1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Ford RTR Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 24 mei 2019.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    In race drie was ik geloof ik P4 ipv P3 (en cold P3 ipv P4), of vergis ik me daar, @ColdzeroNL? Ik weet dat we allebei wat strafseconden aan onze broek hadden, jij wat meer dan ik, maar was dat genoeg om je in te halen in de eindstand vd race?
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    In mijn race-app en die van Jimmy (zie vorige pagina) sta jij als P3. Daar ben ik vanuit gegaan!

    Al vind ik wel dat die suicidale actie, die @Bobst27 ondersteboven zette, een strafpuntje waard is :p
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik dacht ook dat ik 3e was geworden, scheelde uiteindelijk ook nog wel bijna een seconde in de tijd met de straffen erbij opgeteld.
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Zijn hier nog beelden van?
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Komen eraan
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hieronder de hoogtepunten en dieptepunten uit race 1/2/3, aan elkaar geknoopt, waaronder de koprol van @Bobst27 (rond 7:00).
    Vlak na het contact met @Bobst27 hadden ondergetekende en @markdevries78 nog contact met elkaar. Ik denk dat het daar domme pecht betrof, we bevonden ons in elkaars dode hoek, en verwachten op die onlogsiche plek denk ik allebei geen andere auto.

    Met name wat gevechten tussen mijzelf en @ColdzeroNL gefilmd, en op het einde @Kimi NL vs @Jimmy J.

    https://1drv.ms/v/s!ApnxMDIvbWu0m-U9Li6PYt9H_R2a8Q?e=ngCugg

    Er ging iets niet helemaal goed bij het uploaden, waardoor hij alleen op Onedrive te zien is, en niet op GameDVR.
     
    Beltoni en Jimmy J. vinden dit leuk.
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Aaaaah dus dat gebeurde er in race 1 op het Hanger Straight. Snapte er al helemaal niks van, maar helder :p

    Mooie salto @Bobst27. +1 voor de souplesse.
     
    Bobst27 vindt dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Circuit ziet er wel heerlijk uit voor deze wagen! Genoeg actie volgens mij. Ga toch even kijken of het lukt om nog een race aan te sluiten!
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De volgende race heeft maar 2 rempunten. Dus als je ergens in wilt duiken met weinig voorbereiding...
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Pas maar op, ik ram hem sowieso 2x op je rechter deur!
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zou als ik jou was maar een resetknop instellen, @Jimmy J. ;)
     
  12. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Vanavond ben ik er helaas niet bij. Werk laat het niet toe.
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik dacht nog ff een kwartiertje warm draaien... Heeft die kut console weer een update. Hoop dat ik het haal nog. Man man man wat gaat dit traag.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Nou. Zegt u het maar, zat ik fout, of niet?

    >Dit< gebeurde er in lap 22/23 van race 3.

    In mijn ogen ging het zo:
    Ik besluit hier een uitremactie in te zetten en kies ervoor hem rechts naast Kimi te remmen. Ik begin op deze screenshot met remmen (zie rechtsonder):

    [​IMG]

    Vervolgens komt Kimi op dit moment met een stuurbeweging naar binnen zetten:

    [​IMG]

    Ik reageer zo snel als ik kan (zie groene streepje stuurwiel) maar omdat ik al op de limiet ziet, raken we elkaar niet veel later:

    [​IMG]

    Kimi vond dat ik te laat remde (vind ik niet, zie mijn rempunt in lap 23/23 in hetzelfde filmpje waarin ik nét iets eerder rem, maar de apex makkelijk haal), en ik vind dat Kimi een reactive stuurbeweging deed op iemand die al op de limiet in zijn remzone zat.

    Maar ik ben op recht benieuwd naar jullie mening. Als dit een mislukte Danny Ric divebomb was dan mag Kimi de overwinning in race 3 wat mij betreft hebben.

    Ik zal morgen de grafiekjes nog even laden voor de geïnteresseerde.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Lastige situatie. Mijn eerste gedachte was dat jij niets fout doet, volgens mij rem je niet te laat. Je had eventueel iets meer naar binnen kunnen gaan om de kans op contact te verkleinen maar je mag die aanval gewoon plaatsen. Het lijkt alsof Kimi ook erg vroeg naar binnen stuurt en dan is de crash onvermijdelijk. Daar moet wel bij gezegd worden dat je deze bocht op verschillende manieren kan nemen en misschien stuurt Kimi niet eens vroeger in dan normaal. Het lijkt alsof hij dezelfde bocht in de laatste ronde precies hetzelfde aansnijdt. Het is dus niet per se een positiewisseling tijdens een rem-zone met intentie om iemand af te snijden.

    Desalniettemin laat Kimi zelf de hele binnenkant open, terwijl hij dit eenvoudig had kunnen verdedigen. Vervolgens wordt er vrij duidelijk een aanval ingezet. Jimmy mag zich in die positie plaatsen en Kimi stuurt wel in om de apex te pakken. Ik zou hier in ieder geval geen straf voor geven, ligt ook niet in lijn met de gevechten en (uitblijvende) consequenties bij eerdere races.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Kwalificatie 1:
    [​IMG]

    Race 1:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kwalificatie Sprint:
    [​IMG]
    Netjes @Kimi NL. Allebei sneller dan Q1 ook.

    Race 2:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mooie eerste 5 ronden @ColdzeroNL. Jammer van je Parabolica in L6

    [​IMG]

    Race 3 (reversed grid):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jammer van het smetje in L22, maar ik had wel echt een lekkere pace te pakken in R3:

    [​IMG]
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Los van het feit dat ik de uitslag er niet om aan ga passen, want zoveel maakt het niet uit. Ik vond het een leuke pot racen en dat is het allerbelangrijkst! En hoe vaak komt het voor dat we identieke laptimes rijden :p

    Maar los daarvan wil ik het er toch even over hebben.

    Los van mijn stuurbeweging, is het naar mijn mening een simpele optelsom van factoren waarom jij het niet kunt halen:
    - Je snelheid bij aanremmen is 5km/h hoger dan zonder slipstream
    - Je rijdt off-line
    - je remt voorbij die 1-na-laatste pilaar, terwijl je dat in de rondes ervoor en later niet doet.

    Je remt vol, abs werkt volop mee en zelfs met mijn auto voor jouw auto als anker, heb je toch nog niet voldoende snelheid geminderd om de muur te ontwijken.
    Daarom mijn mening dat je het niet kunt halen, los van mijn stuurbeweging.

    Had ik niet ingestuurd, was het nog chaos geworden omdat je dan waarschijnlijk tot en met de muur was gegaan en ik niet genoeg vaart had kunnen minderen om achterlangs te kunnen.

    Nogmaals, ik vind het prima zo. Ik heb lekker geraced en vooral veel schik gehad om die playseat-marokaan-grappen. Plus een identieke laptime, een leuk gevecht en nog steeds niemand die een perfect-weekend-score haalt. Veel meer close-racing als dit wordt het niet!
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Denk dat jouw auto als anker niet echt meewerkte. Normaal werkt ABS praktisch niet mee als ik ideaal rem (zie laatste lap) maar omdat ik jou raak begin ik te glijden en is het alle hens aan dek :p Als je de stuurbeweging niet had gemaakt had ik je inderdaad richting de muur gesqueezed, maar dan had je de deur maar niet zo wagenwijd open moeten zetten :+

    Maar eens: heerlijk geraced! We hebben echt veel races gehad dit seizoen waarin we tot de laatste ronde aan het vechten waren. De Mustang leent zich er ook goed voor.

    ps. @Kimi NL een setje HE Ultimates zonder koppeling kost €1.079,-. Met €1.329,-
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2019
  19. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik denk persoonlijk dat jullie allebei een beetje schuldig/onschuldig zijn.
    Jim komt naar mijn mening van redelijk ver om zo een uitrem actie te doen. Ik geloof niet dat hij de bocht nog op een normale manier had gehaald maar hij zou ook zeker niet de muur in vliegen. Maar dat is natuurlijk wel vaker zo bij uitremmen.
    Kimi had hem misschien op het eerste gezicht niet verwacht (terwijl het de voorlaatste ronde is dus dan gebeurt dit vaker). Ik weet niet of dit een verdedigende actie is of gewoon vroeg naar de apex stuurt maar het feit blijft dat hij tegen Jim aan rijd. Als hij er van overtuigd was dat hij die bocht toch niet zou gaan halen dan had hij hem mooi achterlangs kunnen terug kruisen.
    conclusie vanuit mijn oogpunt: Jim doet een podium of jodium actie en kimi had het contact kunnen voorkomen.

    En mijn oprechte excuses aan @GoldPwnageNL voor het rond tikken in de eerste bocht, domme actie.

    Ik zou toch graag even jullie aandacht willen vestigen op de snelste 3e sector tijd in race 2 O-)
     
    GoldPwnageNL, Kimi NL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    AHA! BETRAPT! JOUW FOUT, NIET DIE VAN MIJ! DAT GAAT JE PUNTEN KOSTEN VRIEND! JIJ RAAKT MIJ EN NIET ANDERSOM!
     

Deel Deze Pagina