1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is idd goed dat ze demo' s uitbrengen. Daarom ga ik geen FIFA 07 kopen, en dat heeft me geld bespaard.
     
  2. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Wel leuk dat je een plaatje van een vroege versie van de ps2 laat zien mars. Hahaha grappig zeg.
     
  3. NamQo

    NamQo CR

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vond fifa altijd nep uitzien, maar dat is mijn mening. bij pro evo heb je altijd het gevoel dat je naar n wedstrijd kijkt, bij fifa klopt er niks van
     
  4. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch namen veranderen bij PES6? En wat ik een beetje jammer vind dat bij reclame bordjes langs de wedstrijd alleen konami staat, maar bij dat plaatje hier boven staat Coca cola enz.
     
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hierin ben je serieus?!
    Dicht bij PES komen, vind ik het TOTAAL NIET!
    Om maar te beginnen met het mannetjes wisselen...
    Loopt niet lekker, wat ik bij PES wel vind. Het is mogelijk om met PES de laatste man te selecteren ZONDER dat de bal in de buurt is.
    Hierdoor kan ik vaak met mijn laatste man, de gaten dichtlopen.

    Om maar meteen met verdedigen door te gaan. De Slidings vind ik ook maar vreemd.
    Bij PES zijn er verschillende variaties van slidings, die ook altijd uit te voeren zijn!
    In de Fifa '07 demo probeerde ik nog wel eens voor de bal te slidingen zodat de pas niet zou aankomen.
    Helaas is dat niet mogelijk, en moet je daadwerkelijk bij de BAL in de buurt zijn wil je een sliding maken.
    Beetje jammer...

    Verder het schieten op goal. Ook niet helemaal mijn ding, hoewel ik daar géén commentaar op geef.
    Het is nu eenmaal niet alá PES, en aangezien ik dat gewend ben vind ik het in de DEMO maar vreemd schieten.

    Ballen die overgespeeld worden komen altijd aan! Zelfs een lange bal, die je bij PES écht zorgvuldig moet passen, wordt in de DEMO moeiteloos over 30 meter gegeven.

    Natuurlijk zijn er ook positieve dingen...
    Het ziet er heerlijk uit. Voornamelijk de tussenfilmpjes zijn gaaf hoor!
    Ook het geluid is HEERLIJK! Dat clublied van Manchester wordt gewoon gezongen! :D
    Écht een Top punt van deze game... Hoop dat dit zo bij alle beetje fatsoenlijke clubs is.

    @ NamQo

    Mee eens. Fifa ziet er goed uit! Daar zeg ik niets van...
    Toch vind ik PES er realistischer uitzien, qua wedstrijd.

    @ Qontroller

    Beetje jammer....
    Dat de eredivisie en nog heel wat meer competities eruit zijn gehaald in de 360 versie...
     
  6. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er nou helemaal geen eredivisie meer in, of was dat alleen voor online? Want anders dan is mn keuze wel gemaakt, vind t altijd leuk om met Nederlandse clubs te spelen. Verder is het schakelen tussen mannetjes idd niet top. Maar zeg zelf FIFA komt meer in de buurt, FIFA 03/04 of PES4 was geen keuze. FIFA was gewoon niets vergeleken bij PES. FIFA 05/06 (met name 06) waren al iets beter maar keuze blijft voor PES5. Nu merk ik dat FIFA toch echt wel beter is geworden dan de jaren daarvoor en al veel meer over voetbal gaat.

    Zeker aangezien de tijd die je erin moet steken om een beetje een balletje in de goal te kunnen krijgen met een goede opbouw bij PES5 al veel langer was, en bij PES6 nog langer zal zijn. Ik heb niet zoveel tijd om aan die game te besteden, en bij FIFA is het veel meer van oppakken en kunnen spelen, en dat is de keuze tussen FIFA en PES. PES is realisme en FIFA gaat voor het ballen. En als je de ene game speelt en dan eens de andere probeert dan voelt dat niet goed. FIFA speelt gewoon heel anders dan PES. Ik heb al zo een tijd PES niet gespeeld dat ik niet meer dat gevoel heb en daardoor anders kijk naar FIFA denk ik.

    EDIT\ Nou beetje lopen rondzoeken op internet, schijnt dat 360 maar 7 (eigenlijk 6, want 1 daarvan is Serie B met alleen Juventus) leagues heeft ipv 23 bij de xbox en ps2 en de helft minder aan voetbaltempels.... Lijkt mij een zeer domme actie van EA, iedereen kiest dan voor PES ipv zo een half spel als FIFA 07....
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Om nog meer mensen te overtuigen:

    http://www.jeux-france.com/downloads6680_video-pro-evolution-soccer-6.html

    Ziet er dus echt niet lelijk uit, 3d publiek, mooie cutscenes die wel iedere keer anders zijn (afhankelijk van waar de speler staat). Ook het geluid is behoorlijk verbeterd! Dit wordt hem 500% zeker.

    Vergelijk de gameplay in de filmpjes eens met de gameplay van Fifa... Dan zie je gewoon dat Fifa jaren achterloopt. Alles gaat zo vloeiend bij PES. En de nieuwe netten bij PES6, zoooo... die zijn vet geanimeerd!
     
  8. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    De demo van fifa vond ik zeker niks. Maar dit vind ik nou ook niet echt fantastisch. Eigenlijk vind ik het er nog slechter uit zien dan fifa(qua animaties en dergelijke)
     
  9. mark8925

    mark8925 Guest

    totaal niet mee eens.. kijk eens hoe vloeiend alles in elkaar overloopt.. _O_ maar de kracht van pes is natuurlijk vooral de gameplay en dat kun je pas ervaren als je het spel zélf speelt.. maar veel mensen(lees: fifa fanboys) willen het gewoon niet proberen want: "fifa is veel beter", "fifa ziet er veel mooier uit", "fifa heeft echte namen pes niet" , etc etc .. maja ik zit er niet mee moeten ze natuurlijk zelf weten.. als ik maar weet dat pes de koning van de voetbalspellen is .. fifa 07 is misschien qua gameplay net zo ver als pes3.. sterker nog misschien is pes3 nog wel beter \o/
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Fifa 2007 is niet beter dan PES3. Nee echt niet, Fifa loopt lichtjaren achter op PES op het gebied van gameplay en feeling voor het spelletje. Mensen zeggen dat ze geen tijd hebben voor PES. Omdat het teveel tijd kost om een goal te maken. Dat noemt men voetbal, in het echt gaat het ook om de momenten, de steekpass op het juiste moment. Dat was in PES3 al beter dan in de nieuwste Fifa.
     
  11. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    maar toch ik bond de fifa demo toch best strak veel geile grahpix
     
  12. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Pro Evo heeft gewoon totaal geen stijl. Bij Fifa heb je veel mooiere menu's en altijd een geweldige soundtrack. Bij pro evo valt dat wel even tegen... Bovendien lijkt konami niet in staat te zijn om dit product te promoten... Lelijk hoesjes, geen of nauwelijks reclame... Vind je het gek dat Fifa beter verkoopt? En ik denk dat iedereen aan 1 footie per jaar wel genoeg heeft, en helaas voor PES is dat dus Fifa.

    Wat ook meespeelt is dat veel mensen (ik ook) Fifa al jarenlang ieder jaar spelen, dan merk je echt heel duidelijk hoeveel beter het elk jaar weer is... Wat wel jammer is, is dat er af en toe jaren zijn waarbij NL en de eredivisie niet inzit, verder valt er niks op aan te merken.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dus het product zelf is voor jou slechts bijzaak. Het gaat om hoe het er uitziet en hoe het product gemarket wordt. Ik vind dat toch wel een hele oppervlakkige manier van beslissingen nemen. Ik begrijp best dat heel veel mensen Fifa kopen ipv PES, omdat ze PES door de slechte marketing niet kennen, maar om nog steeds Fifa te kopen als je beide producten uitgebreid hebt getest, met de reden dat Fifa beter reclame maakt en er in de bijzaken beter uitziet, vind ik raar.
     
  14. Tjop21

    Tjop21 Forza Waalwijk

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop toch echt dat je het niet over fifa hebt want daar is ongelooflijk veel op aan te merken :9
     
  15. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    typisch antwoord, jij geeft allemaal randverschijnselen als argument aan, het hoesje, het menu, de muziek

    allemaal onbelangrijke dingen in een voetbal spel

    Gaat om de gameplay en daar loopt pes gewoon ver vooruit en zal dat nog wel even blijven. Op het moment dat Fifa vloeiend aanvoelt en houterig dan worden ze pas een bedreiging

    uiteraard zullen ze altijd beter blijven verkopen, want EA stopt nu eenmaal zoveel geld in promotie van een wanproduct
    Zodanig dat het grote gros mensen, die niet te veel willen weten en denken, het spel toch wel kopen.
     
  16. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren op de ps2 winning eleven 10 zitten spelen. (japanse PES6 voor de noobs, de versie die ik gisteren zat te spelen was gelukkig engels gepatcht.) Wat was dat godverdomme wennen zeg, na een jaar FIFA te hebben "moeten" spelen. Ik kreeg klop van die maten van me, niet te kort. Opzich wel een fijn spel. Alleen de bal afpakken van je tegenstander vond ik tegenvallen. Normaal als je R1 + X ingedrukt houd, jaagt ie zelf op de tegenstander met de bal. Dat deed ie nu ook wel, maar toch pakte hij m steeds op 1 of andere manier niet af. En het schieten op doel. Er is veel meer "gevoel" bij gekomen. Je moet echt je schiet-knop precies goed indrukken wil je een goed gericht schot op doel maken. (dus of de knop "toucheren", of juist lang ingedrukt houden. Wijk je hier van af dan schiet je m de 2e ring in). Verders kreeg ik gelukkig wel me PES-gevoel weer terug. Alleen wel jammer dat ik m op een ps2 speelde. Maar wat zijn we met die 360 verwend mensen. Ik vond de graphics niet om aan te zien. (beetje jammer dat ik ook gisteren me maten, zelfs na 2 kratten Heineken, niet kon overhalen een 360 aan te schaffen. Ze wachten op de ps3 :'-( )
    LAAT PES6 MAAR KOMEN!!!!!!!!
     
  17. F-R Forevfer

    F-R Forevfer Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt wel wat biba zegt. Als je het spel niet kent dan ga je waarschijnlijk voor FIFA omdat de marketing van pes gewoon echt slecht is.
     
  18. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zei ik ook in m`n laatste zin ;)
    Konami stopt te weinig in de marketing, maar de mond op mond marketing is de beste en daardoor wordt de pes serie bekender en bekender
     
  19. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zal best. En ik ben zeker geen fifa-fanboy. Ik was een fan van fifa maar deze nieuwe demo kan mij niet bekoren. Maar deze PES filmpjes ook niet. Beetje houterig vind ik het.(wel beter dan fifa btw)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Even serieus, Fifa verkoopt alleen maar beter door mensen als jij. Mensen die meer geven om een mooi hoesje en vette muziek. Dat Fifa 2007 is gewoon een wanprodukt, het heeft geen zak met het mooie voetbal te maken. Deze versie stelt echt niets voor in vergelijking met PES6. Sterker, PES3 is zelfs more about soccer dan Fifa 2007.

    Ik heb Fifa 2007 een behoorlijke tijd getest, vandaag ook weer ff. Het is gewoon belachelijk slecht allemaal. Ik ook had verwacht dat het wel beter zou zijn dan dit, maar dit zo vreselijk slecht. Check mijn beschreven minpunten in het Fifa 2007 forum en vertel jij me maar wat er niet van waar is. Er is niets vloeiends in die game te vinden.

    Iedereen heeft het over de slechte marketing van PES maar heeft dat met kwaliteit van het spel te maken. Kan Konami er iets aan doen dat er zoveel blinde kippen rondlopen. Die blij zijn met een dooie mus die al een eeuw aan het rotten is? Want dat is Fifa, zo statisch als de kolere en een potje onrealistisch, dat wil je gewoon niet weten.
     

Deel Deze Pagina