Natuurlijk* issie lastiger dan Legend. Waar Legend zo lineair is als het maar zijn kan, was het origineel al erg lastig om doorheen te komen. Er staan je nog heel wat hersenbrekende momenten te wachten, geloof me. Het origineel wordt niet voor niets zo geprezen, het heeft in feite het 3D Action/Adventuring genre in games gedefiniƫerd.
Begrijp me niet verkeerd : Legend was absoluut geen slecht spel. Door de nadruk wat meer op actie in plaats van puzzelen te leggen was de game immers ook voor een groter publiek toegankelijk. Het lineaire leveldesign zorgde er alleen wel voor dat je eigenlijk gewoon simpelweg niet kon verdwalen (het is mij in ieder geval niet gelukt), en dan schiet je vrij gauw door die levels en dus de game heen. Denk dat de levels in dit deel, en het origineel, qua omvang niet veel groter zijn....maar het is de manier waarop ze designed zijn wat ervoor zorgt dat je er veel langer over doet. De juiste weg is immers niet zo voor de hand liggend als dat in Legend het geval was, en die factor wordt alleen maar moeilijker naarmate je verder komt. Dit is absoluut geen "walk in the park". Ik heb alle Tomb Raiders gespeeld (en ze hier ook allemaal nog liggen voor de PC), maar over geen enkel deel ben ik zo te spreken geweest als deeltje 1 (alhoewel deel 2 daar dichtbij zit)....deze actie van Eidos/Crystal Dynamics is voor mij dan ook like a dream comes true
*Disclaimer : Hierbij ervan uitgaande dat je het origineel gespeeld hebt
Laatst bewerkt: 2 jun 2007