1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en die andere namen doet met niet zo goed.

    Ik hou inderdaad van alles tiptop, en alles het beste. Je hebt me wel overtuigd.. Ik ga hem denk ik eens een kansje geven. Fifa zal ik ook een kans geven(en hopen op een update met competities) Maar wil PES wel eens proberen dan.
     
  2. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    de de cover van de 360 versie en daar staat wel op dat de nederlandse compititie er in zit kijk maar naar dat logo

    [​IMG]
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik geloof er geen snars van, is gewoon een zelf gemaakte box.
     
  4. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Hahah mooi zo dan. Nee en kijk je kan hem echt zo kwijt hoor. Geen probleem. Zelfs nu wordt pes 5 nog verkocht en is er vraag naar. Maar ik weet zeker dat je hem niet kwijt wilt. ( of hij moet echt tegen vallen). Kijk en dat van die namen is ff kut. In het begin zeker. ik was tot een paar jaar geleden ook echt een fifa hoertje hoor. Maar als je hem eenmaal speelt en het gevoel hebt wil je niet anders meer.


    Hmm ja apart. Denk dat dit dus of een nep of een oude boxart is. Want het is al bevestigd door ea dat de eredivisie er niet in zit.
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Wat Don Juan al zegt, je gaat er geen spijt van geven. Ik heb Fifa 95 tot 2003 gekocht. Toen kwam ik in aanraking met PES. In het begin vond ik Pro Evo ook niet veel beter, totdat ik het vaker speelde en het onder de knie begon te krijgen.

    Nu wil ik niets anders meer. Speel regelmatig Fifa bij een maatje van mij, maar irriteer me daar mateloos. Je hebt gewoon geen vrijheid om te doen wat je wilt. Je wilt diep pasen, maar dan passed de speler naar de dichtstbijzijnde man (soms meter ver). Dan blijft de steekpass over, maar die werkt niet altijd goed.

    PES is gewoon the ultimate dream for the footballfan. Echt waar, je krijgt er geen spijt van en die kits, logo's, (stadion/club/spelers/divisie/cup)namen, zijn allemaal te editen.

    Wat al gezegd wordt, met 30 minuten heb je alle team- en stadionnamen goedgezet. Wil je alle logo's en shirts met reclame e.d. handmatig aanpassen (soort van Paint Editor) dan ben je langer bezig, maar dan moet je er ff goed voor zitten.

    Het zou vet zijn als je dat in de toekomst kunt sharen via Live. Ik heb geen iPod maar een iAudio MP3 speler. Ga eens kijken of ik die kan aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ jows

    Heb hetzelfde verhaalloopje :cool:.
    Ook na Fifa 2003, over gestapt naar de PES serie! En ervaar gewoon dezelfde mankementen als jij ook met Fifa hebt.

    Je wilt echt niets anders meer, echt waar...
     
  7. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Precies ik heb zelf ook al een paar matties van me, echte diehard fifa hoertjes aan de pes gekregen. Ik weet nog goed joh. Ik ging fifa bij hem spelen, 05 volgens mij. Leuke truukjes dit dat. Alleen je verdeding kwam niet van z''n eigen 16 meter af. Kijk dat is gewoon te nep weet je. Wil je een vette aanval opzetten via de flanken, sluiten je backs niet aan. Om je kapot aan te ergeren zeg.

    En het is echt niet zo dat je systeem die je standaard speelt altijd overwint. Soms moet je over de flanken of door het midden. Moet je gewoon de helboel omgooien. Zo realistisch. Pes heeft gewoon echte diepgang. Je moet goed nadenken wat je gaat doen. Je kan niet zomaar dood leuk met 4 spitsen spelen. Want je weet dat je dan achetr echt kwetsbaar bent. En je moet de kansen die je krijgt verzilveren. Want je krijgt er niet veel. Gister nog tegen een vriend. 2-1 verloren. Ik maakte de kansen niet. Hij krijgt er 2 ofzo en scoort ze.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook.
    Eng....8)

    Maar Fifa, tja, ze moeten het meer van de naam hebben heb ik het idee.
    Kwalitatief is PES gewoon beter als we het over gameplay gaan hebben.
    Dan heb ik het over het voetballen op het veld, qua opties is het ook altijd zo geweest dat ze beter waren(ontwikkeling, ML enzo), maar dat kan veranderen natuurlijk.
     
  9. Boes

    Boes Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zelf retegrappig om italiaans te spelen tegen een vriend die naast me op de bank zit, met een team als Inter Milan ofzo. Lekker 4 lange, kopsterke spitsen achterin zetten en constant verdedigen en vol op de counter met Martins of Adriano sprinten en dan vol in de kruising poeieren met Adriano, je tegenstander wordt helemaal gek, vooral als hij denkt de wedstrijd in handen te hebben omdat hij steeds aanvalt. Het siert PES echt dat dit soort speelstijlen mogelijk zijn, en je kan gewoon zelf kiezen hoe je écht wil spelen, vol op de aanval, via de flanken, opkomende backs, met een dominerend middenveld, of gewoon die counter opzoeken. Tof vind ik het ook om in de masterleague een heel team op te bouwen rond je speelstijl.
     
  10. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Vroeger speelde ik altijd standaard 4-3-3. Echt vol op de aanval en altijd via de vleugels. Maar dat werd een beetje gevaarlijk omdat ik steeds snelle counters tegen kreeg. Nu heb ik dus 4-4-2. Met 2 opkomende backs en 1 dm 2 cm en 1 amf. 1 ss en 1 cf. En de cm's duiken ook de flanken op. Zodat ik dus door het midden kan en over de vleugels.

    Speel zelf het meeste met Inter. Ben alleen niet helemaal tevreden over de verdeding. Matterazzi is net te langzaam.
     
  11. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Damn, al kostte dit spel 90 euro zou ik m kopen8)
    Maar wat je zegt over de opstelling 4-4-2 Don Juan heb je gelijk in.
    En dan in een ruit welteverstaan.
    Je kan er alles mee, zolang je maar CM's hebt die een bereconditie hebben en zowel verdedigend als aanvallend mee kunnen:cool:
     
  12. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Jep ik speel idd in een soort van ruit. Heb Cambiasso, Stankovic, Pizarro en Veron erin. Veron doen ik altijd Am. Die zit en overal tussen, mooie pasjes en goed schot.

    Aah kan niet wachten.....
     
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik ook niet! Ik speelde ook een keer met Ajax tegen een maatje van mij die ook wel aardig kan pessen. Mijn middenveld werd overlopen, 0-1 achter. Toen maar 4-4-2 gaan spelen met een ruit, zodat hij mijn middenveld niet meerk on overlopen (verloor veel duels).

    Uiteindelijk nog 1-1 gespeeld. Scoorde in de 80e minuut met een mooi afstandschot. Dan voel je je gewoon goed :D
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Heb vanmiddag even Fifa 2007 (voor de gewone Xbox) gespeeld en ik moet zeggen dat het best wel leuk was. Ze gaan echt de goede kant op, wel omdat precies alles van PES is na gemaakt. Zo krijgen spelers na een wedstrijd nu ook Exp. points. Het enige wat ik van EA niet snap dat ze zo weinig formaties er in stoppen, ze moeten je gewoon een formatie laten editten net als bij PES.

    De gameplay zelf is eigenlijk best in orde maar er zijn wel wat minpunten zoals dat je de bal vrij ver voor je uit speelt bij een sidestep/schaar. Op zich is het eigenlijk best knap dat ze van een misbaksel als Fifa 2004 binnen 3 jaar een redelijk goede game kunnen maken.
     
  15. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Koel, heb je nog gewonnen?:+
    En is het echt revolutionair? Of is het toch weer een copy van het vorige deel?
    En jij hebt vast met Ajax gespeeld? Hoe waren de spelers?
     
  16. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga eerst de twee demo's checken en dan kijken naar de gameplay want het maakt mij niet echt super veel uit dat er een paar competitie zijn geschrapt. Die zullen later toch wel komen voor 1200 microsoft points:9
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Zekers :+
    Als je Fifa 2006 hebt gespeeld is het niet echt revolutionair, als 2005 je laatste was wel. Maar PES blijft wel gewoon een stuk beter
    Ajax? Heb wat potjes met Fc Twente en Barca gespeeld
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als het niet revolutionair is verander tov. fifa 06, dan is het dus gewoon nog een slechte game |:-
    Of was de xbox 360 versie totaal anders dan de xbox versie?
    Maarja, ik wacht op een demo van fifa 07 :)
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Tukker in hart en nieren?8)

    Maar ik denk dat Fifa de strijd op de 360 gaat verliezen dit jaar, misschien nog op meerdere fronten.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kwa inhoudelijkheid van de game wel. Maar kwa verkoop niet. Fifa gaat gewoon als warme broodjes over de toonbank :)
     

Deel Deze Pagina