1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een externe HD gekocht zodat ik mn HD films erop kon zetten.. Maar nu zegt hij bij sommige bestanden dat ze te groot zijn! (4 GB, 7GB etc).. Terwijl er mákkelijk genoeg ruimte is. Moet ik hem opsplitsen ofzo, zodat het wel erheen gekopierd kan worden?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Welke indeling gebruik je NTFS/FAT? Dat heb ik zelf ook met mn externe disc.

3. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee.. Gewoon ingeplugt en hij deed het.
    Edit: Er staat FAT32.

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    2k, kunnen meerdere dingen zijn.

Drivers van sommige hardware niet of niet goed geïnstalleerd
    Harddisk die te heet wordt
    DDR geheugen zitten in verkeerde sloten (als je duel channel gebruikt) of gebruik van 2 verschillende merken DDR geheugen
    Videokaart problemen, je videokaart is aan het stukgaan

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Daar heb je het probleem. FAT32 kan geen bestanden aan van groter dan 4GB.

@ Gdzr: Geen idee wat het eigenlijk kan zijn. Is er geen mogelijkheid om je kaart in een andere pc te testen (en ook drivers installeren)?

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    [2K]: Heb je eerst windows volledig ge-update voor je andere progs hebt geinstalleerd?
    Heb hetzelfde probleem destijds gehad bij SP1. 2x verse installatie en tijdens het installeren van het SP andere dingen gedaan. Geen idee of die problemen nog bestaan hoor, maar het zou zomaar kunnen.

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Formatteer ff je externe schijf naar NTFS, wel eerst backuppen natuurlijk ;)

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Werkgeheugen is goed (zelfde merk, nooit probs mee gehad, memtest meerdere keren laten doorlopen zonder fouten).
    Harddisk is koel, 21gr ofzo, maar lijkt erop of ie steeds meer fouten gaat geven. Kijk ik dus nog even aan.
    Ga iig ook eens andere videokaart drivers proberen, want met deze (van ATI site), gaat het iig niet helemaal lekker.

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom formateren? Je kan het ook gewoon converteren hoor. Type in de commandprompt of gewoon in uitvoeren het volgende: convert *Letter van je schijf (c, d, e,...)*: /fs:ntfs. Dus als het voor de C schijf zou zijn zou de command er zo uitzien: convert c: /fs:ntfs

Natuurlijk hoe meer data er al op de HDD staat hoe langer het gaat duren.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Weer even CHKDSK aan het uitvoeren en die vindt weer een hoop fouten. Ben benieuwd wat erna nog werkend op mijn HDD overblijft. :D
    Zie nu wel files langskomen die ergens verstopt op de HDD staan, maar ik zelf zo snel niet meer kan vinden.

@ Pim. Na verse reinstallen enkel drivers geinstalleerd en SP2 en beveiligingsupdates. Daarna pas andere software, aangezien ik toen nog niet zeker was of het wel allemaal lekker bleef draaien. Staat verder nog niet veel op. uTorrent, Winrar, MSN en Office 03.
    Zag laatst via HDD health tool dat mijn HDD toch al weer de 4 jaar gepasseerd is. Kan me niet voorstellen dat ie al zo lang in mijn PC zit, en mijn PC al ruim 5 jaar oud is.

Laatst bewerkt: 30 aug 2008
  11. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Even gezocht en inderdaad je hebt gelijk.
    Geconverteerd naar NTFS en als het goed is doet hij het nu wel gewoon :) :b:

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat truukje met converteren van externe HDD moet ik ook maar eens toepassen.

13. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Is wel makkelijk.
    Start > Uitvoeren > CMD

Bij Vista Start> zoeken op 'CMD'

In dit scherm typ je convert x: ⁄fs:ntfs
    De 'x' staat dan voor de letter die je computer aan de schijf toekent (onder Deze Computer staat welke).

Hierna gewoon invoeren wat er gevraagd word (naam vd schijf) even wachten en klaar :) Bij mij werkt hij nu prima met grote bestanden :D

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    HDD moet wel dood zijn. Al mn downloads lopen nu ook constant te mekkeren over foute files, terwijl je ze wel kunt resumen (of uTorrent is gewoon kut).

Heb een hoop 'verloren' files gevonden, maar die zitten allemaal in veborgen mappen, deels zonder logica. Is er een manier om die fatsoenlijk te restoren?
    CHKDSK D: /r heeft al een gedeelte terug gehaald (ook diverse 0bytes bestanden). 2de keer uitvoeren bracht geen wijzigingen mee.
    Hoop backups ga ik niet in 100en mappen bij elkaar lopen zoeken, dan krijg is sowieso niet de juiste versies bij elkaar.

15. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt inderdaad als een overleden Harddisk.

had op mijn stage altijd een programma wat je volgens mij gratis kon downloaden. dat brandde je als bootable disk naar een cd'tje en zo kon je vanuit DOS je HDD op schrijffouten en dergelijke controleren.

Volgens mij is dat niet PC dokter? ben de naam ff kwijt :confused: weet iemand wat ik bedoel?

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Met Command Prompt kun je ook op fouten repareren, maar hij kon daarmee niet alles herstellen.
    Moest zojuist PC even rebooten en Windows kon opnieuw niet meer opstarten, omdat ie een file mist. Dode HDD dus. :mad:

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hiren's BootCD
    Download die maar is. en Ga maar ff testen :)

18. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

Ja dat lijkt me wel dan ja:) ach ja een HDD hoeft niet zoveel te kosten!;)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Weet iemand hier een test voor je videokaart? Om het geheugen te testen

20. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een probleem heb een laptop van een klant en wil de dmp.files gaan openen met de dumpchk.exe heb ik het geprobeerd maar daar kan ik de fout er niet uithalen wat het is met wat kan ik dit het beste gaan doen ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina