als hij daarna nog steeds aangeeft dat de hard disk failed...vrees k dat je schijf kapot is. geen nood als je pc nog geen jaar oud is (soms zelfs bij 2), je krijgt meestal gwoon gratis een nieuwe.
Nee hijs al zo'n 4 jaar oud geloof ik. Ik heb volgens mij een floppy nodig. Als ik een gewoon floppy erin doe, zegt hij wel dat het niet de goede is en dat ik de system disc erin moet doen. Maar wat is precies een system disc? Kan ik die gewoon zelf maken?
als de pc al 4 jaar oud is, kan ie niet sneller zijn dan ongeveer 933mhz...volgens mij is je pc niet echt geschikt voor winXP, dit zal de pc alleen maaar langzamer maken dan ie kan zijn.windows2000pro is een veel betere oplossing. je kan er bijna tzelfde mee maar heeft een minder snelle processor nodig
dan issie zeker geen 4 jaar oud want toen was die snelheid niet eens mogelijk. mijn pc is bijna 3 jaar oud en die was toen het snelst; 1,2 ghz. maar alst een 2 ghz processor heeft, zet er maar gewoon win XP op en kijk maar of je NTFS of FAT32 formatteerd, het maakt toch vrij weinig uit.
Maar hoe moet ik hem formatteren als ik er niet meer kom? Ik heb op www.bootdisc.com een programma gevonden voor Windows Xp Pro. Ik kan maar één diskette vinden dus ik doe telkens #1 op floppie en installeren op kapotte comp, daarna floppie weer wissen en #2 erop zetten... enzovoort. Ik had dat dus gedaan en toen deed hij niks. Ik d8 dat het aan me toetsenbord lag en dat klopte. Hij kan schijnbaar nog geen USB toetsenbord gebruiken. Dus ik had enter gedrukt en toen vroeg hij of ik de Windows XP pro Cd erin wou doen. Ik deed dat maar deed helemaal niks. Dus ik weer opnieuw opgestart en ik zag bij boot service dat hij niet op Cdrom stond maar op een ander. Nu moet ik weer die floppies 1 voor 1 maken en dat kost wel veel tijd maar zou hij het nu wel doen als ik hem op Cdrom zet?
je moet in de BIOS zorgen dat je de boot-sequence veranderd zodat ie het eerst naar de CD-ROM zoekt. als je dat doet en je stopt de cd erin, moet je kunnen opstarten vanaf de CD. als ie dat neit doet weet ik het niet meer...(vrij lastig als k t nie kan zien)
Dat doet hij helaas niet. Maar ik probeer het nog een keer met die bootdisk en dan gaat ie naar de PCwinkel. Iig bedankt voor de hulp!