1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Geen slecht resultaat. Heb die tutorial een heel tijd terug ook eens gedaan. :)

2. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ben er ook behoorlijk tevreden over :cool:

heb nu 2 achtergronden gemaakt.. :cool:

het verschil is nihil, maar ik had geprobeerd het hart van BeZaX te fixen, maar dat is niet echt gelukt.. :'-(

maar voor een beginner vind ik het wel nice :cool:

3. blonkie

blonkie XBW V.I.P.

Leuk Bevonden:
    0
    yoo , ik ben meer bezig met sigjes te maken... maar het lukt niet zo heeel goed , kan iemand mij helpen?

Enkele voorbeeldjes:

[​IMG] [​IMG]

4. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    niet zo goed?, ik vind nog al :eek:

ik heb ook sins vandaag photoshop, maar op good-tutotials.com vind ie veel tutorials niet :confused:

ik was nu dit aan het maken: http://www.tutorialwiz.com/exploding_planet2/
    en nu staat er in zon stukje:
    Now, lets fill the background layer (the layer underneath the mud layer) with black.

mischien stomme vraag maar hoe doe ik dit? :eek:

5. blonkie

blonkie XBW V.I.P.

Leuk Bevonden:
    0
    www.pixel2life.com , vind ik zelf een zeer goede site :) , zeer veel tut's (6700 ofzo) over vanalles beetje...

Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    hihi...nee is geen stomme vraag hoor, want daar is deze topic toch voor ;)

"Now, lets fill the background layer (the layer underneath the mud layer) with black."

Vrij vertaald is het gewoon: Vul de achtergrond laag (de laag onder de modder laag) met zwart.

En hoe je dat doet:

Kies aan de rechterkant in photoshop de laag

Dan kies je hier de kleur zwart dus in dit geval....

En daarna het emmertje om te vullen, en klik je op het deel wat dus zwart moet en dat is dan weer in dit geval de laag onder de modder laag zoals op het eerste plaatje

Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  7. Ruud

Ruud Guest

Emmertje is voor mensen die net uit de Paint-fase komen ;)

Beter klik je op de layer die je wilt vullen, druk je op Ctrl-A (Select canvas) en daarna ram je Shift-F5 (Fill). Vanaf daar moet het toch re-de-lijk voor zichzelf spreken :)

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ruud zeur niet zo... ik leg de jongen wat uit ;)

altijd wat te zeiken jij...en denkend dat je ook nog alles bent...sneu

9. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook nog ff een vraagje: Bij de meeste sigs die ik tegenkom hebben ze een hele toffe achtergrond (bv een beetje van die slierten zeg maar), maken ze die achtergronden ook met photoshop, zo ja hoe?

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad, wat maakt het uit of je het dmv een shortkey doet of gewoon er op klikt.

Als je klikt weet je als beginner tenminste wat je kiest/doet.

//Edit, ja vaak maken zie die ook met photoshop, mbv brushes/filter-clouds en layer settings.

11. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    is daar een tut van te vinden of zo?

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Idd daarom worden shortkeys ook maar zelde gebruikt in Tutorials. Omdat simpelweg je het meeste leert van het zelf doen van functie, ook al zijn die shortkeys makkelijk. Toch is het zelf doen veel belangrijker, en aangezien we hier in een topic zitten waar mensen die nog nooit tot nouwelijks met PS hebben gewerkt vind ik toch dat hun doormiddel van tutorials op de normale manier meer ervan leren dan de shortkeys.

Maar goed das typisch een Ruud opmerking die dan een beetje stoer wil laten zien dat ie eindelijk de shortkeys ondekt heeft. :+

@ apoc123.
    Zoals LangeJan al zegt die maak je gewoon in PS, ook hier zijn erg goeie tutorials voor te vinden. Ik raad zelf altijd deze site daarvoor aan, omdat ze daar het simpelste uitlegen hoe iets moet en er staan leuke tutorials op. :)

14. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Toen ik net deze topic zag ook maar eens Photoshop aangeraakt. makkelijk is het niet maar de n00b toturial ging perfect. Alleen was er één dingetje. Je moets op een gegeven ogenblik naar Select -> Modify -> Contract, dat heb ik 8 pixel veranderd want als ik 2 deed was het niet te zien.

15. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hoe groter het plaatje hoe meer pixel je moet kiezen, maak je het plaatje op een kleiner formaat, maak de border( daar is die contrast voor neem ik aan) kleiner.
    En de shortkeys zijn wel degelijk handig, op het begin heb ik alle short cuts op een lijst gezet, uitgeprint en naast mijn monitor gehangen, en nu gaat alles lekker snel:)
    Het aanklikken is mischien 2 seconden meer werk, maar als je eenmaal aan de shortkeys gewend bent, wil je niks anders meer:)

16. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    heeft iemand toevallig nog een goeie site waar je leuke brushes kan downloaden?
    heb er een paar bij elkaar gegoogled maar een normale site is wle handiger :p

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ja en als je die hebt (de brushes) waar moet je ze dan zetten en hoe kan je ze gebruiken??

18. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    in de Photoshop map Presets>>>>Brushes. en daar plak je het bestandje in....

19. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    en hoe kun je die dan gebruiken (srry ben nie zo slim :p )

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tja das niet al te moeilijk op dit plaatje de rode dingetjes indrukken... 1,2, 3 volgen en dan bij 3 het onderaan die lijst kijken en daar staan de brushes bij.

Deel Deze Pagina