1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat gebeurd zomaar en heeft niets met de gameplay te maken. Die is namelijk veel beter dan dat van Fifa. Ik kom echt uit de PES scene en bij ons is er helemaal niemand die PES6 niet goed vind en gaat ruilen voor Fifa _0/ Geloof me, echt niet haha.

    De PES spelers die ik ken (ik ken er zat, meer dan jij iig) gaan echt niet Fifa kopen omdat dat online beter werkt. De gameplay van Fifa kan nog steeds niet tippen aan dat van PES6, dat is gewoon een gegeven. Het realisme van PES6 is onaantastbaar en daar komt Fifa gewoon niet bij in de buurt. Dat er online e.e.a. schort aan PES6 weten we nu allemaal wel. Ranked matches kun je op dit moment amper spelen, maar friendlies gaat prima.

    Op het gebied van gameplay is er niets mis met PES6, hij is beter dan ooit. Dat er een heleboel mist aan features is een jammerlijke zaak, maar laten we a.u.b. Fifa niet vergeten. Na 3 versies op een next-gen console laat EA nog steeds grote delen weg van hun sportgames en zelf op gameplay gebied halen ze gewoon e.e.a eruit met het verhaal dat de gameplay zo geweldig is en daarom zitten er geen moves in het spel. Tuurlijk EA, we kijken ook geen van alle graag naar een Ronaldinho want dat is natuurlijk niets aan.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  2. mark8925

    mark8925 Guest

    omdat ze te lui zijn om het (opnieuw) te leren dan.. en trouwens kijk naar de poll zegt genoeg_O_
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Tjonge, 1 post van iemand en al die PES freaks duiken daar weer bovenop =(
    Serieus, dat jullie maar dezelfde dingen blijven posten. Je wordt er gewoon knetter van. Hoezo besteden jullie de tijd die je steeds gebruikt met het maken van dezelfde posts niet in PES? Iedere pagina kunnen we hier wel copy pasten :lol:
     
  4. mark8925

    mark8925 Guest

    zegt een fifa fan:lol:
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Sneu ben jij eigenlijk.

    Bedankt voor deze goede reactie. De zoveelste reactie met argumenten die er daadwerkelijk toe doen. Goed hoor kerel.:lol:

    De Fifa freaks zijn natuurlijk helemaal top, alleen maar steengoede argumenten zie ik voorbij komen over Fifa 2007_0/ en er wordt ook de hele tijd iets anders gezegd over Fifa _0/ . Droom lekker verder en meng je dan ook niet in de discussie als dit het beste is wat je kunt.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Jij lult alleen maar mee met Jows en Cyrax, uit jouw komt ook niks zinnigs. Nou nou, wat ben ik een ongelofelijke Fifa fan zeg :lol: Ik speel Fifa bij gebrek aan beter, want PES vind ik helemaal niks. In ieder geval deel 6 niet, deel 4 vond ik wel leuk. Ik ga Fifa hier niet de hemel inprijzen, want er mankeert het nodige aan. Ik vind het leuk om met Fifa lekker op doel te knallen en 2 vs 2. Dat kan met PES niet, dus de keuze is snel gemaakt. Hoezo je dan opeens een Fifa-fan bent, is me echt een raadsel. Ik vraag me gewoon af waarom jullie niet gewoon een punt zetten achter de discussie. Iedereen hier weet al wat jullie van PES en Fifa vinden.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    En? Dat iedereen weet hoe ik over PES6 denkt betekent niet dat ik niet mag reageren als ik vind dat iemand onzin praat. Als iemand zegt dat je in Fifa zo lekker aan je opstelling kunt klooien en dat dat een voordeel is tov PES6 dan spreek ik dat tegen. Want het is niet zo.

    Jammer dat je dat blijkbaar vervelend vindt, ik vind het dan weer vervelend dat jij weer een offtopic bericht moet plaatsen dat je het vervelend vind dat mensen steeds weer hetzelfde zeggen. Dat is namelijk ook al honderd keer gezegd door een aantal mensen. Wat jij zegt is dus ook niet nieuw en heeft ook niet zoveel met het eigenlijke onderwerp te maken, die is namelijk PES6vsFifa 2007. Dit is dus een gevalletje van pot verwijt de ketel.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Supremacy, we reageerden op een verhaaltje van MoZof^ (zoiets), die een reply gaf aan iemand die nog twijfelde tussen PES6 en Fifa07.

    Hij schrijft vervolgens ZULKE onzin op, dat wij het inderdaad niet kunnen laten om te reageren.

    Best als je Fifa leuker vindt en dat je Fifa aanraadt mits die persoon per se 2vs2 of met nog meer mensen online te spelen. Maar ga aub niet zeggen dat de graphics ruk zijn, want die zijn gewoon goed, dat de animaties ruk zijn (zijn beter dan die van Fifa) en dat het spel online zuigt. Het kan veel beter online en EA laat daar een goed voorbeeld van zien. Maar hij moet wel objectief blijven en zeggen waar de persoon de meeste waarde aan hecht.

    Fifa: Single player ruk, online daarentegen erg goed (4vs4 play), weinig tot geen lag (vertraging bij het online gamen), redelijke graphics, zeer goed geluid, geen eredivisie en officieel Nederlands elftal, vrij eenvoudig onder de knie te krijgen.

    PES: Single player fantastisch, online opties karig, (1vs1 play), soms wat lag en op dit moment weinig tot geen mogelijkheid om ranked matches te spelen, maar hier komt een patch voor uit (straks kan dit dus wel), redelijke graphics, goed geluid, wel eredivisie en Nederlands elftal, moeilijk onder de knie te krijgen (je zult er echt tijd in moeten steken, want het is goed wennen omdat het spel zo realistisch is).

    Dan is het meteen een heel andere vergelijking. En ik ben nu gewoon objectief en niet omdat ik aandelen heb van PES6.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het is gewoon een beetje een loze discussie, omdat die 2 spellen niet goed vergelijkbaar zijn. FIFA pretendeert misschien realistisch te zijn, maar dat is het totaal niet. Ik vind dat Arcade gedoe wel leuk, maar realistisch is het niet. Op een paar dingen na dan in Fifa, maar de gameplay is overwegend arcade. PES is juist zo realistisch dat ik het niet trok. Je ziet hoe Ajax gister het eerste half uur door een betonnen verdediging moest knokken. Dat heb je ook in PES en daar word ik niet vrolijk van. Ik speel af en toe een potje. Dan is Fifa een betere keus dan PES, omdat PES veel oefening vereist. Dat is ook de belangrijkste vraag bij het kopen van een voetbalspel: Wil je er veel tijd insteken. Niet? Kies dan Fifa. Wel? Kies Pro Evo
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Wat grappig! Puike reactie, wat heb ik zojuist hierboven geplaatst. Objectieve vergelijking. Dat is iets waar wij continu eerlijk over zijn. Maar iedere keer wordt gewoon weer gezegd dat Fifa realistischer is dan PES6. En dat is gewoon niet zo. Zoals jij het beschrijft is het gewoon netjes en zo had Mozof^ (zoiets?) het moeten omschrijven. Dan was hij objectief geweest en dat was hij met zijn verhaal gewoon NIET.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Die conlusie is al zo vaak getrokken, maar de discussie blijft altijd doorgaan. Als iemand dan vraagt wat het verschil nu is tussen PES6 en Fifa 2007 en iemand gaat verkondigen dat Fifa realistischer is, tja dan zal ik daar mijn mening over geven. Want als degene die het vroeg dan Fifa 2007 aanschaft heeft hij niet de meest realistische voetbalsim die er is. En als hij dat wel wilde dan is hij dus verkeerd geinformeerd. Als hij gewoon lekker een potje wil ballen dan koopt hij PES6 door de informatie die net gegeven werd en daar wordt je dan ook niet blij van lijkt me als je lekker een potje wil ballen als onervaren voetbalspeler op de console.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  12. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is juist gaaf als het dan wel lukt om er doorheen te breken.. De eerste wedstrijden is het een drama en wordt je er wanhopig van, maar naar verloop van tijd maar je wel die mooie combinatie en vliegt die bal wel in het doel.
    Bij PES ben je echt blij met een doelpunt, bij FIFA hoort het erbij.
     
  13. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is nou niet zo dat ik waanzinnig blij ben met een doelpunt hoor beetje overdreven..
    ik heb nog steeds niet de beleving die ik bij vorige pes delen had( ik wil niet zeggen dat Fifa dat wel heeft, grote kans dat het ook niet bij Fifa is) maar dat ophemelen van PES wordt ik ook stront ziek van hoor
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Waarom? Ik vind PES6 beter dan de voorgaande delen. Ook beter dan de PS2 versie. Dat mag ik vinden, dat jij dat niet vindt is jouw mening. Heb ik geen probleem mee hoor.
     
  15. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook geen problemen mee dat jij dat niet vind :)
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha,

    Jawel, je wordt er strontziek van. Dat zeg je net zelf:D

    Ik hemel het spel ook altijd op, want ik vind het spel gewoon geweldig. Ik vind ook dat er genoeg minpunten zijn en als ik geen vrienden had waarmee ik PES zo vaak speelde dan was ik een stuk minder blij. Want online is het niet top, en tegen de CPU is het ook niet alles.
     
  17. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik wordt er stront ziek van met het oog op Fifa, alsof Fifa niets goed kan doen.. snapje.. ik bedoel zo waanzinnig vind ik Pes nou ook niet.. Fifa ga ik niet over oordelen als ik het volledige spel nog niet heb..

    met vrienden PES playen is gewoon erg leuk, Offline heb ik het een beetje gehad( soort van zat)
     
  18. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Hohoho... zo is het wel genoeg. De gameplay van PES is VEEL beter en realistischer dan die van FIFA. Je kan veel zeggen, maar zeggen dat de gameplay van FIFA beter is dan die van PES gaat wel een beetje te ver!
     
  19. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Dat is jou mening, Ik vind zelf de gameplay van fifa beter en realistischer. Het speelt gewoon zo lekker soepel en op een goed tempo in plaats van dat slome PES6;) .
     
  20. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Sorry hoor, maar dan snap je echt helemaal niks van voetbal...
    Misschien moet je eens naar een echte wedstrijd kijken en dan beide games spelen. Er is GEEN ENKEL punt waarin FIFA realistischer is dan PES.
     

Deel Deze Pagina