1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    je start hem op, je kiest een team, desnoods kies je de competities bij elkaar ( 4 comps) en jij begint in de 2e divisie van een van de gekozen competities.
    eenmaal als je promoveert naar de hoogste divisie dan heb je meer teams en kan je meestrijden om plaatsing voor CL of Eufa cup (zo heet het niet, maar daar komt het op neer) en zo blijf je jaar na jaar doorspelen

    totaal zijn er 72 teams die je in master league kunt zetten, dus zommige teams uit het spel worden niet gebruikt...
     
  2. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus dat is dan eigenlijk gewoon het zelfde als bij Fifa de Manager mode. Alleen heeft fifa alle licenties, en PES niet. Toch?
     
  3. mark8925

    mark8925 Guest

    valt mee.. op de 360 heeft ea niet zoveel licenties als normaal. Pes6 heeft de eredivisie+ned elftal gelicenceerd(fifa niet) verder heeft pes: frankrijk,spanje,italie volledig.. en engeland maar daar kloppen alleen de spelersnamen en de teamnamen niet
     
  4. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Poe, het blijf een moeilijke keuze.....

    Ik denk zelf dat ze allebij wel oke zijn als ik de revieuws enzo lees. Zowel PES als Fifa hebben beide hun voor en nadelen.
     
  5. mark8925

    mark8925 Guest

    ja maar wat wil je met het spel? wil je er echt wat voor doen om het te leren(pes)? Of af en toe gewoon voor de lol ff potje spelen? In dat laatste geval kun je beter fifa nemen. Wil je er echt tijd in steken zou ik toch echt voor pes gaan.. kun je zo veel meer uithalen_O_
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou kiezen voor pes6.
    ik heb ook beide spellen en zal even mijn pro en contras vertellen.

    PES6

    De gameplay is zoals altijd gewoon super. Het is even wennen maar eens het begint te lukken bestaat er niets beter op het vlak van gameplay in de footy games.
    De gfx zijn ook zeer goed naar mij mening, velen vinden het een ps2 port, maar dat is dikke zever ik heb hier ook de pc versie liggen van pes6 en als je die vergelijkt met de 360 versie, dat is echt een groot verschil op vlak van gfx en ook op gameplay, ik vindt namelijk de 360versie soepeler spelen dan de ps en pc versie.
    De edit mode is eruit en dat volgens vele een gemis en dat vind ik ook.
    Online is normaal ook super maar voorlopig zijn er problemen en moeten we wachten op een patch voor betere online mogelijkheden en kun je je inschrijven bij peslive en kun je meedoen aan toernooien en ladders wat zeer cool is.
    Het geluid is naar mijn mening ook veel verbeterd veel realistischer, zoals bv het roepen van teamspelers en spelers langs de zijkant.
    Op vlak van licenties zijn ze ook vooruit gegaan, ze hebben nu meer ploegen met licenties. maart spijtig ook nog genoeg ploegen zonder de juiste namen en daarvoor missen we de edit mode :)

    FIFA 07

    De gameplay is naar mijn mening een stap achteruit in plaats van vooruit.
    ik heb fifa 07 zowel op de 360 als op pc en ik heb voorlopig meer plezier beleeft aan de pc versie dan de 360 versie. En om te vergelijken met pes6 jah dan is dit spel echt niets, dan tog de 360 versie want de pc versie komt tog in de buurt van pes6. En als echte fifa fan zeg ik dat met spijt in het hart maar de 360 versie zuigt gelukkig hebben we nog de pc versie \o/
    De gfx zijn zeer mooi maar soms ook te veel van het goede, zoals bv de velden die zien er naar mening veel realistischer uit in pes6.
    Ook de spelers mogen er msh wel minder realistisch uitzien dan in pes6 maar dat de spelers opeens beginnen te blinken in fifa07 is tog ook niet zo realistisch he.
    Hier in het spel zit wel een edit mode wat dus wel een voordeel is.
    online is dit voor echt zwaar gebuist he. bij fifa 06 was ik echt bij de top van de wereld en bij fifa 07 op de pc ook. maar de 360 versie echt te kampen met een paar bugs die het voor onmogelijk maakt om deftig online te spelen. zoals de spelers die tegen mekaar lopen, gaten in de verdediging waar niets aan kunt doen, keepers die de blunders maken dat het niet mooi is en dan is er ook de berucht pressieshot waarmee elk shot een goal is dus jah...
    de 360 versie is in het aantal teams zeer zwaar terug gebracht en ik vind zelfs pes6 meer teams hebben.
    het geluid steek mij tegen, wannneeer ik met chelsea speel tegen arsenal zijn ze de clubliederen aan het zingen van milan wtf.
    het commentaar in fifa loopt ook 3 seconden achter wat ook zeer enerverend is.


    dus conclusie de pc versie van fifa07 is een stap vooruit.
    de 360 versie van fifa is een stap achteruit en de 360 versie van pes6 is ook een stap vooruit.

    dus ik zou gaan voor pes6
     
  7. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor je analyse;) \o/

    Jullie hebben me bijna overtuigt om PES 6 te kopen :) Zelf heb ik nog nooit een PES spel gespeeld, ik ben altijd verstokt geweest aan fifa. Maar mischien is het dan nu maar eens tijd voor wat anders ;)

    In ieder geval bedankt voor julie info:thumbs:
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    jah en laat je niet afschrikken voor de moeilijkheidsgraad in het begin.
    de eerte uren is het echt afzien en dan begint het allemaal soepeler te worden en zul je spel ook leren waarderen.
     
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Okey, en die master league is dus ook de moeite waard? Want ik heb namelijk geen live, dus ik zal me daar het meeste mee bezig houden ;)
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben geen super grote fan van voetbalspellen, maar speel ze af en toe wel. Heb tot nu toe altijd Fifa gespeeld, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Het jammere van Fifa vond ik toen altijd dat op een gegeven moment elke wedstrijd op elkaar leek en je steeds op dezelfde manier kon scoren. Maar ik heb ook PES 5 gespeeld op de PSP en ik miste daarin echt de voetbalsfeer, zeker met die rare muziek en menuutjes. De wedstrijden verschilden wel meer van elkaar, maar voor mij moet een voetbalspel niet te moeilijk zijn. Dus welke game kan ik dan beter kiezen?

    En hoe is de besturing van beide games? Ik ben linkshandig, dus ik vind het wel belangrijk dat ik dan een fijne besturing kan kiezen. En in Fifa 07 zit de Nederlandse competitie niet, zit die wel in PES 6? En zijn er erg veel namen fout in PES6? Want realisme wat dat betreft vind ik wel belangrijk.

    En hoe zit het eigenlijk met de database van de games? Kan je bijvoorbeeld via Xbox live een patch downloaden met nieuwe transfers etc erin?

    En hoe is het management gedeelte van beide games?
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Besturing kan je zelf instellen, dus die kan je ook veranderen in de Fifa instellingen. De Eredivisie is vertegenwoordigd in PES 6, evenals het Nederlands elftal. Er zijn wat namen in de engelse league fout, maar dat geldt alleen voor de teams en niet voor de spelers. Foute spelernamen ben ik nog niet tegengekomen, maar ik speel het nog niet zo lang.

    Ik reken niet op een patch voor transfers, helaas.
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik las dat PES 6 grafisch veel slechter is dan Fifa 07, zit daar echt zo'n groot verschil tussen?
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Maar welke game kan ik het beste kiezen?
     
  14. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja. In Fifa herken je de spelers aan hoe ze eruit zien. In PES 6 ook wel, maar daar herken je ze ook aan hoe ze spelen.
    PES 6. Het speelt veel lekkerder en realistischer dan Fifa 07. In PES 6 heb je echt het gevoel dat je controle hebt over de bal, itt Fifa 07.
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar de graphics zijn wel minder dan Fifa 07, het is moeilijker dan Fifa 07 en de clubnamen kloppen niet, maar in Fifa 07 heb je weer geen Nederlandse competitie.
     
  16. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Alleen enegelse clubnamen kloppen niet. Verder ziet het er grafisch niet slecht uit. Ik vind het styletje van fifa weer juist niet zo mooi!
     
  17. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Mee eens...
    Heb dat filmpje van die Fifa 07 finale gezien, en scrok daar gewoon van de Gameplay.
    Ik zie daar een Ronaldinho een partijtje over het veld rennen, waarvan ik mij echt afvroeg hoe je als EA kunt zeggen dat Fifa een realstisch spel is :)!
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar toen ik dat schreef in de schoolkrant werden al die Fifa mensjes boos: Nee je hebt echt wel tactiek nodig en het is echt wel moeilijk bla bla bla.. Een vriend van me kocht een week later Fifa, z'n eerste potje won hij met 3-0. Moeilijk, tuurlijk :confused:
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het blijft een lastige keuze.

    Fifa is mooier.

    Fifa heeft alle echte namen.

    Pes heeft de Nederlandse competitie.

    Pes is misschien realistischer en afwisselender.

    Fifa is minder moeilijk.

    Fifa heeft meer de voetbalsfeer.

    Ik wilde voor Pes 6 kiezen, maar daar kan je geen demo van downloaden op Xbox Live Marketplace, en ik heb de demo van Fifa 07 gespeeld op de Xbox 360 en die speelt op zich wel lekker, dus ik weet echt niet welke van deze 2 voetbalgames ik moet kiezen. Ik heb al meningen van gebruikers gelezen, reviews in gamebladen gezien en de video met een vergelijking van beide games op de site van gammo gezien, maar het ene spel heeft dit, en de ander dat.
     
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Waar val je op? :cool:
    Wil je een heerlijke voetbalgame, waarbij je echt in kan uitblinken...
    Prachtige goals maken, waarbij je soms verstijld uit je stoel springt van vreugde?

    Of wil je geile graphics, en alle echte clubnamen maar dan weer zonder de Nederlandse competitie...
    Bij PES 6 klopt alleen de engelse Competitie qua clubnamen niet. Minder erg dan een complete competitie eruit halen lijkt mij...

    Overgins moet je eens filmpjes gaan kijken van Fifa '07...
    Deze hebben mij overtuigd, hoe begaaid dat spel kan zijn :9 SOrry dat ik het zeg, maar zoals ik al eerder in mijn oude post aangaf...

    Zie Ronaldinho eens ROND sprinten over dat veld :emo: , en het vervolgens in volle sprint afmaakt met een lopje in de kruising...
     

Deel Deze Pagina