1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    gfx van pes niet mooi genoeg vind ik ook onzin, in pes zit een zoveel betere editor dan bij fifa... Daarnaast vind ik de gezichten van verschillende bekende spelers in pes veel mooier dan bij Fifa.

    Kijk bijv. eens naar de option file van Watson, die veranderd pes in een fifa *qua licenties* met geweldige gameplay!

    Pes is gewoon een simulatie spel, fifa is te arcade... Zet bij fifa de keeper in de spits en hij scoord nog gewoon net zo makkelijk als een type eto'o of huntelaar, ongelovelijk!
     
  2. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha echt he! :lol:
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Baltempo te laag bij pes en volgens jou wel realistisch bij Fifa?? Heb je wel eens een echte voetbalwedstrijd gezien? PES komt veel meer in de richting bij realistische snelheid.
     
  4. Driesestig

    Driesestig Afc Ajax!!!

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik t niet mee eens.
    Ik vind het baltempo bij pes ook niet kloppen hoor.
    lijkt veels te traag te gaan, terwijl de mannetjes vaak te snel lijken te gaan.
     
  5. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    fifa gaat naar mijn menig wel te snel, maar als je ff een snel potje wil spelen is dat niet erg. Maar aangezien ik liever zie wat ik aant doen ben en niet verblind wil worden door de spelers speel ik liever pes. Ook vind ik dat je bij pes het gevoel hebt dat je een echte wedstrijd speelt, je moet bv echt rond spelen om een gaatje te vinden maar als je een counter krijgt kan je binnen een paar tellen aan de andere kant van het veld staan :thumbs: . Bij fifa scoor ik van bepaalde posities gewoon altijd het zelfde omdat ik weet dat ie er op die manier toch wel in gaat, terwijl je bij pes zelden een zelfde doelpunt tegen komt. Ook vind ik dat de keepers bij pes echter keepen, regelmatig gaat de bal in het doel terwijl de keeper er nog wel aanzat terwijl bij fifa de keeper of em tegenhoud of em doorlaat.

    .zo denk ik er over.
     
  6. basovich

    basovich Guest

    bron: insidegamer
     
  7. mars15

    mars15 Guest

    heeft niet veel te maken met fifa vs pes :+
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ja idd je ziet die benen soms heel vlug gaan!

    terwijl het tempo mooi laag ligt vind ik

    ik hou zelf niet echt van het te snelle spel
     
  9. basovich

    basovich Guest

    ja anders moest ik het in allebei de threads zetten, en aangezien vanmiddag de site sloom was hoefde ik er niet een half uur over te doen, maar een kwartiertje:).
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dan dat je geen echte liefhebber bent eerlijk gezegd. PES4 en PES5 is wel degelijk een behoorlijk verschil. Alles is anders, de hele pace van het spel is veranderd. Dit gebeurd eigenlijk ieder jaar wel.

    Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur, maar ik kan mensen die roepen dat Fifa zo realistisch is gewoon niet serieus nemen. Want dat is het gewoon niet, je kan wel veel meer dan vroeger in Fifa games, maar het is niet nodig. Je kan nog steeds met drie keer passen voor de keeper staan, dat heb ik in Fifa WC2006 zelf ondervonden. In PES gaat dat toch echt een heel stuk moeilijker.

    Over het grafische gedeelte van PES6 op de 360 heb ik het al te vaak gehad. Die zijn mooier dan menigeen denkt.
     
  11. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Vroeger speelde ik altijd FIFA en was een echte FIFA aanhanger, maar dat kwam hoofdzakelijk omdat ik nog nooit PES had gespeeld. Toen PES3 op de PC uitkwam was ik in eerste instantie ook niet overtuigd, tot ik een wedstrijd of 20 had gespeeld, toen zag je pas hoe goed PES is ivm FIFA.

    Sindsdien heb ik FIFA bijna niet meer aangekeken. Ooit nog de demo van FIFA 2005 gespeeld, maar dat was ik heel erg snel zat. Het heeft in mijn ogen weinig met voetbal te maken.

    Ik ben misschien niet helemaal objectief (zie sigature), maar ik denk dat mensen die vinden dat FIFA beter is hebben te weinig wedstrijden PES gespeeld.

    Wat ik heb gezien van PES6 ziet er erg goed uit, de mannetjes bewegen heel erg goed ivm PES5 zover ik heb gezien en het ziet er gewoon heel goed uit. Als ze de beperkingen van PES5 (die waren er echt wel) eruit hebben gehaald kan ik mezelf weer een jaar lang vermaken :)
     
  12. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar ik moet toegeven dat Fifa 2006 wel een hele verbetering was hoor, het kwam akelig dichtbij PES5...
     
  13. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, Fifa wordt steeds beter ivm PES, en ik vindt het dan ook onterecht dat mensen nu al lopen te roepen PES wordt is zoveel beter dan Fifa, als ik nu screens zie van Fifa 2007 op de 360 zijn die sprmooi, van PES6 zijn ze matig/lelijk. Je kan nu nog lang niej oordelen.
    Hoeveel beter PES ook is ik blijf Fifa kopen omdat die wel de echte licenties hebben. Maargoed iedereen zijn mening :thumbs:
     
  14. Zzzz

    Zzzz Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis sowieso moeilijker om een heel goede game verbeteren. Hoe dichter je tegen de perfectie aan zit, des te kleiner de stappen van verbetering worden. Bij Fifa viel er zoveel te verbeteren dat het niet gek is dat zij een grotere stap voorwaarts hebben gemaakt.
    Toch komen ze naar mijn mening nog lang niet in de buurt van pes. Bij fifa heb ik nog steeds het gevoel dat er 22 kippen zonder kop op het veld staan, ze doen maar wat. De AI is het grote verschil tussen de games en denk dat dat gat erg moeilijk wordt om te dichten en sowieso een aantal jaren nog gaat duren. Hoewel ik zelf denk dat het gat waarschijnlijk niet gedicht gaat worden.
    Bij Fifa gaan ze altijd weer op hun bek, leveren ze iets redelijks af dan kan het jaar daarop weer rukkend zijn. fifa 06 was redelijk en daarna dat wanproduct voor de 360=( .
     
  15. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    De enige licentie die PES mist is de premiership, want op de rest van de competities zit je toch niet te wachten. Het gaat toch maar om een paar competities, ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus de competitie van Zuid-Korea ofzo gaat spelen.

    Verder snap ik het vergelijk tussen de screens ook niet echt. Het gaat er mij om hoe het eruit ziet als ik speel en niet in tussenfilmpjes. En wat dat betreft wint PES het voor mij van FIFA.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nogmaals, die screens zijn niet representatief voor het spel. Ik roep wel alvast dat PES6 zoveel beter is dan Fifa 2007, omdat dat voor mij allang een feit zal zijn. Dat je games koopt op basis van licenties zegt al genoeg. Ik ga meer voor het echt voetbal.
     
  17. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind het hele tactische gebeuren van pes veel beter, je kan met je opstelling zoveel kleine aanpassingen maken waardoor het meer jou stijl word. Bij fifa kies je een formatie kan er een paar dingen aan verandere en that's it. Ook zou ik bijna niet meer zonder het kaartje/radar van pes kunnen spelen gewoon omdat je daar zoveel inzicht door krijgt als je hem goed gebruikt.

    Bij fifa kan je altijd een lekker wedstrijdje spelen van een paar minuten per helft, hier vind ik bij pes niks aan daar moet ik minimaal 10 min aan hebben staan anders is het te kort.

    licenties maken mij niet zoveel uit, bij pes ga ik gewoon een dagje zitten en heb ik daarna alles goed staan. ook is het leuk dat als een speler in het seizoen beter/slechter word, dat je dat ook kan aanpassen. Zo kan ik het spel het hele jaar up to date houden.

    als laatste de graphics zullen mij een zorg zijn, ik heb genoeg mooie spellen voor de 360 maar het enige spel wat ik eigenlijk speel is pes 5.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2006
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De broer en enkele neven van mijn vriendin vinden FIFA ook veel beter dan PES. Waarom? Omdat ze PES nooit hebben gespeeld en ze gewoon zweren bij (jawel) FIFA 2005. Die vinden ze het lekkerste spelen.

    Laatst een tournooitje gespeeld daar op de PS2. Ik werd echt strontziek van de besturing. Geen diepe passes (dmv je passknop langer ingedrukt houden), geen lekkere dieptepasses, ik kon zelfs mijn controls niet aanpassen. Ik kon de bal niet eens lekker rondtikken.

    Ik stond 1-1, maar kreeg een vrijetrap tegen. Die zat er bij hen iedere keer in. Bal beetje goed draaien, balkje in het groen en een kind kan de was doen.

    Ik was het weer ZO snel zat. Maargoed, ik laat ze in de waan dat Fifa beter is. Overigens zei ik dat ik best Fifa 2007 wilde kopen (zodat ze die ook op mijn 360 kunnen doen), maar die willen ze niet spelen, want dan moeten ze teveel wennen.

    Kortom, wat nieuw is willen ze niet, wat anders is willen ze niet. Fifa 2005 is voor hen de ultimate soccer simulation. :+

    Tjah, als je PES echt GOED en lang speelt dan kom je er vanzelf achter dan PES gewoon veel realistischer is en dat je er veel meer ingetrokken wordt.

    Je bent gewoon echt blij als je een vette goal scoort.
     
  19. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, bij fifa is het nogal makkelijk scoren, als je bij PES scoort noouuu gekkehuis :D
     
  20. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb vele malen een discussie met anderen gehad welke footie nou beter is.. Leuk dat dit topic er is :)

    PES heb ik opgepikt bij deeltje 2, met FIFA ben ik gestopt na editie 2003.
    En guess what? Voor mij niks anders meer dan PES.

    Het is mij vele malen opgevallen dat PES afgekraakt wordt door FIFA spelers die nooit de moeite hebben genomen om de game een keer ECHT te spelen. En ECHT spelen in PES termen wil toch zeggen enkele tientallen speelsessies, voordat je echt een oordeel over deze geweldige game kan geven _O_

    Tuurlijk, FIFA ziet er gelikt uit en heeft alle licenties maar gameplay uber alles.. PES heeft ongekend veel mogelijkheden. Nog steeds leer ik van elke pot! Gelukkig zijn al mn vrienden die in een ver, grijs verleden FIFA speelden allemaal PES-addicts geworden, dus dat zit wel goed hier :)
     

Deel Deze Pagina