1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop en intern geheugen problemen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 3 sep 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn vader loopt tegen de volgende photoshop problemen aan:

    - opent .dng bestande in RAW en past eerste bewerkingen toe (bijv 4 bestanden van 60mb)
    - vervolgens bewerkt hij deze bestanden in PS
    - daarna wil hij nieuwe bestanden openen in raw maar die laden niet meer (scherm blijft zwart)
    - wat ook kan gebeuren is dat het bewerken zelf al niet meer lukt (werken met een grote stamp bijvoorbeeld)

    foutmeldingen:

    - could not complete your request because of a program error (bij het openen)
    - not enough memory (ram) (bij het bewerken)

    Systeem:
    windows 7, 32 bit, 4gb ram

    Bijkomend probleem; properties van de computer laat zien '4gb installed, 2,21gb usable'. Uiteindelijk maar even met de winkel gebeld waar het vandaan komt en die geeft aan dat w7 bij 32 bit bij een onboard videochip er 2gb opgaat aan videoprocessing. Is dat zo?
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb 16gb aan ram en als ik echt een shitload aan bestanden en software open heb staan loop ik wel eens tegen dit probleem aan. Check ff bij de prestaties in taakbeheer (ctrl-shift-escape > Prestaties) naar het geheugengebruik. Als je daar tijdens het bewerken van die bestanden dan aan de top zit van de 4gb dan is de enige oplossing minder bestanden per keer open hebben en vaker saven. Hoe langer je niet saved hoe meer er in het ram wordt gecached.

    Wat betreft videochip weet ik niet.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bijna dit topic vergeten.....

    Wat raar is, is dat hij de eerst geopende bestanden heeft afgesloten. Alsof PS wel het 1 en ander vasthoudt, kan dat?
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Geen idee hoe het vandaag de dag werkt, maar zou best kunnen dat de cache wat vast blijft houden of ruimte reserveerd voor een onboard video chip. Wat bij mij nog wel eens hielp (maar dat was echt lang geleden) is in de instellingen van PS de beschikbare ram geheugen bekijken. Die stond standaard wat laag en kon ik hoger zetten. Weet niet zeker of het nu nog zo werkt / kan.

    Wat geeft taskmanager aan bij geheugenprestaties?

    Anders zou je eens wat meer ram kunnen installeren. Het OS vreet wel wat ram, en werken met grotere bestanden kan (kon bij mij lang geleden) dan ook snel prestatie problemen geven.
     

Deel Deze Pagina