1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

1 stem(men)
    0,5%
  1. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Hahahahah! Wat is je punt? Het belangrijkste van een spel is dat het een goede gameplay heeft. Daar moet PES het van hebben. Verder kun je wel degelijk transfers doen.

Ik vind het best dat je PES afzeikt, je weet nu eenmaal niet beter, maar doe het dan met goede argumenten. Deze argumenten zijn nergens op gebasseerd.

Transfers kun je zeker maken, namen editen van spelers en clubs is normaal gesproken ook mogelijk (alleen is er nog niets over bekend). Ook van de 8 stadions is nog niets zeker.

Als het 27 oktober is en deze dingen blijken idd zo te zijn, mag je van mij lekker lachen, net zoals ik lach dat mensen, waaronder jij, Fifa07 spelen (en dat zo geweldig vinden omdat?? ze dat niet uit kunnen leggen).

Gisteren kwam er een maatje bij mij langs (al jaren speelt hij PES) en die zei na 2 minuten al of ik Fifa07 uit wilde zetten en of we maar gewoon een potje konden PES'en. Wat een drama zei hij... Maargoed, dat is ook wel een beetje zo.

Liever een standaard options audi A8, dan een "Ferrari" zonder blok.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb trouwens sinds gisteren PES6 voor de PS2 en man oh man. Heerlijk. Wat een game, hij speelt super. Ik zal even mijn ervaring posten (gebaseerd op 10 wedstrijden ongeveer)

- Snelheid is top, precies goed. Niet te snel en niet te langzaam
    - A.I. is zelfs op de PS2 duidelijk beter. Waar ik alle PES games altijd op 5* direct speel doe ik dat nu even op 3* (heet nu normal), de CPU is gewoon vreselijk slim. Ook wil ik gewoon rustig mogelijkheden uitproberen, ik heb 2 potjes op 5* gespeeld en dat was zweten. 2-1 en 1-1 waren de uitslagen
    - Keepers zijn een stuk beter nu. Animaties zijn ook beter, stuk beter
    - Koppen is nu met krachtbalk (op doel koppen)
    - Snelle vrije trap
    - Scheids fluit opvallend minder in het nadeel van de verdediger
    - Spelers hebben echt bepaalde vaardigheden en dat is goed merkbaar. Niet alle spelers kunnen even goed passen en schieten. Ook de snelheid is belangrijk. Henry moet je totaal anders dekken dan een Gilardinho. Erg vet en het werkt goed.

Al met al is het een vette game, de Xbox360 versie komt er ook aan en die zal qua A.I. en animaties nog een stukkie verder gaan.

Ik heb mijn eerste potten al tegen een vriend van PESlive gespeeld, en dat waren mooie potten. Geheel tegen de traditie in won ik de allereerste wedstrijd met een nieuw deel tegen hem. Het speelde erg lekker tegen een menselijke tegenstander.

3. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Fifa heeft voor de mexicaanse competitie gekozen omdat er een enorme afzetmarkt voor is in midden-amerika, veel groter dan bv Nederland.
    Buiten Nederland zit echt helemaal niemand op de eredivisie te wachten, dus je afzetmarkt is heel beperkt, terwijl Mexico en Amerika veel meer potentie heeft.

Ik heb gisteren op de PSP Fifa 07 gespeeld en voor de PSP is het best een lekker spel, ik heb me er (ondanks vastlopers) best een paar uurtjes mee vermaakt. Alleen het blijft een rommeltje, ballen komen zelden aan waar je wil en tactisch klopt er ook niet veel van. Verdedigers die 30 meter achter de rest van het elftal staan waardoor de spits nooit buitenspel staat komen met regelmaat voor. Verder is scoren te makkelijk, je loopt met gemak door de verdediging heen om te scoren.

En als laatste, waar zijn de scheidsrechter en grensrechter in Fifa gebleven. Deze zaten er in vorige versies toch altijd in? Nu heeft PES het erin zitten, gaat FIFA ze er weer uitslopen.

Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  4. F-R Forevfer

F-R Forevfer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stap mischien ook maar eens over op pes. Maar kun je bij pes wel, dat vind ik wel leuk aan fifa, een cariere doen van bij. 15 jaar en kun je dan onder het seizoen ook transfers doen.

en M@cer, ik heb fifa op de gamecube gehad van af 2003 en volgens mij liep alleen in 2003 een scheidsrechter. Maar op de 360 was hij er in rtfwc wel, toen waren er ook grensrechters.

5. mark8925

mark8925 Guest

je kunt master league doen.. weet niet hoelang je precies daarmee door kunt gaan.. maar je kunt ook transfers doen ja

waarom nemen mensen niet de moeite om dit topic een beetje door te lezen:confused:

6. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Waren idd leuke potjes cyrax en jammer genoeg braak je door de traditie heen maar ja ook dat moest is een keer gebeuren, Jammer genoeg verloor ik de meeste maar het waren wel erg leuke potjes en je had het gevoel dat je nog wel terug kon komen (mijn gevoel dan)
    Ik kan niet wachten tot dat de versie voor de 360 er is.
    Nog effe geduld

7. F-R Forevfer

F-R Forevfer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nergens gevonden dat je langer dan 1 jaar cariere kon doen bij pes. En van de transfers wist ik niet zeker, dus vroeg ik het.

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja,

Het waren spannende en goede wedstrijden. Ik ben dan ook net een Italiaan, ik geef je het gevoel dat je kans hebt, maar dat is niet zo :D

Nee hoor, je was sterk aan het spelen. Valt me toch ietwat tegen van je Mgwlee, jij had PES6 al een tijdje gespeeld haha..

Iig kan ik nu helemaal niet wachten op PES6 op de 360 versie.

9. mark8925

mark8925 Guest

hier sluit ik me volledig bij aan.. pes6 op ps2 is echt super _O_ _O_
    vooral de moeilijkheidsgraad is stuk omhooggegooid.. wat het spel alleen maar ten goede komt naar mijn mening

10. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Tja, ik verwacht dat hij nog beter wordt voor de 360 (met opgepoetste graphics). Als de gameplay al hetzelfde is ben ik uiteraard ook tevreden :D

11. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Klinkt allemaal heel belovend! :)
    Als mensen nu al zo te spreken zijn over de PS2 versie, heb ik alle vertrouwen in de Xbox 360 versie!

Behalve dat de Graphics beter zijn, zullen ze niet zoveel van elkaar verschillen lijkt mij...
    Dus is de vraag nu heel simpel:

"Hoeveel stadions zitten er in de PS2 versie? En hoe staat het op de PS2 met de edit mode?"

Ik denk dat de Xbox 360 versie, en de PS2 versie namelijk daarin niet zullen verschillen, wel dan?!

12. mark8925

mark8925 Guest

editmode is gewoon compleet op ps2.. en over de 30 stadions.. maar dat zegt nix natuurlijk

13. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Master League gaat oneindig lang door!

14. mars15

mars15 Guest

van pesfan:

Hey guys, I actually got to play PES6 all weekend at my brother-in-law's (who works at Konami in marketing) and can answer any of your questions if you have them. I didn't get to take any pictures because I didn't have my digital camera with me but I might be able to get a borrow of the game later tonight to post some!

Here are some points:

* It was the finished retail version in proper X360 packaging (it even had an Xbox Live 12 month trial card inside). The cover of the box featured John Terry & Adriano. The back of the box featured France V Italy and England V Netherlands games.

* Tons of new licenses; England, Manchester United & Arsenal included.

* ONLY 8 stadiums. St. Louis II, Stadio Olympico, San Siro, Santiago Bernabeau, Nou Camp, a stadium I didn't recognise (might be Old Trafford) and two others that I can't remember.

* Edit mode is VERY basic. You can only edit player's stats. You CANNOT transfer players or edit their names. You cannot edit kits either.

* Game plays VERY smooth and slower than PES 5.

If you have questions please fire away!

http://www.pesfan.com/bulletin/showthread.php?t=139124

hahahaha

15. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    Kom op man, ga nou niet uitdagen om watvoor reden.. Fifa heeft net als PES een lite versie dus er valt eigelijk helemaal niets te lachen

16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32

Hahaha ja vet stukje he!! Hij gaat er echt diep op in en het spel rockt focking hard. Wat helemaal dope is is dit stukje:
    zieke shit toch!!!!??

Nou jij weer Mars. Niet alleen de slechte dingen eruit pakken he?!! ;) _0/

17. Dioxic

Dioxic Guest

meesterlijk :D

18. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    welke landen zijn niet gelinceerd dat in het spel PES6 zit, dan vind ik het niet erg. Dat was toch Duitsland en Engeland, maar de rest HELEMAAL klopt?

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Er zijn er wel meer die niet gelicenceerd zijn, maar wat boeit dat? Alsof jij de namen weet van Oezooezoboezkan uit Afrika, ik noem maar een dwarsstraat!

De grootste Europese landenteams hebben licenties. Duitsland daarentegen niet, maar blijkbaar doet de Bond daar moeilijk over incl. Engeland, waar ze ook moeilijk de licenties van krijgen.

Nu snap ik trouwens dat de 360 versie maar 8 stadions heeft (het weergebeuren). Ik denk toch dat de belichting bij regen e.d. veel werk vereist en dat ze dus alleen de belangrijkste en/of bekendste stadions in het spel hebben gestopt.

P.S. Nu maar hopen dat het dak van de Arena dicht gaat zodra het gaat regenen :D

20. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat zou redelijk onrealistisch zijn, aangezien het dak in het echt ook niet midden in een wedstrijd dichtgaat. Maarja, ik probeer nu deze laatste paar dagen door te komen... ik kan namelijk echt niet meer wachten!

Deel Deze Pagina