1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Okay, dus op de eerste meters zal Henry echt sneller zijn, maar daarna komt het op de sprintsnelheid aan. Jij gaf eerder aan dat het niet kan dat een Volendam speler sneller is qua sprinten. Sprintsnelheid kan (nogmaals: kan) van een verdediger van Volendam wel hoger zijn. Dus ze kunnen die zaken best scheiden.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hierin had je gelijk, maar vannacht had je het over sprinten, dus vandaar mijn reactie.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hoe groot acht jij de kans dat een Volendam verdediger sneller is dan Henry? Daar ging het mij om. Als ik tegen de CPU speel dan haalt een supertrage verdediger mijn snelle spits gewoon in. Dat is dus niet mogelijk. Dat is wat ik bedoel. Het is te gaar dat als jij tegen de CPU op Topplayer speelt dat een verdediger met een rating van 60 op snelheid gewoon sneller is in het veld dan Henry of een andere snelle speler.

Ik gebruikte Volendam gewoon als voorbeeld. Jullie begrijpen toch wel wat ik bedoel. Misschien had ik het zoals hierboven moeten beschrijven.

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Sneller als in een sprint? Dat schat ik 50/50.
    Als Volendam tegen Barca zou spelen verliezen ze omdat Barca sneller handelt, niet omdat ze gewoon door de verdediging heenrennen, wat bij 2009 wel het geval is.

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Sorry, maar Henry is een snelle speler die er heel wat spelers uitsprint. Ik vind het opvallend dat wanneer ik tegen de CPU speel op topplayer dat mijn snelle spelers met gemak worden ingehaald door een verdediger met een sprintrating van 60. Ik hoef er niet met gemak doorheen te lopen, daar gaat het niet om.

Maar als ik tegelijk sprint zonder bal met een Henry dan verwacht ik sneller te zijn dan een Frank de Boer (langzame verdediger, voorbeeldje dus 8)). En dat is vaak niet zo. Ook veel lager geklasseerde teams hebben soms plots verdedigers alsof ze allemaal Pyol heten. Vooral als je een seizoen voetbalt of een toernooi. Jouw spelers zijn heel snel moe en de CPU blijft op topsnelheid rennen. Ik heb soms echt het gevoel dat plots niets meer lukt in een wedstrijd. Ik blijf erbij dat de CPU onrealistisch overkomt qua niveau. Dit is niet altijd zo, maar er zitten wedstrijden tussen waarbij je het gevoel krijgt dat er iets niet klopt.

6. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je tegen menselijke spelers speelt is dit gelukkig niet het geval. In de preview van PSM3 staat ook een interview, waarin aangegeven wordt dat hele concept van cheatende A.I. eruit gedonderd is.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ok, Henry is dan nog redelijk snel, maar je doet net alsof het standaard is dat een goede speler ook standaard snel is, en dit is absoluut niet het geval. Want dan zou volgens die theorie C Ronaldo/Messi de snelste spelers op aarde moeten zijn, maar dat zijn ze niet. Er is gewoon geen verband tussen goed kunnen voetballen en snel kunnen rennen. Nu pak jij er een voorbeeld bij van Henry en de Boer, tja dat is natuurlijk onzin. Maar als je Manpuya neemt vs Rooney, vrees ik dat Rooney hier niet vaak voorbij rent. Echter, in PES is de Speed van Rooney in de 80 denk ik, en van Manpuya ongeveer 70. Rooney loopt dan de hele verdediging van VVV door. Dat is toch niet realistisch?

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Messi is weldegelijk een super snelle speler...

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hij is idd supersnel, net als Ronaldo. Maar niet de allersnelste. Dat is vast Lennon of Martins.

10. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop weer op de individualiteit van spelers van PES5 ( om de vergelijking te maken dan ) Daar speelde een Ronaldo ( de oude ) als Ronaldo en speelde Lampard als Lampard. In hun bewegingen, in hun stats, de verhoudingen waren perfect.

In PES2009 speelt alles hetzelfde. Of ik nu in de Master League met C.Ronaldo speel, of met Henry, alles speelt hetzelfde en is even makkelijk. Daarom is voor mij de ML ook één grote FAIL in PES2009. Het heeft helemaal geen zin om spelers te kopen, aangezien ik met de standaart selectie al alles wint, zonder er al te veel moeite voor te doen.

Daarnaast is de individualiteit van de spelers ook sterk verminderd ( zoals ik al net aangaf ) dat spelers kopen toch al minder leuk is/nut heeft. het enige verschil tussen je spits die er staat, en de gene die je koopt is zijn uiterlijk, en de stats.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Wat was er in PES 5 indivueler dan? In 2009 heeft iedereen signature moves.. Rabona's, de no -look (Ronaldo), akka.
    Of laat Gomes eens een bal uitgooien. Die heeft ook een eigen animatie gekregen! :eek:

12. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar ik heb het niet over trucjes en animaties als iemand een vrije trap neemt of een bal uitgooit.

Ik heb het over loopbewegingen/loopmanieren voornamelijk. Bij PES2009 loopt bijna iedereen hetzelfde, met die zelfde lompe sprint animatie, de één alleen wat sneller dan de ander, zit amper/geen verschil in tussen verschillende spelers.

Speel nog maar een keer PES5, dan merk je het wel :)

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Ik gebruik toch niet voor niets als voorbeeld Henry? Dat is een snelle speler, ik heb het niet over Rooney. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Ik doe ook niet net of een goede speler ook standaard snel is. Daarom gebruik ik Henry als voorbeeld, vanwege zijn snelheid. Niet omdat hij goed is en daarom snel is.

Ik heb het ook niet over het overraten of juist underraten van de snelheid van spelers. Ik heb het over INGAME, tegen de CPU op topplayer.

Dan kun je ook wel vinden dat het onzin is om als voorbeeld Henry vs de Boer te nemen, maar dat komt omdat je gewoon niet wil snappen waar ik het over heb. Ik ga ook geen voorbeelden meer geven, want dan snap je het niet meer. Zonder voorbeeld:

Een hele snelle speler in het echt is sneller dan een langzame verdediger in het echt. Dan moet het ook in de game zo zijn.

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Hehe .. het blijft aan de makers om te bepalen welke speler sneller is ;)

Want het zou kunnen ( VOORBEELD ) zijn dat een Gerrard SNELLER is dan bijvoorbeeld een Messi. Dit kom je echter nooit te weten tenzij Konami elke speler individueel gaat meten qua sprint vermogen.

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En zoals ik al zei, in het interview stond dat ze de AI cheat eruit gehaald hebben. Ik hoop er gewoon op dat verdedigers zich niet zo makkelijk meer voorbij laten lopen, maar als je een keer echt weg bent, je dan ook echt weg bent!

Tegen menselijke tegenstanders is dit ook niet het geval...

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als je als maker zegt dat je een simulatie maakt dan is het niet aan de makers 8)

Nog een klein keertje... Een HELE snelle speler in het echt is sneller dan een HELE langzame speler in het echt. Dat moet dus ook in de game zo zijn. Ik heb het dus niet over spelers waarbij het verschil niet zo overduidleijk aanwezig is.

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik begrijp je ... maar als ik dan naar FIFA kijk is het altijd degene die op de cover staat die niet te stoppen is :+ Betwijfel of dit bij PES ook het geval is.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Err, bekijk je de stats even.. Daar zie je dat elke spits van formaat minimaal 80 heeft bij (Dribbling)Speed, en elke slechte verdediger maximaal 70. Dus dit is gewoon zo.
    Ingame komt dat goed tot z'n recht, want met Henry loop je de hele defensie van Feyenoord door omdat je zo snel bent.
    Vind je het raar dat ik je punt niet begrijp? Want die is er namelijk niet...

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, je wil en zal het gewoon niet snappen. Het gaat niet om de rating, het gaat erom wat er in het veld gebeurt als je tegen de CPU speelt op topplayer.

Een speler die bestuurt wordt door de CPU op topplayer is vaak sneller dan diezelfde speler wanneer deze wordt bestuurt door een menselijke speler.

Dat heet cheaten, en cheaten doet de CPU in PES nou eenmaal. Als jij dat niet wil geloven moet je dat zelf weten. Maar het is gewoon een feit.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik zeg toch in m'n post: 'Ingame komt dat goed tot z'n recht, want met Henry loop je de hele defensie van Feyenoord door omdat je zo snel bent.

In de praktijk zijn de topspitsen gewoon veel te snel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina