PGR 2 slecht voor rijvaardigheid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shadow89, 16 nov 2003.

1. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat politici zich imbeciel uitlaten over computergames en vandaag is dat niet anders. De Australische politicus Paul Gibson laat zich namelijk negatief uit over Project Gotham Racing 2, de nieuwe racegame voor de Xbox. Het spel speelt zich namelijk deels af in de Australische stad Sidney en pakt uit met de reclameleuze "Burn up a storm past famous landmarks such as the Opera House and Sydney Harbour Bridge".

Paul Gibsom beweert dat het spel een slechte invloed heeft op de rijvaardigheid van de jonge gamers die met het spel spelen. De snelheid en kracht van auto's wordt verheerlijkt en gamers zouden kunnen gaan denken dat ze werkelijk weten hoe een snelle auto reageert:

"This game sends the wrong message to young people. It is actually glorifying speed and power," Mr Gibson said. "It is clearly an inappropriate depiction of speed behaviour. If I had my way I would ban it."

There is no research into how racing games affect the attitudes of young drivers. But, Mr Gibson said, there is enough research into risk-taking behaviour for there to be a concern.

Microsoft gaat hier natuurlijk fel tegenin en wijst de politicus op zijn domme uitspraken. Project Gotham Racing 2 is namelijk een gewoon racespel dat niet meer of minder gevaarlijk is voor de rijvaardigheid van enige andere racegame. Ook wijst hij erop dat de aanwezigheid van de stad Sidney op zich geen verschil maakt, omdat de stad slechts een decor betreft en je raced op afgebakende parcours waarop zich geen ander verkeer begeeft. Lees het hele artikel hier

Ik vind dit grote onzin, want waarom is juist Project Gotham Racing 2 slecht voor het rijgedrag. Gaan ze nu ook zeiken bij Need for Speed Underground? En is Manhunt ook te erg. Mensen beseffen echt wel dat het een game is en ik vind niet dat politici zich met games moeten bemoeien. Wat vinden jullie hiervan?

Bron: www.gamer.nl

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Oh, dan moeten ze ook gelijk alle games en films verbieden...

Ik vind het gewoon onzin van een of andere politicus die de ouders willen meekrijgen die denken dat hun kinderen teveel gamen.

Maar waarom nou PGR 2? Het zijn circuits, dat hij dan MM3 als voorbeeld neemt...

3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dit echt zulke gekke mensen, elke gamer weet tog wel dat het een heel verschil is emt de werkelijkheid en als je dat niet weet moet hij/zij is bij zeg zelf nagaan hoe dat komt en waarom. Want hiet snap ik echt geen haar van.

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Tja, een positieve invloed heeft het natuurlijk niet, als het al enig invloed heeft op het rijgedrag. En precies wat jij zegt, waarom PGR2. Er zijn zoveel racegames waar precies hetzelfde gebeurd. :{

5. boo-shem-ee

boo-shem-ee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeggen dat het een slechte invloed op de rijvaardigheid is vind ik dikke bullshit, maar je moet wel oppassen met de overgang van een game naar het echte asfalt. Ik kan me een keer herinneren dat ik echt uren achter elkaar GTA had zitten te doen en ik op een gegeven moment naar de stad ging. Door die plotselinge overgang moest ik even wennen aan niet te slingeren als een gek en op de linker kant van de weg en de trottoirs te rijden. Het was maar goed dat ik in de bijrijders stoel zat :eek:

6. Slaat nergens op!

7. alibi

alibi Guest

wat een grote onzin weer! zo'n politicus die weer niks beters te doen heeft!

toen met carmageddon was er ook zo'n ophef! kheb geen gevallen gehoord dat er massa's mensen of koeien zijn dood gereden !!! ;)

gewoon lekker laten lullen die mensen. en zijn genoeg spellen en idd films (zoals tha raptorzei) ook die verboden zou moeten worden

8. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    waarom denken ze dat er games worden gemaakt???
    om alle gevaarlijke dingen etc te beleven zonder dat er echt wat gebeurt!

als we echt zo graag willen scheuren op de weg dan zijn games vind ik niet nodig en kunnen we lekker in het echt op de weg scheuren!

9. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, voornamelijk voor de centjes!;)
    "This game sends the wrong message to young people. It is actually glorifying speed and power," Mr Gibson said. "It is clearly an inappropriate depiction of speed behaviour. If I had my way I would ban it."

There is no research into how racing games affect the attitudes of young drivers. But, Mr Gibson said, there is enough research into risk-taking behaviour for there to be a concern.

k vind dit trouwens wel erg vergezocht:{ Wat zou hij wel niet hebben gezegt als het om Rainbow Six 3 ging ;)

10. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    jah en waarom denk je dat ze veel verdienen??:D
    omdat gamers iets kunnen meemaken dat ze in het echt niet kunnen/mogen doen.. ;)

11. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    dit is een compliment voor pgr2

12. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil niet voor anderen spreken, maar games hebben dus echt wel invloed op mijn rijstijl.
    Onlangs speelde ik zo'n 4 uur achter elkaar CMR4 en ging toen stappen die avond. Nou, het eerste half uur reed ik echt mega asociaal, ruim door de bochten met grote snelheid en onwijs snel optrekken (wat niet moeilijk is met een bmw X5 turbo :D). Het is dat een vriend van me er iets van zei, anders had ik de hele trip wel lopen scheuren.

13. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik ook last van, was laatst moto gp 2 aan het spelen, daarna ging ik met de fiets naar school, ik reed echt asociaal, in bochten net over de curbstones en lopen draften als een gek

14. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Pure onzin en als ik in Australie zou wonen weet ik zeker dat ik nooit op die man zou stemmen,waarschijnlijk heeft die kerel nog nooit een game van dichtbij gezien.|:-

Deel Deze Pagina