Ja als dat waar was konden we allemaal nog op de doom1 engine spelen. Grote onzin. Een nieuwe engine ondersteunt nieuwe direct X functies ( ja ok officieel heeft xbox geen direct x maar shadermodellen zijn hetzelfde) zoals nieuwe shader effecten zoals, normal maps, parallax maps, specular maps etc, verandert dus meteen alle lighting en physics. Lijkt me nogal van belang dus als je een game naar een nieuwe console brengt met nieuwe hardware met idd een 6 thread systeem ipv single thread met een veel nieuwere shaderondersteuning. Physics worden los uitgerekend door de CPU maar moeten wel geïntegreerd worden in de game-engine. Xbox 1 ondersteunde shader model 1.0 en deze 3.0...Ik vraag me dus af, weet jij wel wat een engine is. Game ff van xbox naar xbox360 veranderen zonder veranderingen in een engine is onmogelijk. Om een engine dus zo te maken dat hij geoptimaliseerd is op de next gen is dus nogal van belang. Dat kan je niet in een jaartje ff van de grond af bouwen... Dan tweak je je oude model gewoon wat en dan kan je niet verwachten dat je dezelfde graphics en features krijgt. Je snapt volgens mij best wat ik in die context met engine bedoel. Alles wat te maken heeft met next gen features kun je er niet zo maar inzetten.
Laatst bewerkt: 4 okt 2005