1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De 360 versie is zeker geen gestripte PS2 versie. Oke, er missen een aantal belangrijke opties (editor, die wel aanwezig is, maar zeer beperkt is, de mogelijkheid tot het saven van goals, bepaalde statistieken tijdens en na de wedstrijd, trainingmodes en de Pesshop > nu unlock je dingen door het behalen van achievements).

    Verder zijn alleen de teamnamen van de Premier League niet correct (op Arsenal en Man Utd. na) en enkele teamnamen van The Rest Of The World (FC Belgium, is Anderlecht bijvoorbeeld).

    Verder is alles gelicenceerd. PES6 zul je zeker een hoop plezier beleven, al moet je het wel ff leren. Het schiet en pass-systeem is omgegooid, waardoor het in het begin frustrerend kan zijn. Heb je het eenmaal door en je vrienden ook, dan heb je hele spannende wedstrijden. De graphics zijn overigens ECHT wel goed (op HD-TV tenminste). Online is het op dit moment inderdaad nog haperig (komt wel een patch).

    Net als PES6 mist Fifa07 ook een hoop dingen, al is het online gedeelte veel beter georganiseerd dan bij PES en kun je met 8 mensen online (4vs4). De gameplay is iets minder realistisch, geen lijnrechters bijvoorbeeld, spelers die niet vallen als je ze onderuithaalt, noem maar op. Het geluid is daar en tegen wel weer beter. Wil je gewoon lekker voetballen, zonder dat je het spel moet leren, ga dan AUB voor FIFA. Wil je je wel echt verdiepen in het spelletje, kies dan voor PES6, want dan zul je daar op de langere termijn veel meer uit kunnen halen.
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Feitelijke meningen bestaan niet. Je hebt feiten en onware feiten. Jouw groene deuren verhaaltje is namelijk niet te controleren. Jij kunt de kleur namelijk daadwerkelijk als groen beschouwen, terwijl anderen de deur als rood beschouwen. Voor jou is het daarentegen een feit. Ga je het onderzoeken (wat andere mensen zien) dan zal blijken dat 98% de deur als rood beschouwd en de kleur dus feitelijk gezien rood is. Alleen voor jou geldt dat niet. Ga je dat onder de loep nemen, dan blijkt misschien dat je kleurenblind bent. Als je dat weer gaat onderzoeken kun je tot de conclusie komen dat bijv. 60% van de kleurenblinden een rode deur als groen aanzien. Dan heb je weer een feit.

    Een feit is dat je dood bent, als je 100 meter naar beneden valt. Een feit is dat je dood bent als er een betonblok op je valt. Het is namelijk te toetsen (probeer het maar niet hoor ;) wil nog wel ff een potje PES6 tegen je spelen).

    Ooit wist men dit niet en ooit heeft iemand dit dus als eerste uitgeprobeerd. Zodoende leerde men (men leert immers van elkaar).

    Maargoed, genoeg over feiten en meningen, we gaan weer ontopic!
     
  3. mark8925

    mark8925 Guest

    ik lees in de vi bij persoonlijk regelmatig dat voetballers van gamen houden, vaak noemen ze dan ps2+pes:)
     
  4. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja hehe

    Maar ja wat is dan dood? ben je wel dood.. ik bedoel wij bestaan uit energie.. en energie is oneindig (einstein bewezen geloof ik). Dus is het dan wel een feit het dood zijn?

    maja ik heb genoeg van dit topic lol.. ga maar weer even werken... anders krijg ik het niet af.. hmmz feiten bestaan wel :p

    Maar goed.. ik hou op over feiten.. Pes is beter in mijn ogen.. dus mijn mening en ik ga vanaf nu alleen nog maar mijn mening geven :p peace
     
  5. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat belangrijk?? om te weten wat een voetballer ervan vindt? Ik vind dat men hier de plank dus wel misslaat. En ik begin dus duidelijk te merken dat deze thread gewoon een andere wending aan gaat nemen dan wat denk ik de bedoeling is. een paar postings terug stond het eigenlijk al....Je neemt de game die bij je past, en waar je het meeste fun uithaalt!! Gaan we nu ook GoW en COD 3 met elkaar vergelijken???
     
  6. mars15

    mars15 Guest

    spelen meer pes ja
     
  7. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord. Mijn keuze staat nog niet vast, maar ik zal deze wijze woorden bij mij in de vriendengroep gooien om zo tot een keuze te komen.

    Enig idee of er ooit nog een demo van PES 6 zal verschijnen op Marketplace? Dat maakt de keuze natuurlijk het makkelijkst, want dan kunnen we beide games testen. Zelf heb ik er niets over kunnen vinden.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Er is wel een demo van de PC versie verschenen. Die is echter wel anders dan de 360 versie. Het is dat je ver woont, anders had ik gezegd: kom eens kijken!

    Heb je btw de review al gelezen? Die de homepage van Xboxworld.nl. Ik heb daar bijna alles besproken wat besproken kan worden.
     
  9. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net de review gelezen en zoals in bijna elke review die ik heb gelezen krijgt PES6 de voorkeur. Pluspuntje dat de Nederlandse Eredivisie clubs wel van de originele namen zijn voorzien. Iets wat ik nog niet wist. Alleen heel erg jammer dat de rest niet klopt / te wijzigen is.
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ho ho ho! De spaanse (Premiera Division), Italiaanse (Serie A), Franse (France Ligue 1) competities en dus de Eredivisie zijn voorzien van de officiele licenties.

    Er zijn tevens een hoop ROTW clubs die de officiele licenties hebben. FC Porto, Juventus, Bayern Munchen, Olympiakos, Rosenborg, etc. Alleen van de Premier League (Engeland) zijn alleen Man Utd en Arsenal gelicenceerd. De spelersnamen kloppen wel van alle teams, alleen de teamnamen niet.

    Al met al heb je misschien 90% gelicenceerd, 10% niet.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Aber nicht unsere Deutsche freunden ;) (op Bayern na dan)
    Maar qua licenties zit het idd wel goed met PES
     
  12. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Duitse vrienden? heb jij die?
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik bedoelde dat alleen de Duitse competitie er niet in zit ;)
    Andere grote competities zitten er wel in
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand me vertellen waar de "uitdaging" bij Fifa en PES zit? Ik heb namelijk gehoord dat er bij fifa nu een soort Manager mode zit|:- (daar zit ik echt niet op te wachten!)

    De vorige fifa die ik had was fifa 2005, daar zat toen zo'n "career mode" in waar ik me heel wat uurtjes mee vermaakt heb. Maar wat zit er nu voor uitdaging in het spel? (zowel bij fifa als bij PES)
     
  15. timbo-23

    timbo-23 Active Member

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    In FIFA07 zit gewoon weer een career mode alleen heet dat nu Manager mode geloof ik....Het is gewoon een soort career mode met iets meer opties vind ik...PES6 heb ik ook al gehad, daar zat gewoon geen uitdaging in als je het hebt over een soort career mode...Je kon je opstelling veranderen/editten en wedstrijden spelen...De uitdaging die ik in pro evo heb gehad zijn de online wedstrijden...Das mijn mening;)
     
  16. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, ze moeten voor de master league meer tijd uittrekken om het beter en spannender te maken, ik heb vaak wel zin in een volgend potje maar er zit niet veel diepgang in de master league die wel in het spel zit...
     
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ow ik dacht dat je bij die manager mode alleen maar een team moest leiden, en dat je dan zelf geen wedstrijden kon spelen.

    En ik heb helaas nog geen live, dus die multiplayer wedstrijden kan 'k niet spele:mad:

    Die master league is iets van PES 6 he, maar wat is daar dan precies de bedoeling?

    Ik zit namalijk nog heel erg te twijfelen of ik nu PES of Fifa moet pakken. Ik zoek de game met de meeste uitdagingO-)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2006
  18. timbo-23

    timbo-23 Active Member

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    De manager mode in FIFA is gewoon een soort career mode, je kan de wedstrijden gewoon zelf spelen of je kan kiezen of je ze wilt simulaten...Als je geen live hebt zou ik voor FIFA gaan, want dan heb je ook nog wat diepgang in de manager ''career'' mode..Die zit er niet in bij PES vond ik....maar ja, op mijn mening moet/hoef je niks te kopen natuurlijk;) Lees anders wat reviews:)
     
  19. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    als je echte uitdaging wilt zou ik toch voor PES gaan, elke wedstrijd staat weer opzich, nummero laatst is moeilijk te verslaan (dat ben ik namelijk zelf:p)
    dus er zijn geen eitjes tussen en het is altijd uitdagend om goede aanvallen op te zetten om te scoren en in FIFA is dat allemaal veel makkelijker om te doen
     
  20. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar wat is die master league bij PES eigenlijk?
     

Deel Deze Pagina