1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Phantasy Star Universe

Discussie in 'Games' gestart door masterspy, 16 sep 2006.

  1. basovich

    basovich Guest

    heeft er iemand al gevochten ofzo?
    er zijn alleen maar onzinnige dingen te doen daar in het spel..wel winkels, maar je kan geen geld verdien8), yeah right..
     
  2. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, mijn eerste impressie op het spel is als volgt... ik had dus de demo zo snel mogelijk binnengehaald aangezien ik een enorme Phantasy Star / RPG fan ben, eenmaal opgestart werd ik wel blij van de mooie intro (als je je titelscherm even laat aanstaan). Eenmaal dat filmpje een keer gezien te hebben ging ik door naar het character creation scherm, waar me opviel dat de characters er toch wat beter uit zien als ervoor, en de keuzes ruim voldoende zijn.

    Eenmaal ingelogd kreeg ik gelijk een hele tutorial van alles wat je moet weten naar me toegegooid, wat voor mij een enorm pluspunt is in PSU, vele andere MMORPG's moeten het doen met een handleiding (boekje) of wat vage tips in-game. Wat ik dan wel weer jammer vond is dat ze weer het oude systeem hebben aangehouden, je kan maar met 5 man in een party gebieden verkennen in een nogal linaire wereld, aangezien je maar één kant opkan, en niet zoals vele ander4e MMORPG's in je eentje bijvoorbeeld gebieden kan verkennen. Je zult eerst (mocht je graag alleen willen levelen) een kamer aanmaken met een wachtwoord met alleen jijzelf erin.

    Wat betreft het gevechtsysteem, ik raakte er in 5 minuutjes aan gewend, en speelt lekker weg als je het gewend bent, ook de combo's en de "looks" van de combo's zijn mooi om aan te zien, en doen wat mij betreft eer aan.

    Wat wel mooi is, het economish systeem, je zult zo in je eigen kamer items te koop kunnen zetten waar mensen die je player card (of iets in die richting) in kunnen komen om spullen te kopen, etc. ook zullen enemy's in-game wat geld kunen droppen, en uiteraard de zeldzame items die goed zullen verkopen zal je snel genoeg zien droppen.

    Tot nu toe een leuke game, maar nog niet de vrijheid die ik verwacht had.
     
  3. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Speel eerst de tortural,, speel die missie van die tortural. Ik heb toen een volgende missie gedaan dmv naar de 4e verdieping te gaan en daar heb je een gang waar je missie's selecteert., Het schieten en slaan is wel geinig, maar ik vind het wel vervelen. Je verdient ook geld met die missies, die je kan dan weer spenderen aan wapens armor etc op etage 2.
    Voor deze gratis 7 dagen ga ik het spelletje nog wel even spelen alhoewel ik dat party gebeuren nog niet helemaal snap
     
  4. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ooit RF online op de pc gespeeld? Dit is de xbox 360 versie ;) . Lijkt er iig veel op...
     
  5. MeneerStriker

    MeneerStriker Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt die licentie gewoon via de Marketplace kopen. Als ik goed heb gezien is het iets van 800 points per maand.
     
  6. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    HIer ga ik in geen 100 jaar voor betalen wat een frut spel.
     
  7. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    @ Basovich : Je vraagt of je kan vechten en waar dat dat dan plaats heeft, en je beweert de tutorial gespeeld te hebben ??? Beetje vreemd dat je dan niet zelf het antwoord kunt geven, aangezien je via de tutorial ook de combat krijgt uitgelegd en waar dat vechten dan gebeurt. En meteen maar weer roepen : " Wat een waardeloze game " .

    @ Willem : Als je met de oude PSO een hoop lol hebt gehad, dan weet ik zeker dat je deze game ook super gaat vinden. Ik heb PSO ook echt ontzettend veel gespeeld en was gelijk weer hooked bij deze game. De sfeer en de wapens, hoe de characters uitzien, hoe de omgevingen uitzien, de vele " rare " items die je weer kunt vinden, alles ademt PSO. Maar mijn eerste indruk is ook dat er erg veel nieuwe dingen inzitten. Een hoop dingen zijn ook erg verbeterd. Gewoon Beta even testen en weet wel bijna zeker dat je dan aangenaam verrast bent.


    Wel lachen, alle mensen die niet bekend zijn met PSU vinden het maar een klote game. Reden : omdat ze niet weten wat ze moeten doen, dus dan is het maar een klote game. Ikzelf heb PSO helemaal blauw gespeeld en mijn eerste indruk van PSU is erg goed. De game is een stuk uitgebreider als PSO maar heeft wel dezelfde " feel " als PSO en dat is positief bedoeld. Graphics zijn dan wel niet echt next-gen , maar de gameplay ( ja mensen je kan vechten , kwestie van je even in de game verdiepen voordat er gelijk klote game wordt geroepen ) is zeker goed. Je hebt meer aanvallen, je kunt een grotere party maken en de game op zich komt een heel stuk groter over als PSO. Communiceren met andere via de controller is natuurlijk erg traag, maar met een keyboard werkt het gewoon erg goed. Ik heb iig geen problemen om een gesprek aan te knopen met anderen. Dus voor alle negatieve mensen, speel eerst eens een game fatsoenlijk voordat je allemaal loze dingen begint te roepen. Dit is geen actiegame waarbij je na een half uurtje al wat van een game hebt gezien, hier moet je eerst eens wat uurtjes mee spelen voordat je een mening kunt vormen. Als je geen CC nodig hebt voor deze game, dan ga ik hier weer heel veel plezier uithalen.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  8. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan gewoon een party chat doen, hoef je ook niet te tikken.
    Vraagje: de character die je hebt aangemaakt in de beta. Kan je deze ook gebruiken in de retail versie?

    Btw, ik speel nooit zulke games, maar heb even alles gecheckt en de tutorial en alles gedaan: deze game is te dik!
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  9. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel gave game, erg verslavend, kan het zo uren achter elkaar doorspelen, heb ook wel een zwak voor MMORPG's, mr de reden wrm ik ze niet koop zijn de maandelijkse kosten.

    deze game vind ik wel leuk opzich, vind de graphics niet echt next gen, gameplay, is ff wennen, maar na een tijdje speelt het wel lekker vind ik.

    vet dat je natuurlijk ook items kan kopen, party's maken enzo met andere mensen, ben inmiddels lvl 8 ;). ik ga dit wel ff spelen tot het gratis online spelen voorbij is. de game kopen doe ik niet omdat er natuurlijk weer maandelijkse kosten aan vast zitten. dan maar niet

    tot wanneer is de beta te spelen eigenlijk??
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  10. masterspy

    masterspy Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    dit spel is uber:D:d
     
  11. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat vechten ...gebeurt dat alleen in die saaie gangenstelsels of kom je ook nog op mooie locaties?

    Verder vind ik het spel wel OK :)
     
  12. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, gebeurt niet alleen in die gangen, moet je maar even naar 4de floor gaan, en dan ergens aan de rechterkant, kan je door 2 poorten naar andere werelden, hier kan je ook andere missies starten, en zijn de omgevingen en vijanden ook anders, ( dus kan ook sterkere of slappere zijn ), maar hier kan je dus ook in andere omgevingen vechten, moet je wel de goede missie kiezen
     
  13. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu lvl 6, en idd, na een tijdje wordt het wel wat leuker. Wel vind ik de missie's wat zwak uit gewerkt. Eerst lvl 1+, dan 5+, dan 15+ etc... Tis gewoon een pad doorlopen en monsters slachten.
    Iemand nog tips qua lvlen? Heb zelf het idee dat gewoon de 1ste missie (lvl 1+) sneller gaat dan 15+ missie's met 6 man.
    Hoe zit het trouwens met one-handed guns? Die dingen zijn echt super snel leeg!
     
  14. ReaListiQ

    ReaListiQ Active Member

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    The relics doen, met een team van 10+ dat gaat snel ;)
     
  15. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    gaar hoor, ik krijg telkens de melding dat er serveronderhoud bezig is en er dus geen verbinding is. Flikker dan maar op met dit kutspel
     
  16. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Nouja, dat komt gewoon door de beta.
    Zelfde met de gangen, in het volledige spel kom je ook in bossen ed.

    Ik vind hem nog toe erg tof, maar wel verwarrend aan het begin. Ik kan me voorstellen dat het te ingewikkeld is voor sommigen. Maar in the long run is dat positief, dan is er ten minste lekker veel te beleven.
     
  17. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    je komt nu ook wel in bossen hoor :9, moet je ff naar andere wereld gaan vanaf 4th floor, dan kan je naar 2 andere werelden, waar je ook andere missies kan doen
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben gelukkig de tuts al even doorgeweest en dat scheelt een hoop.
    Echter ik heb nog wel wat vragen:

    als ik straks met de fullgame online ga, vecht je dan ook tegen andere menselijke tegenstanders of alleen tegen cpu?

    hoe zit dat met partychat wat ik hierboven lees? Want nu ren je vrij doelloos rond in de lobby, het bij elkaar krijgen van een party lukt me zo van geen meter. Wordt daarmee bedoeld dat je in een missie wel met zijn allen kan praten?

    Hoe uitgebreid is straks de volledige wereld en is er een soort van eindeloze progressie?

    De rpg feel vond ik iig al wel aardig aandoen, deed me denken aan FF (pso nooit gespeeld.) Ik heb gisteren zonder logout mijn 360 uitgedaan, nu maar hopen dat mijn character gesaved is. Mochten mensen de komende avonden nog een partymember zoeken, dan hou ik me aanbevolen.
     
  19. DvDongeren

    DvDongeren Active Member

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Het betalen via MS Points maakt het wel aantrekkelijker, Geen CC gezeur.
     
  20. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het kost 800 MSP per maand
     

Deel Deze Pagina