1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC kopen bij dell.nl?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 18 okt 2003.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Het is Radeon 9800XT, maar goed is een understatement. Het is absoluut de beste kaart op het moment. Alleen verschilt deze niet veel van de Pro versie.

De 9600XT is ook redelijk goed, is weer iets goedkoper en een goed alternatief. Het verschil tussen de 9600 Pro en XT versies is groter dan bij 9800, maar zelfs de 9600 Pro trekt het nieuwste games nog vrij gemakkelijk.

2. Nog even een paar laatste vragen:

1.Flatscreen of gewone monitor? Hoeveel inc?
    2.Welke grafische kaart heb ik nu nodig om de allerzwaarste spellen te spelen? (Zoals Half Life 2).
    3.Dus 512 mb ram is ruim voldoende?
    4.intel pentium 4 met 2,6Ghz of toch 2,8 of 3,0? (maakt die 0,2 Ghz veel verschil voor dat geld)? En is dat voldoende voor een lange tijd?

Mijn budget is trouwens verhoogt naar 1400 euro. _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2003
  3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ehm een flatscreen oogt natuurlijk heel mooi:9 . Een nadeel is dat je voor de snelle games van nu en in de toekomst een monitor nodig hebt met een reactietijd van minimaal 25ms. Is deze hoger dan kanhet zijn dat er een soort "Ghosting" optreedt. Lijkt een beetje op dat effect in GTA III op de PS2, dan kijk je naar een gebouw, beweeg je naar links of naar rechts dan zie je dat gebouw als een soort waas een paar keer daarnaast staan.
    Nog een nadeel is dat monitoren met een reactietijd van <25ms nogal prijzig zijn. Persoonlijk vind ik nog steeds CRT-monitoren (wel een goede, bijv Iiyama) een betere beeldkwaliteit geven, vooral de kleuren.

Dus.. voor een TFT-monitor zou ik voor 17" gaan, en voor een CRT-monitor voor 19" 100% Flat:cool: .

Ik zou dan voor de Radeon 9800 Pro gaan.
    Je kan natuurlijk ook een 9600 XT kopen voor minder geld, zodat je over een jaartje of twee weer zo'n kaart kan kopen in hetzelfde segment. Op deze manier kan je dadelijk de nieuwste games probleemloos draaien, en als ie straks te langzaam is kan ie weer worden vervangen, zonder dat je extra geld heb uitgegeven voor een dikke high-end kaart.

T'is zat, maar let wel op dat de games binnen een jaar steeds veeleisender worden kwa geheugen. 512MB is standaard, en 1024+ is gewoon luxer, dus NOG niet noodzakelijk voor hedendaagse games.

Nu merk je nog geen verschil tussen 2,6GHz of 3,0GHz in prestaties, maar wel in je knip:eek: . De tijd dat je probleemloos 3 jaar alles kan draaien op een PC is helaas allang voorbij. Koop je nu een 3,0GHZ i.c.m. bijv een 9800 Pro, dan zul je de games die over twee jaar uitkomen best kunnen draaien hoor.. Trouwens met een 2,8GHz ook makkelijk. Ligt er eigenlijk aan wat de systeemeisen dadelijk zijn. Als alle developers plots zin krijgen om games te gaan maken die op het grafische nivo liggen van die gast van Doom III, dan zou het wel eens heel anders kunnen gaan lopen......

4. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    flatscreen zou ik pas kopen, als ik met ruimtegebrek zit en teveel geld heb...
    ik zou als ik jou was een 100% flat monitor kopen (ben je ook goedkoper uit)

5. Is DIT een goeie?

Ik snap niet wat ze bedoelen met een gratis upgrade naar nvidea nog wat.

Kunnen jullie niet ff kijken op de site wat een goede is (vooral letten op de grafische kaart)

6. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb een Dell Dimension 4600, om precies te zijn 2,8 GhZ, 512 aan RAM, en een 9600 Pro. Alles draait prima, ook op hoogste settings en een mooie resolutie.

Persoonlijk zou ik niet voor een TFT gaan, beetje geld verspilling.

En een 2,8 GhZ omdat het verschil in prestaties tussen 2,8 en 3,0 minimaal is en de prijs enorm omhoog schiet.

7. En een 2,6 ghz? Is die 200 euro ook niet zonde voor die kleine 0,2 ghz? Of is het het verschil wel waard.

8. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Tja, dat verschil zal ook wel niet enorm zijn. Ik wilde alleen zo dichtbij de 3,0 als mogelijk was. :)

9. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    geen flatscreen nemen (16bit) tenminste als je op een computer lekker wilt gamen pak dan van het zelde geld een 21inch monitor

10. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is een goeie, ik zou alleen een andere videokaart erbij nemen, bijvoorbeeld die ati radeon 9800.

Ik heb zelf nu bijna een jaar een dell 4550 (voorganger van de 4600 die XiroKe heeft) en hij bevalt me erg goed.

11. Ik heb nu dus de dell Dimension 4600 multi media besteld met:

Intel pentium 4, 2,66 ghz (genoeg voor Half Life 2?)
    512 RAM
    120 gb harde schijf
    17" entry flatpanel
    64 MB geforce4 MX420+tv out grafische kaart (koop pas de nieuwste als Half Life 2 uit komt)
    Geintegreerde gluidskaart (moet ik een ander?)
    CD-RW (dit is een brander?)

Als je ziet wat ik helemaal fout heb gedaan dan moet je het ff zeggen. Kan namelijk nog verandert worden!!

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2003
  12. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ziet er goed uit (maar ik zou nog voor 5.1 gaan, maar dan wordt de prijs ook hoger)

13. Er zit toch ook een dvd brander in?

14. Razor

Razor Online enabled

Leuk Bevonden:
    0
    256 is te min ram...
    3.06 is wel goed
    en natuurlijk de ATI

15. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Je grafische kaart zuigt. Sorry, maar dat is gewoon zo. :{

Ga voor een 9600 XT of een 9800 XT, hangt ervan af hoeveel geld je er aan wilt uitgeven.

16. gerjan

gerjan Guest

ja das waar, zal hl2 niet of nauwelijks op draaien, maar kzie dat je een nieuwe koopt als hl2 er is, dan ist goed

17. Ja die dingen worden natuurlijk ook weer goedkoper en er komen betere.
    Maar voor generals heb je denk aan die nvidea genoeg, toch?

18. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    M'n zus had ook een dergelijke kaart in haar PC, zag er 'redelijk' uit, maar constant fouten in het beeld etc.

Het zal wel genoeg zijn, maar waarom zo een PC kopen en dan een wel heel zielig videokaartje erin stoppen. Tenzij je je PC niet voor (veel) gamen gaat gebruiken natuurlijk.

19. Ja ik weet het dat een minimale kaart is maar koop pas een dure videokaart zodra de nieuwste uit is.

20. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Dat is niet zo'n goed idee, de nieuwe generatie komt in Maart 2004 (is mij verteld). En los een 9800 XT kopen is ontzettend duur, denk maar aan ruim zeshonderd euro.. :{

Deel Deze Pagina