1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    haha, je snapt nog steeds niet wat hij bedoeld, of je bewoord het niet goed.

Hij bedoeld, dat snelle spitsen in het echt, sneller moeten zijn dan langzame verdedigers in het echt INGAME.

Maar dit gebeurd dus niet altijd, omdat de CPU cheat ( voornamelijk als je voor staat ) waardoor die zelfde verdediger, waar je normaal met diezelfde snelle spits altijd langskomt, of langs HOORT te komen ( met topspeed ), nu opeens niet lukt, en diezelfde langzame snelle verdediger, jou zelfde snelle spits er ineens uitloopt. CHEATEN dus. ;)

Om even in jou Feyenoord voorbeeldje te blijven. Stel je geeft een hoge steekbal die achter de feyenoord verdediging beland, diezelfde slome Hofland, jou Henry ineens voorbij rent ( in de sprint, dus niet dribbel speed etc ) als je voor staat, terwijl je normaal hem eruit rent.

Soms gebeurd dit cheaten zelfs als het gewoon nog 0-0 staat.

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Naja dan zal ik het wel verkeerd begrijpen. Ik kan me iig herinneren dat ik met spelers als Messi het complete team dolde door op snelheid door het penalty gebied te lopen. Op Top Player.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Als je net zo kunt lezen als dat je PES speelt dan kun je beter op beginner spelen.

Ik heb nu al een paar posts hetzelfde gezegd. Ben jij nou zo dom of ben ik zo slim _0/

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Als jij net zo kunt discussieren als sociaal zijn ben je vast een dramatische vader.

Waar slaat dat op gast?

Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  5. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Als jullie nu even de emotie loslaten en BEIDEN proberen begrijpend te lezen, dan zullen jullie zien dat jullie langs elkaar heen praten. Die AI compensatie cheats moeten er uit. Dus het zou niet mogelijk moeten zijn dat een Hofland sneller is dan Henry. Nooit. Tenzij de Fransman geblesseerd is. Maar een Kelvin Maynard van Volendam zou Henry wel bij kunnen houden en er uit kunnen lopen. Wellicht later in de wedstrijd niet omdat Henry meer atleet is en een betere stamina heeft. Maar qua basissnelheid ontlopen ze elkaar niet veel. Het is onzin dat een speler van Groningen of FC Utrecht niet net zo snel (of sneller) kan zijn als een speler van Liverpool of Chelsea.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja dat probeer ik dus te zeggen, maar ik denk dat ik nu ergens snap wat Cyrax bedoelt.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat je zegt klopt maar als je je gelijk wilt halen moet je dingen op een andere manier uitleggen ipv steeds het zelfde te zeggen.

Als je bijvoorbeeld nou dit had gezegt:
    Stel dat alle spelers even snel waren, dan zijn de verdedigers nog steeds sneller dan jouw aanvallers omdat de CPU cheat.

Op die manier kan je veel duidelijker je punt maken.

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Nee hoor. Dat individueel meten is helemaal niet nodig. Er hangen namelijk bij de meeste wedstrijden camera's boven het veld die dat soort dingen al meten. Je kan daar bijvoorbeeld sprintsnelheid mee meten, maar in principe zou je ook conditie kunnen relateren aan het aantal KM's die een speler gemiddeld loopt. Ook kun je hier looplijnen en vast nog wel meer uithalen.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het zou kunnen dat Gerrard nooit z'n best doet in een wedstrijd, wie weet! 8)

10. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Mwah..hij loopt best veel KM's per wedstrijd. Hij is alleen niet de snelste. Maar hij blijft wel constant en heeft een prima conditie. Net als Kuijt.

1 ding is zeker. Het zou prettig zijn als Konami de balans verbeterd. En ik heb de indruk dat dat zeker gaat gebeuren. Ik denk dat de koning echt weer terug gaat keren.

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Gerrard heeft alleen een rottig seizoen achter de rug, kampte met blessures. Dan kan je ook zien dat een team als Liverpool hem hard nodig heeft. Ach, in FIFA09 heb ik Lampard naast Gerrard staan en Kuyt naast Torres. Ideaal :)

De balans is in zo'n simulatie / arcade game altijd moeilijk te vinden. Vooral omdat bepaalde spelers ( Rooney, Rhonaldino, Torres, Messi ) een contract hebben en vaak beter zijn dan eenzelfde speler van hun kaliber.

12. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, die spelers die jij opnoemt die zijn nou eenmaal ook wel super spelers. Ronaldinho is trouwens in PES2009 lang niet zo goed meer als in PES 6 / 08.

Ik hoop dat de balans terug komt op verdedigend vlak, dat verdedigers hun mannetje aankunnen en zich niet zo maar voorbij laten lopen. Daarnaast is iemand met een bal aan de voet trager dan iemand zonder bal.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Volgens mij begreep iedereen wel wat ik bedoel. Zo onduidelijk ben ik niet geweest hoor. Het ging er ook niet om of ik gelijk heb of niet, ik ervaar het als een cheat van de CPU, dus voor mij is het zo. Als een ander daar anders over denkt dan kan dat. Maar het ging erom dat het niet mogelijk bleek om uit te kunnen leggen wat ik bedoel. Er werd alleen maar gekeken naar het (verkeerde voorbeeld) van een Volendamse verdediger en Henry. Ik denk overigens nog steeds dat er geen enkele Volendamse verdediger sneller is dan Henry maar goed, dat is weer een andere discussie :D

Maar goed, doet er ook niet toe. Het is allemaal opgeklaard, iedereen begrijpt nu wel wat ik bedoel.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nou blijkbaar niet dus.. :/

15. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    En zo zijn we alweer 3 paginas verder...

16. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig geef jij het goede voorbeeld.

PES 2010 gaat dus geen gebruik meer maken van die Konami ID, maar gaan de Sony en Mircosoft servers gebruiken, dus hopen dat online dit jaar weer beter werkt. Krijg je waarschijnlijk wel weer het feit, dat de host in de rust wisselt...

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Genoeg voor mij om te weten dat ik het spel niet online ga spelen. Want dat wisselen in de rust was een verschrikking.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Inderdaad, dat is een drama. Dat wordt dan maar FIFA aanschaffen voor de online potjes... :'-(

19. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    ze laten juist het onlinesysteem van P2008 en 2009 vallen, gaan trug naar pes6 systeem, hebben dit verbeterd en laten het hosten door sony en microsoft! Dat is juist goed nieuws! dit betekent juist dat er weinig/geen lag moet ontstaan! \o/ eindelijk normaal online voetballen met P!

maar het is natuurlijk wel altijd afwachten of het ook zo werkt...

20. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoelen jullie dat eigenlijk, dat wisselen van host?

Ik begin de 1ste helft, en de 2de helft wordt mijn tegenstander de host. Dat is het he?

In dat geval: als alles lagvrij wordt, dan maakt dat toch niet uit of wel?

-------

Even over die cheat AI. Die verpest echt de gehele game. Ik speel deze maand pes 2008 online. En buiten de lag is die cheat nog veel vervelender. Ik speel altijd met NAC, bijna altijd tegen barca of inter of united. Ik kom bijna elke wedstrijd voor, 1-0, soms 2-0. En dan wordt het rust.

Vanaf de rust gaat alles fout, geen 1 pass komt aan, elke maar dan ook werkelijk waar elke klutsbal komt bij hun, onterechte vrije trappen, blunders, vage corners, dubieuze penalties, rode kaarten die nergens over gaan, kansen voor open goal die keer op keer falikant mis gaan. Mijn spelers die pas reageren als er weer iemand in de buurt staat. Hun spelers die de smerigste overtredingen mogen maken en er wordt niet gefloten. Ronaldinho die gewoon door mijn spelers heen rent. En ga zo maar door. Als ik met NAC tegen Barca speel, en ik zou de hele wedstrijd opnemen, dan kan ik aan de hand van een analyse binnen een wedstrijd van 10 minute wel 50 cheats tegen komen. Allemaal in mijn nadeel. En dat elke wedstrijd!!! En ik zit hier geen lulverhaal op te hangen , dat zweer ik. Elke online pot met NAC staat er een zuigmachine bij mij in de goal die de bal gewoon richting mijn goal zuigt. En ik kan er weinig aan doen, want hoe goed ik ook speel, je wordt uiteindelijk toch genaaid. Soms dan krijg je er binnen 5 seconden wel 5 cheats op een rij voor je kiezen, ja hou dan adriano maar eens tegen.

Het wordt je haast onmogelijk gemaakt om te winnen. Het is zo ontzettend frustrerend. Je verliest keer op keer van gasten die er eigenlijk weinig van kunnen. Lange ballen, rennen en cutbacks maken, als dat het enige is wat je kan, dan nog heb je grote kans te winnen tegen een goede speler met een matig team. Lange, ballen komen altijd aan, rennen, eventueel een beuk uitdelen, cutback, goal. Nou, van harte proficiat hoor.

Je wordt er gewoon chagreinig van. Ik denk dat van de 100 nederlagen online er ongever 90 te wijten zijn aan dat de AI mij gewoon een oor aan naaid. Zelden kom ik iemand tegen die mij spelend met NAC tegen Barca gewoon weg speeld. Altijd cheap goals, elke pot weer. Je wil niet weten hoevaak ik verlies door een eigen goal in de laatste minuten.

Kortom die cheats moeten eruit! Ik wil een eerlijke game. Als ik vlak bij de bal loop en ik druk sprinten in, dan moet ie dat ook doen, en niet ineens aan het veld stropen, amper vooruit komen totdat adriano de bal heeft. Scoor ik eens een keer 4 keer, dan krijg ik 4 of 5 schijtgoals tegen.

FAIR PLAY!!!!!!

Bovedien: hoe kan je in godsnaam nu voor geld spelen? Als de AI bepaalt wie er wint, of in ieder geval bepaalt wie er sterk voordeel krijgt. Het is gewoon niet eerlijk. Heeft niks met skills te maken, alleen met wie kiest het beste team, en wie maakt het meeste misbruik van de exploits.

En na bijna elke wedstrijd lees ik de tekst van de tegenstander: ''you are very good'', nou, daar doe je het dan maar voor.

Zo, dat moest er ff uit. ;-)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina