Philips lx3900SA (home cinema)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Daaf gamer, 10 jan 2005.

  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er toch echt iets niet goed in die set van je oom denk ik. Wellicht dattie de pcm track had gekozen en die over 5 speakers heeft afgespeeld. De dts track zit je niet midden in de muziek, is ook dermate relaxed dat je er bijna bij in slaap zou vallen :)

    Wat je vergeet is dat de ruimte op een dvd dus voornamelijk gevuld wordt met video en er maar weinig ruimte overblijft voor muziek. Die ruimte is dus minder dan op een cd die helemaal nokkie vol staat met muziek. Dat is geen mening dat is gewoon zo :)
     
  2. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    die jbl boxen heb ik gekocht in amersfoort (radio roelandschap), normaal zijn ze 300€ per stuk maar het waren show room modellen en 1'tje is er licht verkleurd (zie je alleen als je ze tegen elkaar zet) en dus kreeg ik ze mee voor 250€ per 2 :D

    tip: als je zelf ook van die boxen wilt, gewoon ff langsgaan en vragen of ze nog wat aanbiedingen hebben, meestal hebben ze nog wel wat achter staan enzo (jbl, sony, pioneer, kenwood, vanalles).
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    die jbl speaker's komen uit de "xti" serie en zijn alleen nog te koop uit overjarige partijen.
    ze worden namelijk al jaren niet meer gemaakt en waren er destijds in 3 varianten met een bijbehorende subwoofer en center speaker.

    ik heb jaren geleden de center speaker hiervan gekocht die inmiddels zeer hard aan vervanging toe is.
     
  4. ScorpiuS

    ScorpiuS Cede maiori

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    jah, klopt... ze zijn inderdaad alleen nog als oude showroom modellen te koop en rest partijen, maar je krijg wel zeer veel voor je geld moet ik zeggen! :D
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    mankeert niets aan deze speakers.
    bouw is goed,tenminste echt hout en geen fineer nep meuk,vergulde aansluitingen,goed filter en prima speaker elementen met titanium tweeters.
    voor het geld (en nu helemaal) zijn het prima unit's alleen ben ik echt toe aan kwalitatief (nog) betere speakers.
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gewoon niet fijn muziek te luisteren via een 5,1-setje. datis gewoon mijn mening :+ . Als je alleen geluid voor je hebt klinkt het veel prettiger.

    Een dvd wordt ook wel voornamelijk gevuld met video, maar het is een fijt dat er veel meer op een dvd kan dan op een cd dus er toch nog genoeg ruimte overblijft voor het geluid.
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, maar ik kom nooit in amersfoort :'-( . Maja, m'n mfb-boxen van philips zijn ook relaxt _O_ . Ze hebben prachtige bassen, alleen is er iets mis met de hogetonen, maar ik weet niet waar het door komt :mad: . Het lijkt wel alsof ze gewoon veroudert zijn. Ik heb gelukkig nog andere boxen die wél goede hoge tonen hebben maar weer geen bas, dus dat sluit goed op elkaar aan ;) .
    ff n foto van m'n boxen:

    [​IMG]

    Edit: shit, de foto doet het niet :mad:
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je basseerd op 1 ervaring zoals je beschrijft dan heb je er inderdaad een goede reden om er zo over te denken :)

    Ik kan waarschijnlijk net zo goed tegen de muur praten maar goed :) DVD heeft veel meer ruimte, klopt uitgaande van een dual layer schijfje heb je 9,4 tot je beschikking dat lijkt veel. Maar een gemiddelde film slurpt daar 7 gig van op met gemak. Dan blijft er nog 2.4 gig over.... Goed we gooien er nog wat extra's op, halve gig ofsjow, dus nog 2 gig over. Oooh dat is best wel veel nog. Maar goed de audio moet er behalve in het engels ook nog in 2 andere talen op en een dts track. Als je die laatste 2 gig over vier talen moet verdelen blijft er dus gewoon geen ruimte over.... Vandaar dat er flink gecompressed moet worden.

    Extra info:
    In order to minimize the limited space allocated on a DVD for audio soundtracks, DD and DTS utilize lossy data reduction algorithms, which reduce the number of bits needed to encode an audio signal. DD compresses a 5.1 channel surround track to 384 kbps to 448 kbps (DVD Standard limited, DD has the potential of up to 640 kbps) while DTS uses much higher bit rates up to 1.4 Mbps for CD's / LD's and 1.5 Mbps for DVD. A higher bit rate must imply DTS will be superior sounding right? In theory, the less compression used in the encoding process, the more realistic the sound will be, as it will better represent the original source. DD tends to boast that its encoding method is more efficient than DTS and thus does not require the extra bit rates. However, even if DD is slightly more efficient, it is still not 1.5 / .448 = 3.35 times more efficient.. However, both DD & DTS will boast data rates, efficiency, etc, but what actually translates to better sound is a very ambiguous matter as there are more factors involved here that goes beyond the scope of this article.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2005

Deel Deze Pagina