Pc maakt ongewenst geluid

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door bl0kkie, 21 jun 2004.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Lol, er staat toch een :+

Was een grapje :)

2. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    trek die koeler eraf en plaats er een ander koelblokkie + fannetje op. zo gedaan en maakt em nog koeler ook..

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Hoe krijg ik in godsnaam die kaart eruit dan? Ik ben een echte nub op het gebied van pc-hardware :'-(.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Eerst maak je je beeldscherm los. Daarna ga je in de kas kijken. Aan het uiteinde van de kaart (aan de achterkant van de kast) zit een ijzeren plaatje (diezelfde als waar de beeldschermaansluiting op zit). Deze zit vast met een schuifje of een schroefje. Schuif het schuifje aan de kant of draai het schroefje los. Daarna de kaart in zijn geheel vastpakken en rustig uit de kast trekken.

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Precies, maar mochten er nog kabeltjes aan de kaart zitten koppen die er natuurlijk eerst even af ;)

6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij hangen er aan de 9600 pro geen kabeltjes :9, ik had er wel aan gedacht, maar als je teveel (niet bruikbare) info geeft wordt het er niet makkelijker op :9

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ow, lol ik dacht dat we het hadden over een 9800 pro :+ Die heeft namelijk een molex aansluiting :9

Excuses.. :)

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij heeft alles vanaf de 9700 een molex aansluiting. Maar ach, het maakt niks uit, voor hetzelfde geld zit ik er naast en heeft Blokkie er wel wat aan :)

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb hem er gewoon weer op gedaan, en ga als ik een keertje de tijd heb alles er wel afhalen, zal wel volgende week worden. En dat zal me kaart wel redden denk ik :).

Toch bedankt voor alle tips :cool:

10. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg dus een aantal dagen hetzelfde probleem als de topicstarter. De fan van de videokaart begon enorme herrie te maken met als gevolg dat ik de computer van top tot teen zuiver heb gemaakt en de fan van de videokaart "gesmeerd" heb met een klein druppie olie zoals enkele mensen al aangaven. Videokaart terug gedaan en nog steeds maakt hij een hels kabaal.
    Omdat het geluid zulke ernstige vormen aannam heb ik zelfs mijn oude kaart (geforce 2 mx 400 |:- :'-( ) erin moeten stoppen.

Dus nu zie ik als enige oplossing een nieuwe fan, maar ik weet totaal niet welk type ik nodig heb. Dus als iemand hier meer vanaf weet zou ik graag zijn/haar antwoord horen...

De videokaart is een Club 3D geforce 4 TI 4600 (128 mb)

En hier is een foto van de desbetreffende boosdoener! (sorry voor slechte kwaliteit foto)

Hartelijk bedankt alvast ;)

11. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik had gedaan is..

standaard koelblokje eraf gehaald en daarna schoongemaakt met wasbenzine..

een klein druppeltje koelpasta op de chip gesmeerd..

en daarna een ander koellichaam (bijvoorbeeld van een oude pentium1 ofzo) erop geplakt met 4 kleine druppeltjes 1sec lijm op de hoeken van de chip.

Boven op het koellichaam kan je bijvoorbeeld een klein 40mm fannetje op schoeven en dan is die weer goed gekoeld. :)

hoop dat je hier wat aan hebt..

12. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben even bij wat computerzaken langsgeweest maar nergens hebben ze iets passends dus ga zelf maar wat knutselen. Bedankt voor de info TP

13. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Of je kunt gewoon de voorbestemde schroefgaatjes gebruiken die bij de core zitten om een heatsink vast te schroeven in plaats van je core permanent verminken met secondelijm :+

14. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Niks aan het handje, je kan gewoon een nieuw koelertje vastschroeven omdat deze ook is vastgeschroefd.

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb begrepen dat je een Radeon 9600 Pro hebt.

Daarvoor kun je deze koeler aanschaffen:

Kijk even op deze site:
    http://www.vantecusa.com/product-cooling.html#

Bij VGA Card type CCB-A4C.

Deze koeler wordt verkocht door o.a. www.Informatique.nl artikelnummer 650593 intikken in de zoekfunctie en voila!

Voor bepaalde geforce kaarten is er ook de Pro versie, die heb ik namelijk zelf (650594).

Je kunt ook het huidige koelertje schoonmaken met een kwast. Vervolgens het stikkertje eraf halen en een op teflon gebaseerd smeermiddel op het asje doen. Even laten draaien en het zou weer goed moeten zijn. Een smeermiddel waar grafiet in zit vult de oneffenheden op in de lagers, dit werkt ook erg goed. Er zijn ook combinaties van deze middelen.

Verder heb je ook op koelers gewoon 2 jaar garantie net zoals op de kaart zelf. Als je er zelf al aan hebt zitten klooien natuurlijk niet meer.

Succes!

Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    waarom vastplakken met secondelijm in godsnaam? artic silver lijmt ook..

enne, waar is je koelpasta op de lijm foto?

Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  17. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    plaatjes was maar een voorbeeldje.. vandaar geen artic silver erop gedaan...

ennuh.. ik zou het risico niet nemen om em alleen met artic silver vast te plakken. pleurt strax je heatsink er ineens af 8)

Deel Deze Pagina