1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    woeps..

    ik voel me n00b.. :eek:

    ik d8 dat jullie over hetzelfde hadden.. :eek:

    uhmm om er toch maar op terug te komen.. (nadat ik een blik op de werkelijke betekenis van de magic wand tool heb geworpen)


    in principe werken ze volgens hetzelfde principe.. een scheiding tussen hoge contrasten.. maar beide zijn eigenlijk niet erg nauwkeurig..
    Het ligt er maar net aan hoe hoog je de tolerantie van beide tools zet..
    Ik vind ze beide niet zo fijn..

    Mijn voorkeur gaat naar de polygonal lasso tool.. daar heb je zelf het meeste inbreng.. meestal brush ik de scherpe randjes er dan vanaf in de Quick Mask mode..
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    En terecht :+

    Mwah, voor optimale controle over je selectie kun je beter met de pen tool een path maken en daar een selectie van maken. Dat werkt in principe net zo als de polygonal lasso tool, maar het voordeel hiervan is dat je de punten achteraf nog kunt bewerken, verplaatsen en rondingen kunt aangeven. Nog een voordeel is dat je het path kunt opslaan zodat je ze altijd kunt gebruiken of later nog weer kan aanpassen.

    Als er belangstelling voor is wil ik wel een uitgebreidere uitleg geven over de werking hiervan :)
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb daar wel interresse in :)
     
  4. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Paths.. ja ok werkt ook.. maar dat is eigenlijk veel meer werk dan ff snel met een polygonal tooltje erlangs te gaan.. en het betere resultaat is niet heel veel beter op zich.. selections kun je zowiezo opslaan.. (in channel tab)
    maar wat het later bijwerken betreft is het wel fijner idd..

    iemand path tutorial nodig??
    ik weet er nog wel een goeie.. video..

    plant zo wel ff link

    Edit: fokit.. kan hem niet vinden..
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben zelf niet goed met photoshop, daarom een vraagje: Kan iemand een (simpele) cheque ontwerpen die ik gewoon zelf kan in vullen..? Tis voor mn zus dr verjaardag :p.
    Wees creatief, als hij maar een beetje echt lijkt. Ik zou het heel erg coel vinden als iemand dit zou doen ;) Ennum... Ik hoop dattie vanmiddag af kan zijn als het kan.. Anders moet ik er eentje in Word gaan maken 8)
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hmm ik wil eigenlijk wel weten hoe ik vloeiende lijnen kan maken zonder dat ze kartelig worden. Ik ben nu even hier mee bezig geweest, maar het is nog niet helemaal naar mijn zin. Ik heb dit allemaal met Liquify gedaan, en daarna het perspectief veranderd. Het idee is dat die slang ontstaat uit die slierten om MF Doom te weerhouden zn masker op te doen.

    [​IMG]
     
  7. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    gebruik path's!! en die in laten kleuren.. :)

    als je niet weet hoe je die gebruikt zou ik je aanraden om een tute erover te zoeken :)

    Edit:
    astublieft!

    Deel 1 (drawing paths)

    Deel 2 (editting paths)

    astu!
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2005
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Het resultaat post ik wel met het bovenstaande resultaat in de PS thread. Maar even kijken wat jullie ervan vinden. Ik kende de path tool wel, maar maak er eigenlijk nooit gebruik van. Het was dus ook even pielen maar als ik het maar vaak genoeg doe, dan zal het vast vanzelf gaan. Tnx nog voor je hulp :)
     
  9. Ruud

    Ruud Guest

    Om maar even gruwelijk laat met nog ene oplossing te komen: gebruik de Vanishing Point-functie uit CS2, werkt echt geniaal voor dat soort dingen.
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hulp nodig. Ik ben een absolute Photoshop Newbie (gebruik normaal Coreldraw), maar nu moet ik echt even een foto bewerken.

    Wij hebben op school foto's gemaakt van onszelf en wat we daarmee willen is zeg maar alleen een silhouet, beetje zoals dit:

    [​IMG]

    Iemand een quick tutje hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
    De foto's zijn wel een gewoon op een witte achtergrond genomen, dus het moet wel lukken...denk ik :)
     
  11. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    als het op een helemaal witte achtergrond is genomen kan je bijv. de magic eraser gebruiken op dat witte. dan is dat witte dus weg. Dubbelklik dan op de layer waar de foto op staat en vink color overlay aan. Mja iemand heeft vast wel een beter manier hiervoor.
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo heel erg super wit is het niet...er is ook nog een beetje schaduw op de muur e.d., dus...

    Enne PS CS2 is goed? O-)

    edit:
    hooray, redelijk gelukt! Mijn allerallereerste photoshop creatie!
    Lang leve de Magic Eraser ;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2005
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goedenavond,

    [​IMG] ik wil tussen deze handen een xbox 360 controller plaatsen ...

    2 vragen

    1) Hoe doe ik dat

    2) hebben jullie een plaatje van een xbox 360 controlelr gevonden die hier tussen past :+

    Thnx!


    //edit ziet er cool uit dynamike :D
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2005
  14. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Zoek eerst maar een X360 controller met dezelfde 'angle' als de controller van dit plaatje, dat kun je denk ik zelf nog wel...Dan kijken we verder;)
     
  15. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    aangezien er waarschijnlijk minder fotos van 360controllers te vinden zijn dan van handen, kan je beter handen zoeken bij de controller, tenzij dit een klein deel van de foto is en je hoofd ofzo er ook op moet, dan wens ik je suc6.
     
  16. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    en er meot meer contrast zitten tussen de controller en de achter grond.
    een donker object van ee ndonkere achtergrond scheiden is lastiger dan waneer de kleuren verschillen
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga even zoeken ... al vast bedankt voor de tips!
     
  18. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Mja, maar jij denkt ook meer richting magic select tool denk ik :+
    Maar idd. je hebt wel gelijk, als kan je zelf nog wel handmatig selecteren en zo dingen transformeren / scheiden / uitknippen etc.
     
  19. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    uiteraard, dat ding zit er niet voor nix :)
     
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    uiteraard, dat ding zit er niet voor nix :)
     

Deel Deze Pagina