PCZone en GamePro stoppen per 1 oktober

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 30 jul 2005.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Uitgever IDG heeft laten weten de gamesbladen PCZone en GamePro vanaf oktober uit diens portefeuille te schrappen. Reden voor de sanering is dat IDG ziet dat steeds meer gamers het online medium gebruiken om aan hun informatie te komen. De gamesbladen zijn niet up-to-date genoeg en worden daardoor steeds minder verkocht. In september komen de laatste nummers van PCZone en GamePro uit. De redacties van beide bladen worden voor een groot deel behouden en overgeheveld naar de online publicatie.

www.gamer.nl

Toch wel erg jammer! GamePro was een goed blad. Ik hoop niet dat meerdere bladen dit voorbeeld gaan volgen. Ik hoop dat Power Unlimited gewoon blijft doorgaan. Een blad heeft toch meer dan een internetpagina.

2. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is echt kut.
    Ben lid vanaf de 1ste blad va de gameqeust en dat werd gamepro dus.....
    Maar ik heb nog een abbo staan tot april.
    Krijg ik nu mijn geld terug of word ik op een ander blad gezet?

3. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Power Unlimited zal er niet mee ophouden, aangezien ie best goed verkoopt.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ach, het is een goede zaak dat de tijdschriftenmarkt eens opgeschoond wordt. Op het moment dat een magazine geen meerwaarde kan bieden is het zonde om het te handhaven. Hoewel ik beide bladen tegenwoordig niet meer lees, heb ik vroeger aardig wat PCZones versleten, maar helaas is de tijd daar stil blijven staan, de meerwaarde was er blijkbaar niet meer.

5. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg jammer, persoonlijk vind ik dat de Gamepro tot één van de beste maandelijkse Nederlandstalige gamesmagazine's behoort. Het leest lekker weg, bevat duidelijke en goed beschreven info over 'casual' en de wat meer 'hardcore' games, dit in tegenstelling tot het merendeel van de 'concurentie' die de nadruk veel meer op de grote titels leggen. Ook de specials vanuit Japan en de specials over old school consoles zijn in geen enkel nder Nederlandstalig blad terug te vinden, erg jammer allemaal.

Misschien dat er een nieuwe uitgever wordt gevonden?

6. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    ik vond gamepro niet zo goed daarom had ik me lidmaatschap opgezget en ben ik over gegaan naar xbm.

7. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zolang dat pcgameplay blijft bestaan is het goed

8. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind er niet zo erg. De gamepro vond ik sowieso niet echt goed en ik heb altijd de pu nog.

9. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. ik heb abo op PCZone... en ik vond het een heel goed blad, dus dat is jammer...

10. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    Pczone vond ik altijd al troep.
    PC gameplay was vroeger echt veeel beter als het kwam op PC games 'n stuf
    maar dat gamepro stopt is wel jammer...
    majah PU blijft! w00t

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ah, who cares.. PCzone ken ik dan niet echt. Maar Gamepro was nou niet bepaald een hoogstandje. Voor het geld kon je echter weinig zeggen. 2,5 ofzo?

Mwa, heb altijd nog een abo op de PU en OXM.

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Als je echt up to date wilt blijven in het games nieuws is internet het snelst, makkelijkst, je hebt visueele media (zoals trailers), interviews met grote bazen staan er ook als eerst op en gratis... Dus games bladen zoals xbm en pu zijn alleen leuk als ze een exclusief iets in handen hebben. Zoals die 360 presentatie in seatle of die true crimes hands on.

13. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is dit nou weer :'-( :'-( Shit he waarom nou :'-( PU vind ik leuk om doortelezen maar veel heb ik er niet aan. Ik wil liever gewoone duidelijke reviews :{ Ik ga dus echt niet overstappen op de PU. Dan wordt dat maar XBM. Er wordt zelfs gezegd dat P. (redactie lid gamepro) heeft gezegd dat mensen kunnen kiezen met hun geld terug krijgen of waarschijnlijk een spel kunnen kiezen. :'-(

/Edit

He wacht is ff :mad: :mad: Ik wil nog wel die gratis kaarten voor de Gamexpo 2005 :mad: :mad: Als je lid bent van gamepro krijg je voor allesdrie de dagen gratis kaarten :mad: :'-(

Laatst bewerkt: 31 jul 2005
  14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Tja pczone focussed op pc alleen en dat is toch ook altijd een beperking in zekere zin.

Ik heb een pc/gba/NDS/NGC/xbox nu, en was al lid van PU en bliijf er ook nog wel ff lid van, humor > internet.

15. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee toch? :'-( En ik vond GamePro nog het enige blad, dat zoveel bezit en zo goedkoop was..:'{

16. FabianNL

FabianNL Guest

zal beide bladen niet echt missen, las heel soms de PCZone maar dan kan ik ook wel een PCGameplay pakken en de GamePro vond ik echt een simpel, amateuristisch bladje...

17. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar heb je dat blad gezien voor of na de restyle?
    Daarvoor vond ik het blad ook steeds slechter worden maar daarna kwamen er nieuwe mensen en werd het een echt goed blad.

18. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GameQuest ging nog wel, maar Gamepro was echt minder...

19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    GameQuest had ook nog een leuk tv programmtje:9 Dat vond ik wel heel goed...

20. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PU is op zich wel een goed blad, koop het nog steeds iedere maand. Maar de Gamepro vond ik ook wel aardig. Qua lay-out gingen se naar mijn mening steeds vooruit, dat kunnen we van de PU helaas niet zeggen. Krijg soms pijn aan mijn ogen als ik de PU opensla. Zoals in de laatste PU: een paar korte reviews, dan weer een review van een pagina in het midden van twee pagina's (ziet er echt niet uit), en dan weer een review van een halve pagina. De PU moet naar mijn mening terug naar de lay-out van een jaar of 5 geleden, dat zag er top uit. Wel Jammer dat de Gamepro stopt, heb ik weer een blad minder te lezen in de trein.

Deel Deze Pagina