PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. jnani nl

    jnani nl Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle fifa versies op de xbox360, was ook een fifa fanboy, tot een maand of 2 geleden, toen ik op aanraden van een vriend pes 6 gekocht heb. Sindsdien heb ik fifa niet meer aangeraakt, wat een kutspel is dat zeg, niet normaal meer, voor mij duidelijk niks anders meer dan pes, hoe heb ik dit in godsnaam over het hoofd kunnen zien al die jaren. Voor alle fifa fans, ik was vroeger ook zo maar er zal toch een moment moeten komen in je leven dat je groter en volwassen gaat worden en dan zal je vanzelf merken en inzien dat fifa in de allerverste verte niet kan tippen aan pes !!!! Dit moest ik gwoon effe kwijt....._O_ _O_ _O_
     
  2. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Geile graphics van FIFA? Nee, ik vind PES er stukken beter (en realistischer)uit zien..Doe jezelf een plezier en haal PES, van FIFA ga je echt spijt krijgen..
    Tenminste, misschien niet wanneer je alleen FIFA speelt, maar mocht je dan later toch eens PES spelen, denk je: waarom nou FIFA?
    PES is gewoon de betere game, waar je gewoon veel meer plezier aan zult beleven. Ik speel 't met vrienden, en staan elke keer wel weer versteld van een prachtige pass of schot (goal)
     
  3. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit had ik ook, maar nu beleef ik de grootste lol met PES ipv Fifa. Iedereen die twijfelt: koop PES !
    Ik hoop dat Pes 7 een toppertje wordt voor de 360, dat is ie nu nog niet.
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Oh jee, is het alweer bijna oktober? ;) Dan breken de grootste rellen weer los hier. Zelf vond ik ze allebei niet leuk. Als PES 7 iets meer arcade word, koop ik die misschien wel. Maar PES 6 vind ik net een simulatie. Veel mensen vinden dat tof. Met veel oefenen word je beter en beter. Zelf hoop ik dat PES 7 dus iets toegankelijker wordt (als casual voetbalgamer ;) )
     
  5. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Als PES 7 nu nog next-gen graphics haalt, zal dat helemaal mooi komen. Prachtige gameplay en prachtige graphics. Kan niet beter toch?

    Het enige waar fifa pes in verslaat is de sfeer in het stadion(clubliederen, juichen, zingen, fluiten naar de scheids). Dat vind ik in fifa beter gedaan.
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Voor mij persoonlijk is er geen discussie meer mogelijk.

    In het verleden speelde ik alleen maar fifa. Het begon bij '94. '97 vond ik extra geweldig aangezien het toen ook mogelijk was om zaalcompetities te doen met de clubs. Toen werd dat er uitgehaald. Gelukkig had het spel verder nog veel te bieden en bleef het geweldig. Tot 2002. De gehele besturing en gameplay werd in 1x verneukt. Nu probeert EA er nog het beste van te maken met dode mussen en allerlei gimmicks. Fifa is niets meer dan een ordinaire arcade footy die maar net de oude schaduw is van wat het vroeger was. EA heeft voor mij de Fifa reeks de groot ingeboord.

    Toen ging ik op zoek naar een andere voetbal game. Er was opeens PES die ik ging proberen. Het was stroef, maar met een beetje investering was het redelijk te doen. Steeds meer mensen stapte over en gaf de ontwikkelaars de mogelijkheid en de financien om er steeds meer van te maken dan het vorige deel. Maar de laatste tijd gaat het met sommige aspecten ook weer wat minder.

    Het is nu meer een keuze van....Bij gebrek aan een fatsoenlijke voetbalgame ga ik maar voor PES. Maar eigenlijk wil ik iets beters.
     
  7. jnani nl

    jnani nl Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Blij dat je ook overgestapt bent. Ik speel echt bijna 24 uur per dag pes, tis niet normaal eigenlijk maar ja, het is alsof er een hele andere wereld voor me open gegaan is. De gameplay is zoveel beter, soepeler, onvoorstelbaar gewoon. Ik raad echt iedereen aan om pes te proberen, voorzover ze het al niet geprobeerd hebben... Zooo en nu tijd voor Chelsea - Liverpool....:b: :b: :b: :b:
     
  8. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Pes 6 is gewoon beter _O_ Heb ze allebei gehad. Maar de wedstrijden in PES zijn leuker. :thumbs:
     
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel nu altijd fifa, en ik moet zeggen dat ik het een goed spel vind.

    Maar toch neig ik ernaar om PES 6 maar eens uit te proberen.

    Maar eigenlijk vind ik het dan ook weer wat overdreven om 2 voetgames te hebben.:{
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je in de gelegenheid bent PES 6 te huren/lenen/wat dan ook, probeer het gewoon eens. Het blijft altijd een kwestie van smaak (ik vind PES 6 beter ^^), en het zou zonde zijn als je PES 6 straks koopt en er niks aan vindt. Mocht je PES beter vinden, koop je die en probeer je Fifa ergens te verkopen (zou ik doen)

    Als je dan PES leent, mag ik je dan wel als tip meegeven dat je het een tijdje aankijkt? De eerste 2/3 dagen dat ik PES 4 speelde vond ik maar stom: Ik verloor alles, de besturing klopte niet, terwijl ik Fifa wel kon. Pas na een paar dagen begon ik te merken dat ik steeds beter werd, en het steeds leuker ging vinden. Nu wil ik niet meer terug naar Fifa :)
     
  11. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant vind ik spelers bij PES6 er soms wat realistischer uitzien dan FIFA 07. Ronaldo en Ronaldinho als voorbeeld. Maar wat echt niet normaal is als je zeg maar een trofee wint, dan zie je de captain de trofee vasthouden aan medailles om hun nek hebben. Dat hun hand dik door trofee gaat en door medespelers als iemand scoort en dat die medailles door hun shirts gaat. Heb echt het gevoel dat ze helemaal niet hun best hebben gedaan bij PES6, hoop dat het verandert bij PES7...

    btw: geen screens van PES7 of FIFA 08???
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  12. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen doet alsof PES zo moeilijk is? Ja, tuurlijk moet je veel oefenen om beter te worden en alles eruit te halen. Maar toen ik begon met PES4 verloor ik echt niet me wedstrijden, je moet ook niet op topplayer beginnen...Op het laagste niveau loop je er in je 1ste PES potje nog doorheen met een 5-0 zege...
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar op 3 sterren was het behoorlijk wennen, in tegenstelling tot world class of hoe dat dan ook heet in Fifa. Het is ook niet echt moeilijk, als je er maar genoeg tijd in steekt. Als je het eenmaal doorhebt is het niet moeilijk meer :)
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    world class bij fifa is nou ook niet bepaald makkenlijk hoor;)
     
  15. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    In Fifa 2005 (denk ik, weet niet zeker meer welk jaar) was het heel makkelijk.. Je passt de bal naar je beste speler, rent richting de goal van de tegenstander, drukt ongeveer rond de middellijn op schieten en als je daarin getraind bent gaat hij er 1 op de 2 keer nog in ook.. Dat gaat vervelen :+ Daarom ben ik wat anders gaan zoeken.. In PES heb ik nooit van de middellijn gescoord.

    /Edit: Dát was het! Dat ik dat kan vergeten: In Pro Evo lijkt het scoren op het begin moeilijk, daarom won ik m'n eerste partijen niet: omdat die bal er maar niet in leek te gaan. Maar als je dan voor het eerst een bal erin tikt (hoeft niet eens mooi te zijn) voelt dat echt goed :cool:
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  16. ninc

    ninc Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk Pes beter dan fifa. Fifa is in mijn optiek te makkelijk, bij fifa 2005 kon je steeds scoren op dezelfde manier, bij fifa 07 kon ik op worldclass zelfs potjes winnen van Barcelona met Roda JC!

    Ik blijf erbij dat Fifa voor de arcade speler is, die gewoon een paar potjes wilt spelen met een paar maten en dat het dan goed is. Voor de speler die meer voetbal uit het spel wil halen moet toch voor pes gaan, daar speelt het veel beter al kan de master league toch wel een goede verandering gebruiken. 8)

    EDIT: LOL, zelfde inhoud op dezelfde tijdstip gepost, ook FIFA 2005 :)
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan moet het wel waar zijn 8)
     
  18. ninc

    ninc Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    The truth is out there, somewhere }:]

    maarja, bij Fifa 2005 deed ik altijd een rush vanaf de zijlijn, dan naar binnen trekken en dan op de keeper af en dan rustig schieten, zat er altijd in met altijd dezelfde animatie.:lol:
     
  19. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs dan nog PES, ik ben iemand zoals jij omschrijft: gewoon af en toe een potje met vrienden. Ik ben blij dat we dan PES spelen, je pakt 't spel gewoon heel makkelijk op.

    Wil je simpel potje voetballen -> PES
    Wil je er alles uithalen, met singleplayer, carriere mode, live en weet ik niet wat allemaal -> PES

    Gewoon PES, omdat 't gewoon de betere game is.
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Whoehoe PES!!
     

Deel Deze Pagina