1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hangt ervanaf wat je wil. Rond de 999 euro heb je al een HD-ready scherm.

    Wat is er zo mooi aan de graphics van Fifa? Serieus? Geen detail op het veld, het veld is te groot t.o.v. de spelers. Er gebeurd weinig. Alleen de spelers zien er wel netjes uit. De cutscenes zijn nep en niet ingame.... Dan kun je ook zeggen dat je Command & Conquer 2 mooi vindt (hadden ook computer animated graphics....

    Laat je daar niet door leiden, maar door de gameplay!

    Ik zal zo een plaatje posten waar goed het verschil te zien is tussen Fifa07 ingame en PES06 ingame (allebij van een slechte bron > filmpje)

    [​IMG]

    Wat is er zoveel mooier aan Fifa? Enige wat jullie hiervoor zagen waar cutscenes die opzich heel erg scherp zijn, maar niet ingame zijn. Ik vind PES er scherper uitzien en er natuurgetrouwer uitzien dan Fifa. Fifa is zo donker.....
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31

    OffTopic:
    Voor nog wel heel wat minder....:)
    Check even Kieskeurig.nl
     
  3. mark8925

    mark8925 Guest

    wat vind je dan next gen aan fifa?? de "geweldige" stukjes na de goals enso?? de "geweldige" gameplay?? vertel het me ..:{
     
  4. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Idd ze hebben toch de selecties van het WK gebruikt?
     
  5. dannynima

    dannynima Guest

    @ Jows

    Je hebt ook de mooiste FIFA screens genomen :confused: hahaha
     
  6. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa ziet er gewoon 20 keer zo mooi uit. Dat is haast een feit. Over gameplay kan je misschien discusseren maar graphics niet. Je hebt t telkens over detail? Wat wil je nog meer? Enige wat je nodig hebt is een grasveld en 22 spelers. Beide hebben ze het maar fifa is gewoon veel gedetaileerder. Check die grasveld van Pro evo eens. PSP kwaliteit! En dan heb ik het nog niet eens over de spelers die waar je alle polygonen van kan tellen.
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed voorbeeld van een PES grasveld, ziet er velen malen beter uit dan bij Fifa. Ikzelf vind fifa niet mooi, niet omdat ik PES fan ben maar omdat ik gewoon niet hou van de stijl die ze gebruiken. Het oogt allemaal erg grauw, onnatuurlijk ( de kleuren zijn erg flets...) en de karakters lijken erg veel op elkaar, heb nooit het gevoel dat ik met mn favoriete spelers speel...

    PES heeft veel meer detail dan Fifa, al is het alleen al het gebruik van de scheidsrechters,lijnrechters, 4e man etc.

    [​IMG]
     
  8. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, ik vind Fifa tegenvallen qua graphics. Als je het vergelijkt met andere spellen van EA Sports.

    En ik heb net een paar potjes gespeeld. Wat een grap dat je rood krijgt om het minste of geringste.

    Verder is het dit jaar redelijk veel beter dan andere jaren maar het komt niet in de buurt van PES. Schietanimaties zijn bijvoorbeeld een pijnlijk punt. Ook schijnt van afstand scoren nogal makkelijk te zijn. Ik verloor net 3-2 door 3 pegels in de kruising vanaf 20 meter.
     
  9. pabloescobar

    pabloescobar New Member

    Berichten:
    369
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik vind fifa niet echt mooi.

    Velden zien erg nep uit en als ik de spelers zie tsja dan vind ik dat ze op etalagepoppen lijken.
     
  10. F-R Forevfer

    F-R Forevfer Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat veld van pes ook niet echt mooi, net of er vlekken in zitten. En wil je de velden echt vergelijken moeten ze ook beiden nacht of beiden dag zijn.

    @mark8925: ben je weleens in een stadion geweest, dan heb je dus ook gezien dat er niet van die vlekken opzitten. Ok het gras is niet overal het zelfde, maar de rare vlekken zitten echt niet op een grasveld
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  11. mark8925

    mark8925 Guest

    uuhmm ik weet niet of het je oooit is opgevallen.. maar een grasveld is nooit 1 en dezelfde kleur _0/

    @gsharun: wat een onzin lul jij zeg :'-( fifa 20x zo mooi de spelers in fifa zijn net een stel aliens .. de kleuren zijn nep.. alles is gewoon té arcade. Iets waar ik als echte voetbalgek t niet van moet hebben.. maja ieder zn eigen ding.
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Heb je de demo gespeeld van Fifa? Dat is dus gewoon overdag! Geen regen of wat dan ook. Het is gewoon donker?

    Welke wil je dan dat ik plaats? Deze:

    [​IMG]

    Sorry, maar dit is niet ingame. Ik heb van beide een slechte bron gebruikt (filmpje van de Fifa07 demo en een filmpje van de 75% build van PES6 van de Leipzig Game Convention).

    Er is gewoon geen verschil, behalve dat PES compacter is en je bij Fifa VEEL te veel ruimte hebt (het veld is VEEL te groot), de kleuren bij PES natuurlijker zijn (het is een wedstrijd die overdag gespeeld wordt).

    Het feit dat Fifa07 mooier is, is dus geen feit maar een mening. Ik vind het er neit uitzien. NBA live bijvoorbeeld vind ik wel mooi. Daar is VEEL meer te zien. NBA 2K7 vind ik ook mooier, misschien zijn de textures minder, maar er is wel meer detail.

    Mooie graphics bestaan niet alleen uit scherpe graphics, nee, details, levensechte kleuren, animaties (die ik ook tegen vind vallen bij Fifa07), noem maar op.

    En over de kleuren van het veld, als je op het veld staat zie je ook de grasmaaier lijnen niet, die zie je pas van bovenaf. Zo zie je dan dus ook delen waar minder gras opzit. Iets wat je misschien niet zo snel ziet als je staat te voetballen.

    De kleuren zijn gewoon nep. Ik vind het veld van PES er gewoon natuurlijker uitzien. Bovendien is niet elk veld zo glad als een biljartlaken hoor? Er zijn genoeg competities waar de velden gewoon een stuk slechter zijn. Bij PES heb je vanalles wat. Bij Fifa heb je alleen maar biljartlakens.... Lekker realistisch!

    Ohw nog iets... Variabele weersomstandigheden. Iets waar Fifa-fans al jaren om lopen te zeuren. In PES6 zit dit dus wel. Misshien is dat wel meer next-gen dan scherpe textures ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  13. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    bij fifa heb je ook weersomstandingheden het kan bevoorbeeld in de loop van de wedstrijd gaan regen of anders om
     
  14. pabloescobar

    pabloescobar New Member

    Berichten:
    369
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je in pes6 ook\o/
     
  15. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    bij fifa heb je ook weersomstandingheden het kan bevoorbeeld in de loop van de wedstrijd gaan regen of anders om

    en fifa heb ook meer detail bij de spelers kan je sproeten ,moedervlekken,tattoo's , aders op de armen en nog meer te veel om op te noemen
     
  16. acab Chucky

    acab Chucky Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat dat bij pes6 nou ook net het geval zijn :D
    De weersomstandigheden dan.
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111

    Die zie je dus alleen tijdens de cutscenes (alhoewel ik het nog niet gezien heb) ;) Niet als je speelt :D

    Dat van de weersomstandigheden? Heb ik nergens gelezen? Kan ik dat op de officiele website vinden?

    Zitten de aders trouwens op de armen en niet in de armen? Grappig detail man! :D

    BTW, even eerlijk, wat vond jij nou van de demo? Vond je Fifa07 echt goed?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  18. eXtince

    eXtince Active Member

    Berichten:
    395
    Leuk Bevonden:
    0
    das echt wat ik wil weten, waar zn moedervlek zit..

    leuk al die vergelijkingen in deze topic, maar mensen die voor fifa gaan, werden vroeger als laatst gekozen bij gym..
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Maar ik ging vroeger ook voor Fifa? Ik ben alleen wijs geworden een jaar of drie geleden. Dat is gewoon het probleem bij sommige mensen.

    Het feit dat mensen niet overstappen naar een concurrent is ook te zien in de autobranche. Daar gaan mensen die jaren Ferrari hebben gereden bijvoorbeeld ook niet plotseling naar Lamborghini, terwijl de auto opzich beter is (ik noem maar een voorbeeld).
     
  20. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    fifa 2007 zelfs die keeper maakt ooit blunders :D erg vet en de schoten die je nu kunt maken zijn veel beter dan voorheen :D, tenminste dat ervaarde ik gister op de PC versie
     

Deel Deze Pagina