Van de week ook een 360 gekocht, met cod2 en pfd, en damn jongens wat is pfd (imo) een ongelofelijke kut game. Het enigste goede zijn de graphics die werkelijk prachtig zijn, maar de rest om te
Ik snap niet dat na al die jaren dit het beste is wat ze er van hebben kunnen maken. Ik heb gister ter vergelijking goldeneye en pfd nog maar even gespeeld en deze bijna 10jaar oude games schijten kwa gameplay all over pfd0
Pfd0 voelt hopeloos verouderd aan, de AI is echt om te huilen en verpest het hele spel, hoe je vijanden als idioten door het scherm stuiteren te debiel voor woorden (ik heb dat op deze manier nog nooit in een shooter gezien). Dan komt er ook nog eens bij dat je ze weet ik veel hoeveel keer moet raken voor ze neer gaan wat het idee dat je met heftige wapens in de weer bent totaal weg haalt.
Ook de ragdoll physics zijn bagger, mannetjes die trappen op naar boven glijden, mannetjes die als aardappel zak in elkaar zakken bij shotgun blast van dichtbij en ga zo maar door. Iedereen die ooit Half life 2 heeft gespeeld weet hoe dope ragdoll physics kunnen zijn, maar zoals het in pfd is uitgewerkt doet het juist af aan het realisme.
Dan heb ik nog niet eens over de onduidelijke menutjes, het slechte checkpoint systeem, iritante muziek, het te zachte matige geluid van de wapens, de frustrerende gameplay (je ziet vrijwel nooit waar vandaan je beschoten word, mannetjes staan uit het niets ineens achter je), de saaie levels en de ten opzichte van de origineel beperkte multiplayer opties.
Ik kan zo nog wel even door gaan met opnoemen wat er allemaal mis is met pfd0 maar ik wil eigenlijk niet veel woorden meer aan dit wanproduct vuil maken.
Al met al een enorme teleurstelling, gelukkig is cod2 een waanzinnige shooter, maar toch pfd0 was voor mij 1 van de redenen voor de aanschaf van mn 360, dat geeft dus toch een beetje een zure na smaak
Voor diegenen die goede herinneringen aan het origineel en goldeneye hebben, en pfd0 nog niet hebben (lijkt me sterk maar toch) haal em niet blind in huis, speel em eerst ergens want met de orginele spellen heeft dit spel maar heel erg weinig te maken. Ik ben er nu wel achter waarom deze nergens op een demo pod te vinden is
mijn PFD ZERO rating: Bagger
Laatst bewerkt: 22 dec 2005