1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mja..over de grootte van de achtergrond..zo moest ie worden volgens de docent. Hij kon maybe wel iets groter..maar ben desondanks nog best tevreden! :)
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hoe maak je een brush van een jpg file?
     
  3. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    hem 1 keer brushen met zwart in een nieuwe file en opslaan als jpg?

    of wat bedoel je..
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik bedoel dat ik een brushes in de vorm van jpg's heb gedownt van deviantart, maar nu moet ik van die jpg's natuurlijk brushes maken om ze gewoon als brushes te gebruiken. (zie http://www.deviantart.com/deviation/12609369/ )

    Kent iemand toevallig nog goede "spletter" brushes?
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Edit -> Define Brush preset
     
  6. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    omg ik kan echt niet lezen 8)
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Dank.

    @ Rivanov: Ik zou die schaduw over die lucht weghalen, maar verder ziet het er wel grappig uit.
     
  8. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Een van mijn eerste photoshop werkjes :+

    [​IMG]
     
  9. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey mensen


    Hoe moet je de kleur van de brush tool veranderen als je in quikmask mode bent?? Bij mij komt er dan grijs.:confused:
     
  10. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    hoezo zou je kleur willen verandern in quick mask mode?

    quick mask mode is voor het omzetten van een brushtekening naar een selectie.. hierbij heb je geen kleuren nodig maar slechts de "kleuren" tussen wit en zwart.. die dan de opacity voorstellen...(wit is 100% helemaal geselecteerd.. zwart is helemaal niet geselecteerd.. en grijs (#808080) zeg maar voor 50% geselecteerd, wat overeen komt met opacity van 50%)

    om te brushen binnen je selectie (die je in je quick mask mode hebt gemaakt).. moet je eerst uit quick mask mode gaan.. en dan brushen
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  11. Ruud

    Ruud Guest

    Confirmed. Wat ook heel handig is zijn Layer Masks, voor de mensen die er na 20 bewerkingen achter komen dat ze toch iets teveel weggegumd hebben ;)

    Ze werken 'het zelfde' als de Quick Mask Mode: zwart maakt volledig transparant, 90% grijs maakt 90% transparant en ga zo maar door.
    Dus mocht je ooit de achtergrond van 'n plaatje weg moeten hebben, gebruik dan een Layer Mask. Zo wijzig je het originele plaatje niet en kun je dus de info die je bij gummen/verwijderen normaal gesproken weggooid in dit geval gewoon terug krijgen.
     
  12. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ruud


    Als ik in quikmask mode ben dan komt er altijd een rode brush op sommige opppervlakten zie je die niet zo goed hoe kan ik hem no omzetten naar zwart?
     
  13. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    In welke map moet je nieuwe brushes zetten?
     
  14. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    In feite kan het in elke map, maar het handigst lijkt me toch C:\program files\adobe\photoshop\presets\brushes

    Want je moet in photoshop toch zelf Load brushes en dan die aanwijzen, dus dat maakt vrij weinig uit..
     
  15. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx ;)

    Maar weet je ook waar je brushes kan vinden??
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze avond een beetje zitten kloten met photoshop voor een banner op me weblog..

    [​IMG]

    Vind hem zelf wel redelijk goed gelukt, past goed in mijn smaak, wat style betreft.. Meningen?

    (Ik post hem hier, omdat ik een redelijke n00b ben met photoshop)

    En dan meteen een vraag.. De letters van de link.. die krijg ik niet netjes glad.. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Met een lichte blur wordt het meteen zo wazig als de tekst eronder..
     
  18. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    als je het character venstertje voor je neemt en je selecteert die tekst kun je in zown dropdown menu smooth aanklikken.. dat scheelt een hoop ;)

    [​IMG]

    zie lichtblauw cirkeltje..
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2005
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, dat werkt goed idd ;)

    [​IMG]

    :cool:

    Wat vindt je er verder van?
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat oranje mannetje komt me bekend voor. Een wallpaper waar R_D volgens mij eens die lichte balken overheen geplaatst heeft. :+
    Maar het heeft als geheel wel wat.
    Tekst op strong zetten wil ook nog wel eens helpen en komt soms zelfs beter uit (niet altijd).
     

Deel Deze Pagina