpjes te kunnen bekijken. Nu vraag ik mij af hoe dit het beste te doen. Mijn laptop heeft een VGA en s-video (7-pins) aansluiting. Mijn tv daarentegen heeft alleen scart aansluitingen en is al vrij oud. Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt!

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Halley!

Heb een rare vraag. Net bij een vriend nieuwe windows versie geinstalleerd. Was al in 2 jaar niet gebeurd, dus windows schijfje erin, partitie formateren. Na het formateren(de meest langzame versie), begint windows dus met installeren. We hadden gekozen om de hdd niet in partitie's te delen maar gewoon 1 schijf. Wat gebeurt er nu, krijgen we tijdens het begin van de installatie een foutmelding dat hij een fout in de HDD heeft geconstateerd, ben het vergeten op te schrijven, maar ik meen in sector 0 etc. Optie was opnieuw opstarten of stoppen. Dus ik maar opnieuw opgestart, toen gaf hij aan onbruikbare partitie kan windows hier niet op installeren.

We gaan morgen een nieuwe HDD halen, want hij wilde sowieso een 2e hdd hebben, maar ik heb t nog nooit meegemaakt dat een HDD crashed tijdens windows installatie.

Kan ik er vanuit gaan dat we de HDD beter niet meer kunnen gebruiken, of is de HDD nog wel als opslagmedium met een beetje veiligheid te gebruiken?

3. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Heel simpel, mijn muis doet het niet :cool: Ik start de computer op en dan krijg je dat blauwe scherm met inlognamen, en dan zie ik geen muis. Ik heb dan via het toetsenbord me aangemeld. Toen mijn PC was opgestart kreeg ik ook geen muis te zien. Ik pakte de muis van de laptop en toen kreeg ik wel een muis te zien. Na het uitpluggen van de muis en het inpluggen van mijn eigen muis bleef de muis wel staan, maar bewoog hij niet.

Idee?

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Welke aansluiting? USB of PS/2 (dat ronde ding dat je vanachter moet insteken). Als het nog PS/2 is moet je rebooten want die dingen kan je niet hotswappen.

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Oh het is toch PS/2 8) Zal dat wel effe proberen :)

Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  6. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik heb nu een jaartje of 3 de dell dimension 5100. Afgelopen nacht hadden we een stroomstoring gehad en vervolgens wil de pc niet meer werken. Het ligt niet aan het stopcontact oid. Wat gebeurt er dus als ik hem aanzet: je hoor 5-10 seconden lang een piep en vervolgens valt hij weer uit, zonder dat er ook maar iets op de monitor verschijnt. Wel op de pc zelf begint het lampje '1' te branden. Verder geen foutmelding etc.

Lijkt me zelf dat dit niet zomaar op te lossen is maar ik denk ik post het toch maar even.

alvast bedankt

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dell heeft een systeem waar lampjes beginnen te branden als alles goed is.
    Als het goed is staat er in je handleiding waar de lampjes voor staan.
    Lampje 1 brand, dus die is goed. Lampje 2 / 3 branden niet, dus zover komt de computer niet met opstarten. Zoek dus even uit waar de lampjes voor staan. Ook kan je zoeken wat de lange piep betekent die je hoort aan het begin. Dit staat in de handleiding van het moederbord.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Ben op zoek naar een tutorial waarmee ik zelf mijn pc kan formatteren, dus ik wil gewoon windows geheel opnieuw installeren enz. Ik heb zelf al de Windows XP installatie cd, dus dat is alvast oke.

Alvast bedankt :D

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Partition magic kan je gebruiken om simpel partities te formatteren. Je kan natuurlijk ook gewoon de windows xp-cd er in doen bij het opstarten en gewoon alles opnieuw installeren (je krijgt dan toch een optie om de c schijf te formatteren). Je hebt echt geen manual nodig als je gewoon de windows cd gebruikt.

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je moet idd gewoon doen wat de CD zegt, en als je dan in 't scherm zit waar je kan kiezen op welke schijf je 'm wil installeren moet je eerst die schijf verwijderen door er op te gaan staan en dan L drukken geloof ik, en daarna zie je als schijf niet gepartitioneerde schijf en dan kan je 'm daarna formatteren..
    Maar, als je echt hulp nodig heb :+:
    http://otfans.net/archive/index.php?t-58021.html

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Thanks beide, moet wel lukken lijkt mij. Nu alleen nog ff iets van 10 GB aan foto's en films op mijn zusje der PC zetten en dan ga ik het doen. :D

12. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    K'heb een weird probleem met mijn (USB) headset. Als ik mijn computer opstart met de headset in een USB aansluiting op het moederbord, dan kraakt het geluid als de ziekte 8)

Sluit ik nu de PC af, en haal de USB kabel eruit, en stop deze er pas weer in als Windows XP volledig is opgestart, dan doet deze het wel goed? Iemand enig idee wat dit kan zijn?

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nieuwe drivers installeren voor Headset / Moederbord?

14. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Gedaan. Helpt niet :eek:

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Andere USB poort gebruiken? :+

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Aargh, hoop niet dat mijn HDD aan het overlijden is.
    Gister crashte Windows al, nu koste het 3 of 4 pogingen om Windows weer geïnstalleerd te krijgen. Nou is ie een hoop zwevende bestanden aan het verwijderen. Hoop niet dat mijn 2de partitie nu leeggehaald wordt, wat dat zou een enorme naaistreek van Windows zijn. Net met moeite wat back-ups er naartoe gekopieerd (stom genoeg niet naar een andere pc, terwijl ik mijn HDD er even in had hangen).
    Echt te kut voor woorden gewoon dat/als een HDD het met 2/3 jaar steeds begeeft.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Welk merk hdd? Hopelijk niet maxtor :+

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wel dus. Maxtor HDD's maken sowieso al meer herrie dan anderen. Ervoor zat er een ander merk in, Western Digital dacht ik, maar die overleed ook binnen 2 jaar.
    Wel zuur nu alsnog bijna alles van mijn tweede partitie is verwijderd. Dat wordt dus nog een externe HDD kopen om daar geregeld backups op te zetten, al ga je ook niet steeds in verborgen mappen lopen zoeken naar je mails en favorieten files.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Volgende hdd dus geen maxtor nemen! Zijn echt de slechtste tegenwoordig.

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    't word tijd dat ze op harde schijven levenslang garantie gaan geven, maar dat durven ze nog niet :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina