1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mooi stukje tekst alleen hoordt het niet in dit topic thuis :D


    basovich was mij voor :)
     
  2. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ik wil ook eens de verschillen aantonen van pes5 en fifa06 daar kunnen we ons dan op focussen en discussieren wat er allemaal beter moet en kan
     
  3. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Twee spellen vergelijken die nog niet uit zijn, en dan hopen dat het een populaire thread wordt...

    Ach, ik zal PES6 kopen en FIFA niet, dus dat is 1-0 voor PES.
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    ik vind pes de betere game maar fifa heeft de licenties .

    het maakt mij niet zoveel uit welke de betere game is want ik koop ze allebij :)
     
  5. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Pro Evolution Soccer 6 komt langzaamaan vanaf de ontwikkelstudio in Japan richting Europa. De naam Winning Eleven 10 wordt weggepoetst en een ietwat verbeterde versie moet op de Games Convention later deze maand in Leipzig speelbaar zijn. Tot die tijd zijn er weer wat kleine opvallendheden in een magazine verschenen.

    Allereerst zijn de animaties in Pro Evolution Soccer 6 nog veelzijdiger én nuttiger. Spitsen kijken naar de hemel als ze een kans gemist hebben en verdedigers klimmen op de rug van spitsen om ballen weg te koppen. De balans tussen verdedigen en aanvallen is tevens weer wat beter afgestemd, wat een nog interessantere gameplay oplevert bij het botsen van speelstijlen.



    Een ander nieuw feitje is de manier waarop met het weer omgegaan wordt. In Pro Evolution Soccer 5 kon (of kun, iedereen speelt het nog!) je kiezen uit verschillende weersomstandigheden. Pro Evolution Soccer 6 gooit hier nog iets bovenop door het weer in een wedstrijd te kunnen laten veranderen. Beginnende met een lekker zonnetje, kun je aan het eind van de wedstrijd de wasvrouw best een mand vol zwarte modderkleren moeten overhandigen. Ook heeft het weer meer invloed op de manier van spelen dan in het vorige deel.

    Wanneer de verschillende media Pro Evolution Soccer 6 op de Games Convention nog beter hebben kunnen spelen, druppelen de ervaringen en kleine feitjes absoluut weer binnen. De preview waar de informatie van nu vandaan komt, noemt Pro Evolution Soccer 6 in ieder geval 'formidabel' en dat is weer een geruststellende bewering voor de Pro Evolution Soccer-fans.


    kijk dit maakt de pes6 nu weer een stap realistischer. hopelijk gaat ea hier kunnen op reageren
     
  6. basovich

    basovich Guest

    alle europese clubs en alle landen hebben nu licentie bij PES 6:)..
     
  7. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa maakt de laatste jaren alleen maar gare rot games ookal hebben ze mensen van PES binnengehaald maar ik verwacht dat het wel een keer verandert..

    PES ben ik ook niet kapot van pes 2 t/m 4 was goed daarna beetje bij beetje slechter 5 vond ik niet geweldig en pes6 is vind ik nog minder dan 5

    we zullen zien wat de toekomst te bieden heeft
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamer.nl/doc/33719

    als je hier die 2 filmpjes ziet, vind ik dat er niet te veel verandering is gekomen. ik zie dat je nog altijd gemakkelijk naar doel kunt gaan zonder veel problemen.

    ook hoop ik dat dit geen filmpjes zijn voor de xbox360 anders zie ik het somber in met gfx
     
  9. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van mij heeft winning eleven 10 kunnen spelen = pes6
    zijn mening het was wel de pc versie!

    Ok, ik heb Winning Eleven 10 kunnen spelen.
    coole intro. Ook de afbeeldingen in de menu's zijn anders.
    Tot mijn verbazing hebben de AFS files in WE10 dezelfde naam, dus in principe zou je die moeten kunnen patchen. , ik heb tot nu toe alleen nog maar de dr watson optionfile geprobeerd en geen probleem, dat werkt ook prima met WE10.
    Ook kitserver werkt met WE10, althans zo staat toch in de readme, zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Dus wat betreft patchen zou dat moeten gaan alleen vraag ik mij af of er ook WE10.exe"s bestaan van pakweg SP3.0 if powerpatch. (van JPL althans niet).
    de gameplay dan...
    Ik heb een match gespeeld Belgie (ik) - Tjechie, 0-0 en dan verloren met penalties. Spijitg want ik had wel het overwicht in die match
    Op het eerste zicht speelt het identiek, al heb ik het gevoel dat het dribbelen iets vlotter gaat, reactie is precies ietsjes beter, ook de CPU is bewegelijker., vooral aan de flanken.
    Nu heb ik heel weinig de originele PES5 gespeeld en kan het ook zijn dat de stats van de spelers daar hoger staan dan in de verschillende patches.
    Wat mij vooral interesseerde is de ref en de eerste indruk is positief, tijdens een sprint alleen naar doel ben ik vastgehouden en gevallen en de CPU kreeg toch al geel. Ik was wel alleen door, maar de CPU heeft niet getackeld ik vond geel een terechte beslissing.Ik mocht er eigenlijk ook vrij stevig invliegen zonder dat hij floot voor het minste.
    Nu kan dat wel toevallig zijn, ik moet echt meer matchkes spelen om daar zeker van te zijn.
    Van ML, League of online weet ik nog niks, ik heb alleen nog maar een matchke gespeeld.
    *edit*
    Ok, nog een matchke gespeeld en nu heb ik toch wel het gevoel dat WE9 ietsjes sneller speelt, en vooral... de ref laat veel meer doorspelen. Ik kan moeilijk een voorbeeld geven van een situatie, maar in het algemeen zit er meer vaart in de match, balvoordeelregel wordt veel beter
    De spelers staan vooral steviger op hun poten, laten zich zo snel niet vallen. Meer duels zeg maar...
    Bijvoorbeeld in een duel jij doet een sidestep, je passeert hem maar de CPU haakt u nog half waardoor je licht struikelt maar niet valt. Je bent toch nog sneller op de bal dan de CPU en de ref laat doorspelen. In PES5 heb je een grote kans dat hij het spel stillegt.
    Eigenlijk verwachtte ik nog een fout in die situatie omdat ik gewoon ben om PES5 te spelen.


    dat ziet er goed uit
     
  10. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik ook PES6 = WE op de ps2 al een 2 maanden ... alleen ik heb niet het idee of ik een nieuwe versie van pes aan het spelen ben...

    je loopt op 6 * heel makkelijk door de verdediging heen constant!!

    komt nogeneens bij dat 6* echt gewoon heel erg makkelijk is win vaak met 3 of 4 doelpunten verschil... nou is dat met oog op de multiplayer of online niet zo heel erg maar het maakt de master league voor mij natuurlijk een heeel stuk minder leuk aangezien je eigelijk altijd over de tegenstander heen walst :confused:

    de keepers zijn helemaal belachelijk mischien dat makkelijk scoren maar de keeper pakt 9/10 gewoon weg helemaal niets... simpele ballen gaan er in...

    en soms pakt hij hem... dus je kunt niet echt op je doelman vertrouwen laat ik het zo zeggen.... en dat is gewoon weg vervelend..
     
  11. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm maja dat is minder mooi nieuws maar we kunnen natuurlijk de ps2 versie niet vergelijken met de xbox360 versie.
    en er zit nog eens een goede 5-6 maand tussen.
    ik heb er vertrouwen in zoals ik ook heb bij fifa07.
    ik koop ze gewoon allebei zo kun je echt zeggen wat de beste game is *)
     
  12. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    IDD laten we hopen op 2 goede games :)
     
  13. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    yep en ook echte next-gen games en niet gewoon ports met opgelapte gfx
     
  14. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    mee eens
     
  15. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ten eerste geen voetbal"freak". heb Fifa World cup dit jaar wel gekocht. vond het een heel leuk spel. was er online alleen niet super in. ik vond dat er veel te veel ruimte werd vrijgelaten voor "gedekte" spelers. waardoor de bal vaak nog in de voeten rolt door een paas. en het andere vervelende vond ik dat een lob bal eigenlijk altijd scoort. dus het was nu ook niet aantrekkelijk om de keeper uit te laten komen. maar als een speler dichtbij komt scoort deze ook bijna altijd.

    het schietsysteem vond ik ook niet super bij Fifa, je moet je schotknop even ingedrukt houden om precies op het goede moment loslaten. ik ben bij de oude fifa's gewend 2 keer te tikken op de schotknop. net als koppen. dit is natuurlijk ook een kwestie van gewenning.

    Ik kijk erg uit naar PES. maar zou een spel als deze iets voor mij zijn? een gematigd voetballiefhebber?
     
  16. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Pes wint het van fifa. Waarom?? Omdat het een voetbalgame is die je het gevoel geeft dat jij echt in control bent. Dat jij beslist waar de mannetjes heen gaan, wie jij diep stuurt etc etc. Je kan gewoon bijna het gras ruiken zo echt is het.

    Niet zoals bij fifa dat een bal altijd aankomt, of dat het gefocust is op prachtige moves en passeer bewegingen maar je eigen verdeding op de rand van de 16 blijven hangen waardoor er een super groot gat tussen middenveld en verdedigin onstaat.

    Tuurlijk fifa heeft de licenties de leuke soundtracks enzo maar het gaat om het gevoel. Het gevoel van wauw!! Check die speler gaten trekken!! Of een bal compleet verkeerd in passen. Sommige potjes zijn gewoon zo spannend dat je maar een paar kansjes krijgt en die moet benutten. Niet zoals bij fifa dat alles heen en weer gaat.

    Nee Pes is de shit.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb hier toch nog wel wat comment op eigenlijk. Ik speel al jarenlang deze serie, en bij elk nieuw deel voel ik direct het verschil in vergelijking met het vorige deel. BIj het spelen van WE10 was dat niet anders. PES5 is heel anders dan dat WE10 is. Daar kun je eigenlijk niet omheen, de hele pace van het spel is anders.

    Zonder zelf verder op te willen scheppen ben ik een redelijk goede PES speler en speel zowel online als offline toernooien waarbij ook de grote PES spelers aan meedoen. Ik doe daar verder niet onder voor die jongens en kan goed meekomen. Ik wil niet zeggen dat ik op 6* echt heel veel verlies, maar zo gemakkelijk als dat het voor jou is dat gaat mij niet lukken. Double Dribble (om maar even iemand te noemen) ken ik persoonlijk en daar speel ik regelmatig tegen of samen met hem en volgens mij loopt hij ook niet zo super easy door de verdediging heen bij de CPU op 6*. Blijkbaar ben jij dan veel beter, en zou je echt eens een keertje mee moeten doen aan een toernooi, misschien kun je dan meedingen om de prijzen.

    Bedenk je wel dat er blijkbaar veel spelers zijn die niet dat hoge niveau van jou hebben (zoals ik zelf blijkbaar) en die vinden 6* wel voldoende tegenstand. Ik wil niet zeggen dat het echt zwaar is om te winnen hoor, maar van de 10 wedstrijden op 6* win ik er misschien 8. Ik noem het makkelijk als ik ze alle 10 win met meer dan 3 goals verschil.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zal mijn ervaringen die ik heb opgedaan met WE10 even op een rijtje zetten (en dan vooral de verschillen tussen PES5):

    - WE10 gaat een stuk sneller, ik zou het bijna arcade noemen.
    - In WE10 ligt de nadruk vooral op de aanval, de verdediging is onderschoven kindje, het scoren is gemakkelijker omdat verdedigen lastig is (vooral tegen menselijke tegenstanders
    - De lob met de rechtertricker is niet meer zo heel hoog, probeer hem niet meer te maken randje zestien met een opkomende keeper, want hij gaat er dan bijna nooit meer in.
    - Keepers zijn betere lijnkeepers maar ze komen nog steeds uit met een enorme bocht waardoor 1 vs 1 op de keeper bijna altijd een goal is.
    - Animaties zijn beter, de snelle vrije trap is een toffe gimmick en ook nog een bruikbare (wel richting geven)
    - Dribbelen is makkelijker geworden, waarschijnlijk omdat het verdedigen gewoon moeilijker is geworden.
    - De hoge doorsteekbal is nu met veel meer gevoel te geven (zoals in PES:cool:, ook over de korte afstand. In PES5 ging die bal bijna altijd naar de keeper.
    - Het passen gaat gemakkelijker, wat eigenlijk jammer is. Nu kun je gewoon wat drukken en komt de bal vaak toch wel aan. De afstand tussen spelers die weten wat ze doen en degene die vaak de oplossing niet meer zien is dus kleiner geworden.

    Al met al is dit de kleinste stap voorwaarts tot op heden in deze serie. Hij is beter dan PES5 maar heeft ook mindere kanten. Dat is jammer maar PES6 hoeft niet zo te worden. Er zijn altijd verschillen tussen WE en PES. Ik hoop dat de snelheid wat gematigd gaat worden. En dat de balans wat beter gaat zijn tussen aanval en verdediging. Dan hebben we een topgame.

    Oh ja,

    Fifa trekt mij totaal niet, ik heb laatst geprobeerd om de nieuwe FIfa eens te gaan spelen maar ik blijf het toch niets vinden. Het is een simplistische voetbalgame zonder veel diepte. Fifa World Cup is het nieuwste deel en die heb ik een paar dagen geprobeerd. Het spel mist toch echt de diepte van WE/PES, en zal dat ook nooit vinden. Sommigen houden meer van gewoon een potje voetbal en dan is Fifa vast een betere keus. Ik ben een voetbalfanaat en streef naar realisme... Dan moet je toch echt bij WE/PES zijn.
     
  19. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig cyrax reageert
     
  20. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga voor PES 6 maar ik vond de demo van Fifa 06 wel mooi eruit zien maar is te simpel...
     

Deel Deze Pagina