1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. notfield

    notfield Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha....ik denk dat je Fifa boven het verhaal van PES gezet hebt, want wat jij hier neerzet slaat echt helemaal nergens op en gaat precies tegen de realiteit in.Maar ik vind FIFA 07 wel een stuk beter dan z'n voorganger(s)
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Jezus,

    Die qoute van Driezestig hebben we al 10 x voorbij zien gaan, zo oud........
     
  3. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoe kom je er nou bij dat PES6 realistischer is dan Fifa? dat het een feit is? wie heeft dat gezegd? waar staat dat het een feit is PES realistischer is dan FIFA?
     
  4. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het zo gaat bekijken is niets een feit. Maar als je de mensen ondervraag die beide spellen in en out gespeeld hebben (gamejourno' s enzo) kom je tot de conclusie dat pes realistischer is. Als wetenschappelijk bewezen is dat het een feit is... is het opzich nog geen feit... dus ok het is geen feit.

    Dat pes een betere simulatie is dan fifa is een feitelijke mening die door 99% van mensen die beide spellen goed onder de loep genomen hebben bevestigd word.
     
  5. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, feit blijft dat het altijd een mening blijft wat mensen van PES of Fifa vinden, dus of mensen Fifa Leuker vinden, PES realistischer of Pes beter blijft hoe dan ook altijd een mening, daar kun je niets aan veranderen..

    hoe graag mensen dat ook zouden willen dat het een feit is.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Als je het echte voetbalspelletje gaat vergelijken met PES6 en met Fifa07, zul je zien dat er veel meer overeenkomsten zijn tussen PES6 en een echt potje, dan Fifa07 en een echt potje.

    Dat heeft te maken met de looprichtingen van de spelers, de kwaliteit van sommige velden, de manier waarop de bal beweegt en spelers bij botsingen op elkaar reageren (physics), kopduels, schoten, passes, het feit dat sommige spelers moeite hebben om bepaalde ballen aan te nemen (skills), er lijnrechters aanwezig zijn, het feit dat elke speler zijn eigen sterke en zwakke punten heeft en dat je dus niet met elke speler alles kunt doen, dat er een scheidsrechter op het veld rondloopt, dat de bal bij een zacht schot in het net blijft liggen, terwijl de bal er bij een hard schot weer rustig uitrolt, het kunnen maken van truckjes, noem maar op. Ik kan nog wel even doorgaan.

    Fifa heeft ook een punt dat weer realistischer is dan PES. Het geluid. Bij PES hoorde ik bij een uitwedstrijd tegen Heracles amper geluid van supporters, terwijl Nou Camp toch voor de helft vol zat. Dat is niet echt realistisch, alhoewel ze op die manier het ontbreken van de kleinere stadions hebben proberen op te camoufleren (denk ik).

    Maar als je alle punten bij elkaar op gaat noemen die puur met het echte voetbalspelletje te maken hebben, kun je niet anders concluderen dat PES6 het echte voetbalspelletje het beste nabootst. Dus is het een feit geworden. Het is namelijk na te trekken.

    Neemt natuurlijk niet weg dat Fifa voor veel mensen een veel leukere game kan zijn om te spelen.


    Pff...

    Als een bepaald geneesmiddel 90% van de zieken geneest, dan is het een feit dat het betreffende geneesmiddel helpt. Het is eveneens een feit, dat het geneesmiddel 10% van de andere mensen niet geneest. Die hebben een ander geneesmiddel nodig.

    Of te wel, dat PES6 realistischer is, is een feit, alleen is PES6 niet voor iedereen de voetbalgame die ze graag spelen (ook dat is een feit). Gelukkig is er voor die mensen Fifa07, of andere voetbalgame.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  7. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste gozer sorry maar dat is niet na te trekken want niet iedereen is het eens dat jij al die punten beter vind.. ik denk dat kwa footie gamers 60% voor PES kiest en 40% voor Fifa maar de mensen kunnen het niet met je eens zijn..

    Dus al die punten wat jij opschreef is gewoon PUUR een MENING.. daar kun je niet aan veranderen.. jij vind dat.. en natuurlijk ook heel veel mensen vinden dat maar er zijn ook zat mensen die dat niet vinden..
     
  8. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat die groene auto die irritant mijn uitzicht belemmerd groen is, is ook een mening.. vliegen zien de kleuren anders als ons en is het geen groen.

    en 40% speelt echt geen fifa meer.. was misschien nog tijdens pes1 maar het zwakke fifa heeft de laatste jaren echt teveel moeten inleveren.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  9. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het dan ook niet over vliegen of wel?
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Altijd gezellig zo'n discussie over PES en Fifa. Een jaarlijks terugkomend ritueel!

    Ga je voor realisme en diepgang? Kies PES.
    Ga je voor graphics en licenties? Kies Fifa.
     
  11. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    lang leve de mening :thumbs:
     
  12. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar een feitelijke mening is dat groen groen is.. net zoals pes een betere voetbal simulatie is als fifa een feitelijke mening is.

    Jij wilt moeilijk doen over wat een feit is.. niets is een feit, ok. Maar het is gewoon niet te ontkennen dat puur op voetbal simulatie, pes beter is.
     
  13. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geouwehoer over het meest realistische voetbalspel. Wat boeit het in vredesnaam? Het gaat toch om de 'fun-factor'? Als ik geen plezier heb met een realistisch spel, dan laat ik het links liggen. Dus de werkelijke vraag moet zijn "Welk spel vind je het leukst?", niet "Welk spel is het meest realistisch?".

    Nu zit ik nog te twijfelen of ik Fifa 07 of PES 6 ga kopen. Ik hoor van vrienden van me dat PES 6 voor de Xbox 360 een gestripte PS2 versie is. De Masterleague zou zijn ingeperkt, online hapert, de graphics zijn niet next-gen en de teamnamen zijn niet origineel en kunnen niet worden gewijzigd. Over Fifa 07 heb ik nog weinig gehoord, maar de demo beviel me goed.

    Wie bezit over beide spellen en kan me vertellen welke van de twee de hoogste 'fun-factor' heeft? Ik speel voetbalgames trouwens 70% van de tijd met vrienden/-innen op de bank (waaronder de masterleague).
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  14. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn zeker wel feiten , maar feitelijke mening is het ook niet.. blijft gewoon simpelweg een mening dat PES realistischer is..


    waarom is het niet te ontkennen dat puur op voetbal simulatie pes beter is? omdat jij dat vind of iemand anders??

    sorry maar ook dit blijft een mening
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Die dingen die ik opnoem zijn na te trekken. Die zijn te controleren en DUS is het een feit.

    feit (het ~, ~en)
    1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat => feitelijkheid, waarheid

    me·ning (de ~ (v.), ~en)
    1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname

    Als ik zou zeggen, ik vind PES6 realistischer, dan is het een mening. Als ik zeg dat PES6 realistischer IS, dan is dat te toetsen a.d.v.h. echte voetbalspelletje.

    Als je echte voetbalkenners, coaches, spelers, de twee spellen laat vergelijken, komen ze met hetzelfde oordeel. PES6 is realistischer dan Fifa07. Wat ze wel kunnen concluderen is dat ze Fifa07 leuker vinden spelen, maar het feit is dan wel gesterkt door een onderzoek gedaan door kenners.
     
  16. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    feitelijke mening is geloof ik als het door wetenschappers/experts bewezen is.

    Ga maar één site zoeken die beide titels heeft beoordeeld die het niet met de stelling eens is.
     
  17. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het verschil tussen een mening en een feit wel daar hoef je het woordenboek niet bij te halen..

    tuurlijk als je alle coaches spelers etc. erbij haalt die het spelletje beoordelen welke nou dichts bij de waarheid komt wordt het gewoon een feit..

    maar dat is het niet of gebeurt ook niet

    Dus blijft het een mening
     
  18. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan wel kloppen hoor zelf kijk ik nooit naar die zogenaamde "experts" wie zijn zij dat ze het beoordelen voor het zelfde geld zijn het PES of Fifa Footiegamers..
    nee sorry maar ook zij kunnen niet aantonen welke dichts bij de realiteit komt alleen coaches spelers etc.


    @Rivanov- ik heb volgens mij ook nog ergens gelezen dat een aantal voetballers Fifa beter vonden dan PES, weird
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nou, als ik interviews van voetballers mag geloven, lees ik vaker dat ze PES spelen dan Fifa.
     
  20. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar op een gegeven moment moet je je erbij neerleggen.. ik kan ook wel moeilijk gaan doen dat ik een centimeter geen centimeter vind of wat dan ook. Zijn ook maar een stelletje wetenschappers/experts geweest die dat vastgelegd hebben.
     

Deel Deze Pagina