1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [PC]Tomb Raider : Anniversary

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 17 dec 2006.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoekt en gij zult vinden ;)

    EDIT : Zojuist bericht gehad van Bol.com dat de game is verzonden :D Kan ik morgen dus toch nog aan de slag.....precies op de releasedatum, zoals het hoort :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  2. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    En hij (eigenlijk zij ;)) is hier zojuist door de brievenbus gevallen samen met het nieuwe album van Marilyn Manson dat ook vandaag uitkwam O-). Danke Bol.com! \o/
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here (behalve die CD dan ;)), ga nu direct installeren ! \o/

    EDIT : Oh wat issie gaaf zeg _O_ Heb net het eerste leveltje ff uitgespeeld, ik wist gewoon nog precies waar alle medipacks, vijanden, etc. zaten....de nostalgie :D
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  4. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, echt een vette vette game
    [​IMG]

    ben momenteel hier
     
  5. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Vanaf morgen is dit spel ook in mijn bezit \o/\o/
     
  6. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik zit nu in dat Coloseum en het valt me op dat de game een stuk lastiger en langer is dan Legend! Ik mis alleen wel de achievements! :emo: Ik ga echt die domme Time Trails niet doen als ik er niets voor krijg.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk* issie lastiger dan Legend. Waar Legend zo lineair is als het maar zijn kan, was het origineel al erg lastig om doorheen te komen. Er staan je nog heel wat hersenbrekende momenten te wachten, geloof me. Het origineel wordt niet voor niets zo geprezen, het heeft in feite het 3D Action/Adventuring genre in games gedefiniƫerd.

    Begrijp me niet verkeerd : Legend was absoluut geen slecht spel. Door de nadruk wat meer op actie in plaats van puzzelen te leggen was de game immers ook voor een groter publiek toegankelijk. Het lineaire leveldesign zorgde er alleen wel voor dat je eigenlijk gewoon simpelweg niet kon verdwalen (het is mij in ieder geval niet gelukt), en dan schiet je vrij gauw door die levels en dus de game heen. Denk dat de levels in dit deel, en het origineel, qua omvang niet veel groter zijn....maar het is de manier waarop ze designed zijn wat ervoor zorgt dat je er veel langer over doet. De juiste weg is immers niet zo voor de hand liggend als dat in Legend het geval was, en die factor wordt alleen maar moeilijker naarmate je verder komt. Dit is absoluut geen "walk in the park". Ik heb alle Tomb Raiders gespeeld (en ze hier ook allemaal nog liggen voor de PC), maar over geen enkel deel ben ik zo te spreken geweest als deeltje 1 (alhoewel deel 2 daar dichtbij zit)....deze actie van Eidos/Crystal Dynamics is voor mij dan ook like a dream comes true _O_

    *Disclaimer : Hierbij ervan uitgaande dat je het origineel gespeeld hebt
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  8. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ja hoor, ik heb ze ook allemaal gespeeld! :) Ik had alleen serieus niet verwacht dat je weer zou kunnen verdwalen. Ik dacht dat ze weer voor de makkelijke weg zouden kiezen, vooral toen ik las over die time trials :+.
     
  9. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, nostalgie :thumbs:

    kwam vanochtend opeens deze kamer binnen lopen:
    http://img510.imageshack.us/my.php?image=asdfsdfde4.jpg

    en gelijk kwamen al die goeie ouwe tijden van vroeger weer naar boven
    in dit deel is ie wel iets kleiner die sfinx maar als nog super mooi gedaan
     
  10. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind de demo zwaar tegenvallen, dat level lijkt er totaal niet op.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook nooit gezegd dat de remake een exacte 1 op 1 remake zou worden ? Er zijn wat nieuwe dingen aan toegevoegd, zowel op leveldesign als op gameplay gebied. Vrijwel geen enkele remake die van een game wordt gemaakt is 1 op 1. Zie bijvoorbeeld ook de Resident Evil remake op de Cube : zaten wat nieuwe gebieden en type vijanden in.

    Anyways, voor mij hadden de eerste twee levels uit de volledige game al wel veel herkenningspunten....ben benieuwd naar de rest :)
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  12. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    De game via STEAM gekocht en totaal geen spijt van gehad.

    Ik beschouw mezelf ook als een echte Tomb Raider fan aangezien ik ook alle games heb en ook uitgespeeld (behalve het laatste stukje van AOD, wat nog steeds op het lijstje staat om te doen). Als ik anniversary en Legend buiten beschouwing houdt is mijn favorieten lijstje: 1, 3, 2, 4, 5, 6.

    Ik ook vond Legend vergeleken met de oude games wat makkelijk en lineair. Vooral de puzzels waren heel erg simpel. Maar dat wilt niet zeggen dat ik er niet van heb genoten, een Tomb Raider game is een Tomb Raider game en het speelde prima weg.

    Maar nu in deze herziende versie van Tomb Raider 1 (ook mijn persoonlijke favoriet) doen ze echt alles goed. Puzzels die me laten nadenken, vette actie (adrenaline dodge is zoveel beter dan de slomo in Legend) en de vista's zijn echt adembenemend. Vooral bij het colleseum stond mijn mond open van verbazing. Ik heb laatst nog deel 1 gespeeld via DosBox en dan is het verschil toch wel enorm. Het is duidelijk dat er veel liefde was voor deze remake en dat straalt er echt van af.

    De mooiste vista die ik tot nu toe ben tegengekomen is ST. Francis Folly, het begin met de pilaren en het open dak is gewoon prachtig en ook het eerste waar ik aan denk zodra ik aan TRA denk.

    Van mij mogen ze in ieder geval verder gaan met deze richting voor Legend 2 want dit is super :D

    P.s. ik raad het ten hoogste aan om dit spel te spelen met je xbox 360 controller op de pc. Werkt zeer goed en is een geweldige vervanger van de tobo + muis combinatie.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  13. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ooh,.
    kan dat ook joh?
    dat wist ik niet eens..
    ik gebruik een pc controller..

    game is erg vet ja:b:
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedere PC game met het "Games for Windows" logo werkt perfect met de 360 controller, anders mag het spel het logo niet eens hebben van Microsoft dacht ik :)
     
  15. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Waar moet ik heen? :mad:
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb de game wel niet, maar het lijkt me dat je linksboven moet zijn (tenzij je daar van komt) :+. Ik zou daar geraken door via die richeltjes aan de overkant op het touw te springen en de rest kan je zelf wel uitzoeken. Geraak je zo niet aan de richeltjes, probeer eens een touw van die containers kapot te schieten. Die dingen hangen er voor een reden dunkt me :+.
     
  17. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal fout... Je moest gewoon onder de waterval zwemmen.
     
  18. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    jep, gewoon door de waterval heen

    ben iets verder dan daar, maar wel bijna al op het einde
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh, spijtig :mad:. Maar goed, ik baseerde me dan ook wat ik op die screen kon zien :+.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik heb hem nu ook. Speel hem wel op de PS2, though
     

Deel Deze Pagina