1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik zie (de nieuwe )schreens op gamespot.com te kijken maar zo denderend ziet het er niet uit... ik ga eerst toch bijde games zelf spelen en dan kopen!

    Je iet bijv duidelijk geen gras bij pes 6 wat op een next gen apparaat toch wel zeker thuis hoort! ook vind ik ze meer op fifa aan gaan de poppetjes glimmen?

    Dit gaat een moeilijke keus worden..(voor mij!
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat zijn nog de wat oudere screenshots. Niet de build die te spelen was op de X06. Konami heeft twee screenshots vrijgegeven van de huidige build.

    Er is overigens wel duidelijk een graseffect te zien. De poppetjes op de screens die je aangaf glimmen idd een beetje, maar op de screenshots die Konami vrij heeft gegeven niet.

    Ik vind het dus allemaal nog maar vaag. Hier trouwens een stukje van de preview van Gamespot:

     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dus PES 6 is langzamer dan PES 5 of de veranderingen/ ontwikkelingen zijn minder snel? In het eerste geval goed nieuws voor mensen die van intens realisme houden, maar ik vind het maar gaar. Ik hoef de snelheid van fifa niet te hebben, maar een beetje tempo maakt het toch wat interessanter, vind ik. Ik heb PES 5 niet erg veel gespeeld, dus misschien oordeel ik verkeerd.

    In het begin zeggen ze dat ze zowel Fifa als PES hebben kunnen spelen, waarom staat dan nergens de vergelijking? Of heb je dat gedeelte weggelaten?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Klinkt goed, het lijkt erop dat de game mooier zal worden dan hij was in Leipzig. Daar was ik persoonlijk eigenlijk al tevreden mee (afgezien van het publiek), dit is alleen maar beter. Maar ik had toch gelijk, Chelsea is vervangen door ManU, die heeft nu wel licenties en Chelsea niet meer volgens mij.
     
  5. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat Fifa 07 (xbox) behoorlijk lekkerder speelt dan ik had gehoopt. Hij speelt iets te snel (zeker als je PES/WE gewend bent), maar gelukkig kan je de snelheid verstellen. Nu zit ik nog te twijfelen welke ik zal halen voor de 360 :\
     
  6. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je na gaan als je die van de xbox al lekker vind spelen moet de 360 helemaal lekker zijn wat dat is een hele nieuwe gameplay engine zijn\

    ik kan niet wachten tot de 26e dan gouw naar de winkel en fifa 07 kopen en dan lekker game
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Het is mooi dat de voetbalfans op dezelfde dag hun lievelingsgame kunnen gaan halen.

    Dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd, beide games exact op dezelfde dag. Ik ga persoonlijk -hoe onverwacht- voor PES6 maar ik zal zeker weten Fifa 2007 op de 360 gaan uitproberen.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Voor mij precies hetzelfde. Het voordeel van Fifa07 is dat er begin oktober een demo op Marketplace verschijnt. Misschien released Konami die ook wel op dezelfde dag :D
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Fifa 07 speelt zeker beter dan de voorgaande edities, maar toch ontbreken er nog een hoop dingen. De AI is bijvoorbeeld bedroevend. Ik won mijn eerste potje op Professional met 4 - 1. Met simpel tikken kom je zo door de verdediging. De mannetjes staan dus nog steeds niet goed op hun plek en lopen de ruimtes niet goed dicht.

    Leuk is dat je nu wat onrustige momenten voor de goal kunt hebben. De keeper laat wel eens wat los.

    Het geluid vond ik ERG goed (dat zal in de 360 versie alleen nog maar beter zijn).

    Ik geef Fifa 07 voor de PC een 7.0

    + Leukere gameplay
    + Erg goed geluid
    + Leuke momenten voor de goal

    - Bedroevende AI (te makkelijk)
    - Geen totale controle

    Als de 360 versie bovenstaande punten verbeterd, dan kan die dus op een 7.5
    รก 8 uitkomen (of als hij helemaal perfect is natuurlijk nog hoger). Alleen weet je het niet. Misschien zuigt de nieuwe engine wel. Afwachten dus.

    Nu even wachten op de Fifa 07 & PES6 demo voor de 360.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  10. MoBiLe SuiT

    MoBiLe SuiT Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    leuke recensie
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dank u... Dank u...
     
  12. tjeerd4789

    tjeerd4789 Active Member

    Berichten:
    689
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand gewoon duidelijk het verschil uitleggen tussen fifa en pro evo??
     
  13. massai

    massai Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    het verschil, wat ik vind, tussen FIFA en Pro...

    IK speel FIFA al vanaf FIFA 97 maar ben toch ook, net als vele, een paar jaar geleden over gestapt naar Pro....maar goed het grote verschil...

    Zoals je waarschijnlijk al vaker hebt gelezen vind ook ik dat Pro realistischer aanvoelt, je hebt veel minder standaard situaties als in FIFA. Daarmee bedoel ik als je met Pro 100 goals maakt zal er bijna geen 1 hetzelfde zijn, als je met FIFA 100 goals maakt dan maakt dan zullen ze vrijwel allemaal hetzelfde zijn uit standaard situaties....het is niet voor niets dat FIFA veel dingen probeert na te doen van Pro, niet dat dat uitmaakt ik bedoel "beter goed gejat als slecht bedacht" maar toch, het lukt FIFA gewoon niet....
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    PES6

    Pro Evolution Soccer heeft fantastische en heel uitgebreide gameplay. Je kunt echt je eigen systeem neerzetten en zo spelen. In tegenstelling tot Fifa heeft het ook echt effect. De balphysics zijn geweldig, dus niet zomaar uit de draai schieten, want dan krijg je een afzwaaier....

    Je moet echt tactisch spelen, gaatjes zoeken om een goal te scoren, net als in het echt. Ook maakt de tegenstander wel eens foutjes (ook de AI) door bijv. verkeerd of te zacht terug te spelen, waardoor je voor je man kunt komen en evt. alleen op de keeper af kunt gaan. Dit komt zelden voor, maar maakt het wel realistisch.

    Je kunt op alle mogelijke manieren scoren, keeper passeren, stiftjes, noem maar op. Als je scoort heb je echt zoiets van "VET!". Je kunt met een mazzeltje scoren door te schieten waarna de bal van richting veranderd en in het doel rolt.... De keeper blijft dan ook echt stilstaan en kijkt de bal het doel in. Lijnrechters lopen op het veld, scheidsrechter was er sowieso al...

    Je moet het even leren (het is minder makkelijk dan Fifa, omdat je complete vrijheid hebt). PES heeft veel meer detail dan FIFA, polsbandjes, haarbandjes, verschillende voetbalschoenen.

    Het geluid is echter minder. Ze hebben geen soundtrack zoals Fifa die heeft. De presentatie (menu's) laten ook te wensen over, maar zijn wel duidelijk. Ook heeft PES niet alle licenties.

    Wel van de Eredivisie, Serie A, Premiera Division en France Ligue 1. De teams in de Bundesliga en Premier league hebben wel de correcte spelersnamen, alleen de teamnamen kloppen niet en de logo's van de teams zijn niet authentiek. Deze kun je echter wel aanpassen met de ingebouwde editor.

    De teams die in bovenstaande leagues (Engeland, Duitsland) wel correct zijn, zijn Bayern Munchen, Manchester United en Arsenal.

    Verder heb je nog een hoop Rest Of World clubs, zoals Anderlecht, FC Porto, Galatasaray, FC Kopenhagen, noem maar op. Uiteraard zijn ook 90% van de landenteams vertegenwoordigd met officiele licentie (ook Nederland met het officiele tenue)

    Ook de stadionnamen zijn niet altijd correct. Gelukkig is alles te editen bij PES, dus met een half uur heb je de teamnamen, leaguenamen, cupnamen en stadionnamen aangepast.

    pluspunten

    - Fantastische gameplay (mits je er genoeg tijd in steekt)
    - Lange levensduur (PES5 speel ik nog bijna elke dag)
    - Verschrikkelijk veel animaties
    - Ball en spelerphysics (geen onmogelijke goals)
    - Alles is te editen, dus ook transfers kun je handmatig uitvoeren, zelfs de gezichten van de spelers kun je bewerken. Mocht Roger van Ajax zijn kop kaalscheren, kun je zijn haar weghalen. Dan blijf je dus up-to-date.

    Minpunten

    - geluid (vooral muziek) --> het geluid is nu wel verbeterd, moeten we nog horen.
    - Voor sommigen de graphics (al vind ik ze beter dan Fifa > neutraler, echtere rustigere kleuren)

    Fifa

    Fifa, tja daar hoeven we weinig over te zeggen. Het is afwachten wat hun nieuwe engine doet met Fifa07 op de 360. Het ontbreekt Fifa iig altijd aan de gameplay. Geen realistische wedstrijden. Spelers die niet goed lopen, makkelijk te scoren, noem maar op. Fifa 07 op de xbox heeft iig weer de gebruikelijke minpuntjes. Spelers die je niet aanvallen als je stil blijft staan. Altijd scoren vanuit bepaalde hoeken. Geen echte vrijheid.

    Pluspunten

    - fantastische graphics (volgens de meeste mensen)
    - volledige licenties (de Xbox 360 versie heeft echter maar 7 leagues, waarvan 1 league alleen Juventus heeft > Serie B).
    - geweldig geluid en dito soundtrack

    Minpunten

    - Slechte gameplay (vergeleken met PES)
    - Slechte AI (geen driehoekjes die de spelers automatisch maken, zodat ze aanspeelbaar zijn e.d.)
    - Weinig opties om echt je tactiek aan te passen
    - slechte physics (bal komt hard neer en versnelt vaak), spelers kunnen scoren uit onmogelijke hoeken en onmogelijke situaties.
    - weinig realisme
    - animaties (al ben ik zeer benieuwd hoe de nieuwe engine van Fifa07 het doet)



    Kortom, het hangt ervan af wat jij belangrijk vindt. Vind je gameplay en realisme het belangrijkste, ga dan voor PES. De animaties zijn VELE MALEN beter dan FIFA en dus komt het spelletje authentieker over. Na verloop van tijd wordt het echt een uitdaging. Geen 10-0 uitslagen zoals bij Fifa, maar nipte 0-1 of 1-2 overwinningen als je tegen waardige tegenstanders op het Xbox Live! of tegen de AI speelt (wel op 5 a 6 sterren).

    Vind je graphics en geluid belangrijker en wil je echt "alles halen" uit je Next-Gen console, dan moet je voor Fifa 07 gaan.

    Wacht de demo's af. De demo van Fifa 07 komt 13 oktober op Marketplace als het goed is. Kijk hoe die speelt. Ik kan je garanderen dat je PES6 helemaal geweldig vindt, al moet je het wel even een kans geven. Speel het gewoon vaak en je gaat het steeds vetter vinden. Als je daarna Fifa aanraakt, wil je nooit meer een andere Fifa spelen.....

    Velen zijn je voorgegaan....
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik wacht wel op Acua Soccer 4.
     
  16. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kun je nou zeggen dat fifa voor de 360 een slechte IAheeft je heb het niet een s gespeelt en nog iets fifa voor de 360 is ToTAAL niet te vergelijken met de Current Gen als ik jou was zou ik nog ff w8ten met je oordeel over de 360 versie
     
  17. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit was een algemeen conclusie voor de laatste jaren.
    Daar staat niet 'Fifa07' in zijn post ;)
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De vraag was het verschil tussen Pro Evo en Fifa. Er is niet gesproken over welke versie het gaat, hij heeft het over de bestaande versies. Dat is toch wel duidelijk als je goed leest. Niet zo schreeuwen.

    En laten we a.u.b. niet doen alsof EA nu voor het eerst gouden bergen belooft hoor. Ik hoor elk jaar wel van EA dat de nieuwe Fifa GEWELDIG is, alles is nieuw alles is beter. Die gelofte wordt elk jaar dik gebroken met een spel dat miniem verbeterd is maar qua gameplay niet in de buurt komt van PES. EA is voor mij schuldig tot het tegendeel is bewezen.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Als je goed leest zeg ik dat ik nog wel moet zien hoe de 360 versie het doet. Wachten op de demo! Dus niet zeuren.....

    Ik geef eerlijk aan waar hij naar moet kijken en zeg hem dat hij moet beslissen a.d.h.v. de demo's en wat hij belangrijk vindt.

    Zoal Cyrax al aangeeft heb ik het over de xbox versie en mijn verwachting voor de 360 versie. Ik geef eerlijk sterke en zwakke punten aan (want die heeft PES ook).

    En dan nog iets

    Hoe weet jij dat dan, dat hij ECHT TOTAAL ANDERS is? Omdat ze het zeggen? Heb jij de 360 versie gespeeld? Dus niet mouwen.....
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  20. Dordtenaar

    Dordtenaar Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina